Bloog Wirtualna Polska
S 1 273 493 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj si | za堯 bloga
Kana ATOM Kana RSS
Stare wied幟y musz odej嗆 ...

Rozwi您anie zagadki Wisielca

niedziela, 22 wrze郾ia 2013 16:08
Kontynuuj帷 przerabianie gwiazdozbiorów na karty tarota, dzi prezentuj na jednym rysunku dwa wielkie arkana, XII Wisielca, i 0 G逝pca, oraz dwie karty dworskie: jednego z rycerzy – Oriona – oraz jedn z królowych, Pi瘯n Helen. Dodatkowo w luce mi璠zy Wisielcem a Orionem umie軼i貫m Ma貫go Skorpiona, który jest w豉軼iwie dodatkiem do Oriona, jako 瞠 Orion, jak wiadomo, zosta uk御zony 鄉iertelnie przez skorpiona, zreszt nie bez powodu.
 

C:\fakepath\Wisielec.jpg

 

 
Likwiduj na tym obszarze po pierwsze Zaj帷a, dzi瘯i czemu Orion ma wreszcie normalne nogi (uzupe軟ione dodatkowo przez dwie gwiazdy Erydanu), a Pi瘯na Helena – g這w i zwierciad這. Nast瘼nie usuwam Go喚bia, 瞠by da Pi瘯nej Helenie reszt cia豉. I po trzecie, wypierniczam Jednoro盧a – 瞠by móg powsta Wisielec i Ma造 Skorpion. Gdyby jeszcze Jednoro瞠c by zwierz璚iem mitologicznym, albo symbolem Chrystusa, mo瞠 bym si obszed z nim 豉godniej. Ale w czasach, gdy wprowadzono go na niebo (XVI-XVII wiek), uchodzi on po prostu za rzeczywistego przedstawiciela egzotycznej fauny.
 
Zaj帷 jest w ogóle obciachowy – wielki my郵iwy Orion ze swoj sfor psów mia豚y polowa na g逝piego zaj帷a? A Go陰b, a w豉軼iwie Go喚bica (Columba) – ta, od ga陰zki oliwnej zwiastuj帷ej koniec potopu – w kontek軼ie okr皻u Argo (zamiast arki Noego) jest raczej nie na miejscu.
 
A dlaczego Pi瘯na Helena? Z dwóch powodów. Skoro s na niebie Bli幡i皻a, czyli Kastor i Polluks, to dlaczego ich dwie siostry – zwa篡wszy, 瞠 wszyscy czworo wykluli si z jednego jaja – zosta造 pomini皻e? Niech b璠zie przynajmniej jedna – ta, z której powodu wybuch豉 wojna troja雟ka. Ale jest te drugi powód. Helena to by豉 równie partnerka Szymona Maga, któr wykupi on z domu publicznego. Chodzi z ni po 鈍iecie, jako – by tak rzec – z upad陰 Sofi, twierdz帷 przy tym, 瞠 w której z poprzednich inkarnacji by豉 ona w豉郾ie Pi瘯n Helen. A 瞠 Sofia jest w moim gwiazdowym tarocie Kap豉nk, podobnie zreszt jak w „Tarocie Apokalipsy”, wi璚 upad豉 Sofia jest jej ciekawym dope軟ieniem. Oto wykreowany przez mnie zamiast Jaszczurki gwiazdozbiór Kap豉nka:
 
C:\fakepath\Gwiazdozbiór Kap豉nka.jpg

 

 Zwi您ek tych dwóch postaci w gwiazdowym tarocie podkre郵ony jest za przez to, 瞠 obie maj zwierciad這, z tym 瞠 w zwierciadle Kap豉nki Mag mo瞠 ogl康a wizj stworzenia, a Pi瘯na Helena spogl康a w zwierciad這 jedynie po to, by podziwia swoj urod.

 

Pies jako G逝piec? Na karcie G逝piec jest przewa積ie pies, szarpi帷y G逝pca za nogawk. Pies jest dla nas symbolicznie wa積y, jako oswojony wilk, 瞠by tak rzec, wilk „spsia造”. Ale to jest temat do gruntowniejszych rozwa瘸, a dzi skupi si na Wisielcu. Oto jak wygl康a ta karta w talii Rider Waite’a:
 
C:\fakepath\Hanged Man.jpg
 
Karta Wisielec zawsze by豉 odbierana jako zagadka. Co ma oznacza posta m篹czyzny zawieszonego za jedn nog g這w w dó i z dziwnie u這穎n drug nog, jakby mia to by jaki znak? Otó dla mnie by to znak, wskazuj帷y, gdzie na niebie mam umie軼i Wisielca. Patrz帷 na geometri tej postaci, uzna貫m, 瞠 musi on zwisa pomi璠zy przeci璚iem ekliptyki i równika galaktyki (gdzie ma nog) a po逝dniowym biegunem nadgalaktycznym (który stanowi wspólny wierzcho貫k obrysów gwiazdozbiorów Wielki Pies (G逝piec) i Wisielec, na poziomie gard豉 Wisielca. Sk康in康 wiadomo mi, 瞠 w okolicy tego po逝dniowego bieguna nadgalaktycznego znajduje si portal, którego natura odpowiada w豉郾ie czakrze gard豉. Kierunek cia豉 tak wisz帷ego Wisielca wskazuje po逝dnik nadgalaktyczny. Z kolei jego rami, na którego 這kciu jest gwiazda alfa Jednoro盧a, jako prostopad貫 do równika galaktyki, jest u這穎ne wzd逝 po逝dnika galaktycznego. Natomiast przedrami ustawi這 si wzd逝 równole積ika ekliptycznego (jako równoleg貫 do ekliptyki). Udo po tej samej stronie cia豉 jako prostopad貫 do ekliptyki idzie zgodnie z po逝dnikiem ekliptycznym. ㄊdka, jako prostopad豉 do drugiej nogi, ustawionej wzd逝 po逝dnika nadgalaktycznego, wskazuje równole積ik nadgalaktyczny. Przedrami drugiej r瘯i idzie wzd逝 po逝dnika galaktycznego, a rami – wzd逝 równole積ika ekliptycznego. Ot i ca豉 tajemnica Wisielca. Jest to po prostu cz這wiek kosmiczny.

 

W zwi您ku z tym trudno nie wspomnie o 郾ie, jaki mia豉 Ela Wi郾iowska 19 wrze郾ia, z którego opisu zacytuj stosowny fragment: «Podczas jazdy [autobusem do Wroc豉wia] zacz窸y si warsztaty, takie 獞iczenia przed w豉軼iwym kursem. Kto z prawej strony poda jak捷 dat, a kto inny powiedzia na to, 瞠 po datach mo積a doj嗆 do „pami璚i komórkowej”. By豉m zaskoczona, bo pierwszy raz us造sza豉m tak informacj. Potem szef ca貫go przedsi瞝zi璚ia zacz掖 demonstrowa 獞iczenia, pokazuj帷 punkty na 鈔odku przedramienia, na 鈔odku uda i w okolicach kostki. Te punkty jakby 鈍ieci造 i mia豉m informacje, 瞠 maj co wspólnego z gwiazdozbiorami 安iatos豉wa.»

 

安iec帷e punkty to, oczywi軼ie gwiazdy, sk康 mo積a wyci庵n望 wniosek, 瞠 ludzka posta ze 鈍iec帷ymi gwiazdami jest wizerunkiem gwiazdozbioru. Demonstrowane przez szefa 獞iczenia mia造 zapewne pokaza pewne szczególne u這瞠nie cia豉 – zgodnie z tym, co napisa貫m powy瞠j na temat pozycji Wisielca. A ko鎍owa informacja ju w ogóle zwalnia od trudu komentowania znaczenia tego snu, bo jest ono oczywiste.
 
Z kolei Agnieszce przy郾i si 21 wrze郾ia sen, który zrelacjonowa豉 tak: pewien astrolog „pokazuje mi globus w dziwnych przekrojach przez równik i po逝dniki. Globus dziwnie wiruje, a on co mówi, lecz nie s造sz sów.” Globus w kontek軼ie astrologii to obraz sfery niebieskiej, a ten astrolog to ja przy pracy nad gwiazdozbiorami, w trakcie której nieustannie kombinuje co z tymi po逝dnikami i równole積ikami w ró積ych uk豉dach wspó逗z璠nych (ekliptycznych, galaktycznych i nadgalaktycznych – u篡wane przez astronomów wspó逗z璠ne równikowe mnie nie interesuj).

I tak w豉郾ie co, nad czym pracuje my郵owo jeden (ja), przenika do snów innych. Albo te jest kto trzeci, kto jednym zsy豉 sny, a drugim zbie積e z nimi my郵i.   


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (18) | dodaj komentarz

Tajemnicza liczba 137, czyli Wolfgang Pauli na audiencji u Bogini

czwartek, 19 wrze郾ia 2013 13:28

Karolina napisa豉 wczoraj wieczorem: „Cho oczy mi si kompletnie klej, musz o tym napisa, bo to bardzo ciekawe. Dzisiaj rozmawia豉m z El i w 瘸rtach wyszed nam kod 16.16.16.16. Okaza這 si, 瞠 jest to jaki link, który jednak nie chce si otworzy.”

 

Mo瞠 jednak da si go jako otworzy.

 

Zauwa禦y najpierw, 瞠 16161616 = 137 x 101 x 73 x 16.

Natomiast w odwróceniu: 61616161 = 137 x 101 x 73 x 61.

 

Znaczenia dwóch z liczb, b璠帷ych dzielnikami tego tajemniczego kodu, s nam znane. 73 to hebrajska gematria CHOCHMY, drugiej sefiry, M康ro軼i Bo瞠j. Wyst瘼uje ona jako liczba kó貫czek w Gwie寮zie Dawida zbudowanej z dwóch trójk徠ów równoramiennych o bokach = 10 kó貫czek, których cz窷 wspólna = 37 kó貫czek. Pisa貫m ju kiedy o tym.

Natomiast 137 to tajemnicza liczba zwi您ana ze sta陰 struktury subtelnej, która jest jej odwrotno軼i:

1/137 ≈ 0.00729927 = 101 x 73 x 11 x 9 x 10-8.

0.00729927 x 137 = 0.99999999 ≈ 1.

Lub, je郵i kto woli:

0.0073 x 137 = 1.0001 ≈ 1.

Czy tak, czy siak, zawsze pojawia si liczba 73, M康ro嗆 Bo瘸, która jest tajemnic sta貫j struktury subtelnej. Ale, oczywi軼ie, tylko dla wariatów i … dla Wielkiej Bogini, Chochmy, Sofii, M康ro軼i Bo瞠j, która da豉 Karolinie i Eli kod dost瘼u.

Nie znam si na fizyce na poziomie sta貫j struktury subtelnej, wi璚 zacytuj bardziej uczonego w tym wzgl璠zie koleg:       

«Ta jedna liczba – 137 – 陰czy w sobie elektromagnetyzm (豉dunek elektronu), teori wzgl璠no軼i (pr璠ko嗆 鈍iat豉) i mechanik kwantow (sta豉 Plancka). Czuliby鄉y si nieco pewniej, gdyby zwi您ek mi璠zy tymi wa積ymi wielko軼iami liczbowymi wynosi jeden lub trzy, albo jak捷 wielokrotno嗆 liczby pi. Ale 137? […] Fizycy g這wi si nad znaczeniem 137 od pi耩dziesi璚iu lat. Werner Heisenberg stwierdzi kiedy, 瞠 gdy wreszcie uda si wyja郾i zagadk 137, wszystkie pozosta貫 problemy mechaniki kwantowej b璠 rozwi您ane. […] Jedna ze wspania造ch (acz nie potwierdzonych) anegdot podkre郵a znaczenie 137, ukazuj帷 jednocze郾ie arogancj teoretyków. Otó Wolfgang Pauli, s造nny austriacki uczony, z pochodzenia Szwajcar, poszed do nieba i w nagrod za zas逝gi dla fizyki zosta uhonorowany audiencj u Bogini, która rzek豉: „Mo瞠sz zada jedno pytanie. Co chcia豚y wiedzie?” Pauli z miejsca zada pytanie dotycz帷e problemu, nad którym pracowa na pró積o przez ostatnich dziesi耩 lat 篡cia: „Dlaczego alfa równa si 1/137?” Bogini u鄉iechn窸a si, wzi窸a kawa貫k kredy i zacz窸a pisa na tablicy równania. Po paru minutach odwróci豉 si do Pauliego, który machn掖 r瘯 i stwierdzi: Das ist falsch! (Bzdura!).»

Te równania Bogini, które Pauli tak arogancko skomentowa, poda貫m powy瞠j. A Bogini to, oczywi軼ie, M康ro嗆 Bo瘸, któr przedstawi貫m w Tarocie Apokalipsy na karcie Kap豉nka, patrz: mój wczorajszy wpis na blogu. Ca趾iem mo磧iwe, 瞠 jest to WT (Wiedza Tajemna), z któr jeste鄉y w roboczym kontakcie. Projektuj帷 tali, nie zna貫m jeszcze równania Kap豉nki: 0.0073 x 137 = 1.0001 ≈ 1. Zna貫m jedynie równanie Maga: 22/7 = 3.142857143… ≈ 3.141592654… ≈ pi, które umie軼i貫m na karcie Mag. 22 to liczba liter hebrajskich, wielkich arkanów tarota i rozdziaów Apokalipsy, a liczba siedem to przede wszystkim liczba Duchów Bo篡ch, czyli siedmiu pochodni p這n帷ych przed tronem Najwy窺zego, które równie mo積a obejrze na mojej karcie Mag. Na temat tych siedmiu Duchów Bo篡ch albo te siedmiu postaci wiecznej natury, na które rozszczepia si istniej帷y poza natur Bóg w Trójcy Jedyny, pisz bardzo obszernie w swojej przedmowie do „Sze軼iu punktów teozoficznych” Jakoba Böhme, które uka膨 si ju 9 pa寮ziernika.

A co znacz te szesnastki w kodzie? Jak s康z, chodzi o to, 瞠 po przemno瞠niu obu stron równania 1.0001 ≈ 1 przez 104 otrzymamy  10001 ≈ 10000, co nale篡 odczyta w systemie dwójkowym jako 17 ≈ 16, czyli w kontek軼ie wielkich arkanów XVII Gwiazda i XVI Wie瘸. Wielka Bogini wciskaj帷 si do równia ze sw liczb 73 zamienia mianowicie destrukcj (Wie瘸) na odnow biologiczn i duchow (Gwiazda).

Liczby kryj w sobie wielkie ezoteryczne tajemnice. Na przyk豉d dziesi皻na posta liczby pi. Trzy pierwsze miejsca po przecinku to 141 = 47 x 3. Trzy kolejne to 592 = 37 x 16. Mamy tu jasny komentarz do przeciwstawno軼i idei 47 i 37, czyli naszej T璚zowej Idei Hermesowej 47 , i Chrystusowej Idei 37. 安iat duchowy niezmiennie to powtarza: „Strasznie przecenili軼ie tego tam numer 37, wypchn瘭i軼ie go na pierwszy plan, a on przecie wprawdzie jest, ale na dalszych miejscach po przecinku”. Nasz T璚zowy, Akataleptos, jest – jak wynika z ci庵u liczb po przecinku w s造nnej liczbie pi – pi皻ro wy瞠j. Liczba 141 = 47 x 3 to grecka gematria rzeczownika „kithara”, który to instrument jest rekwizytem 24 starszych zasiadaj帷ych, wedle Apokalipsy, na tronach wokó tronu Najwy窺zego i graj帷ych dla niego muzyk w 24 tonacjach (12 durowych i 12 molowych), tzn. preludia i fugi zawarte w dwóch cyklach Das Wohltemperierte Klavier Bacha i etiudy Chopina (wiadomo jednak, 瞠 kiedy Najwy窺zy sobie gdzie pójdzie, wtedy graj oni sobie dla w豉snej uciechy Mozarta). Natomiast liczba 592 = 37 x 16 to grecka gematria rzeczownika „hagiotes”, 鈍i皻o嗆. Osobi軼ie wol muzyk od 鈍i皻o軼i.

Trzeba jednak przyzna, 瞠 w liczbie zwi您anej ze sta陰 struktury subtelnej, czyli w liczbie 137, to 37 rzuca si w oczy. Ale jest to, 瞠by tak rzec, wy窺zy gradient 37. Wy窺zy równie dlatego, 瞠  37 = 3 + 7, a 137 = 1 + 3 + 7 = 11 = 4 + 7. Czyli dlatego, 瞠 co jedena軼ie, to nie dziesi耩. Mo積a to zreszt rozpatrywa  w ramach ci庵u:

037, 137, 237 = 79 x 3 itd.

Warto przy tym zauwa篡, 瞠 liczba atomowa z這ta 79 jako dzielnik trzeciego elementu ci庵u, sama stanowi w tym ci庵u pocz徠ek kolejnego ci庵u: 079, 179, 279 = 31 x 9 itd., je郵i b璠ziemy odpowiednie jego elementy dzieli przez trzy:

237 = 79 x 3, 537 = 179 x 3, 837 = 279 x 3 itd.

Ale mo瞠 do嗆 ju na dzisiaj tego dobrego.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (7) | dodaj komentarz

Perseusz jako wielki arkan I – Mag

鈔oda, 18 wrze郾ia 2013 20:24

Wielkim arkanem numer I w moim Tarocie Gwiazdowym zosta Perseusz. Uj掖em mu troch gwiazd na rzecz Byka, ale za to doda貫m gar嗆 innych z Trójk徠a, z których – z wykorzystaniem równie grupki gwiazdek niepotrzebnych do niczego Andromedzie – zrobi貫m tego strasznego smoka, przed którym Perseusz obroni Andromed. Bez gwiazdozbioru Trójk徠 mo積a si obej嗆, a to, co zrobi貫m w jego miejscu, mo積a ewentualnie te rozumie jako trójk徠, ale Bermudzki, w którym wszystko mo瞠 znikn望 bez 郵adu niczym w paszczy Chaosu czy te jakiego straszliwego potwora. Tam dalej za Smokiem jest jeszcze reszta gwiazd z Trójk徠a i sporo wolnej przestrzeni do gwiazdozbioru Barana. Dorobi wi璚 w dalszej kolejno軼i smokowi jeszcze troch cielska, ale ogólnej wymowy tego gwiazdozbioru w 瘸den sposób to ju nie zmieni.

 

 

C:\fakepath\Perseusz.jpg

 

 

Okazuje si, 瞠 znowu b璠 musia wspomnie o Tarocie Apokalipsy. Kluczem do interpretacji  tego zreformowanego Perseusza, któremu przydzieli貫m rol Maga, jest bowiem Mag i Kap豉nka z Tarota Apokalipsy. Na obu tych kartach umie軼i貫m bowiem paszcz Chaosu jako ogólne t這 dla procesu kreacji, której dokonuje Bóg jako Mag-Stwórca. Takie te znaczenie otrzymuje smok, który mia po穋e Andromed.

 

Tak wygl康a wielki arkan I Mag z Tarota Apokalipsy:

 

C:\fakepath\The Magician.jpg

 

 A tak wielki arkan II Kap豉nka z tej瞠 talii:

 

C:\fakepath\The High Priestess.jpg

 

W takim kontek軼ie odci皻a g這wa Meduzy nabiera znaczenia reprezentantki wielkiego arkanu Kap豉nka jako Sofii M康ro軼i Bo瞠j, stosownie do której  dokonywany jest akt stworzenia. Meduza istotnie by豉 kap豉nk, kap豉nk Ateny, ale zgwa販ona przez Posejdona nie mog豉 ju pe軟i tej funkcji, a do tego spotwornia豉, wyros造 jej na g這wie w篹e zamiast w這sów. Sta豉 si jakby Sofi upad陰 – zamiast by zwierciad貫m m康ro軼i zabija豉 wzrokiem ka盥ego, kto na ni spojrza. Do jej pokonania Perseusz pos逝篡 si zwierciad貫m, wi璚 tak czy owak zwierciad這 – atrybut Kap豉nki z Tarota Apokalipsy – jest w tej historii Perseusza i, jak b璠zie taka potrzeba, poddam je stosownej reinterpretacji.

 

Nietrudno wpa嗆 na my郵, 瞠 Andromeda , której nogi wida na górze rysunku, to Oblubienica Boga-Maga, której obraz widzi on w zwierciadle Kap豉nki, czyli Sofii M康ro軼i Bo瞠j, i 瞠 stwarza ten 鈍iat w istocie jako swoj Oblubienic, bo ten obraz w zwierciadle bardzo mu si spodoba.

 

Nas, antyko軼ielnych ezoteryków, najbardziej jednak w tym gwiazdozbiorze interesuje Algol, beta Perseusza, o wielko軼i gwiazdowej 2.09 – oko Meduzy, którego spojrzenie zabija. Algol jest nasz. Mamy go na naszej egidzie. Ja mam t gwiazd na swoim Ascendencie, Karolina Porz康ny – na S這鎍u. Taki jest nasz magiczny or篹.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (4) | dodaj komentarz

Sen o ko鎍u Ko軼io豉 Katolickiego na kanwie Apokalipsy i Tarota Apokalipsy

wtorek, 17 wrze郾ia 2013 16:05

P這n ko軼io造, wal si wie瞠 ko軼ielne – ludzie mówi, 瞠 s to znaki czasu, ja, 瞠 to dzia豉nie „Tarota Apokalipsy”, który te jest znakiem czasu. A Karolina Porz康ny mia豉 dzi sen (nale篡 klikn望 na obrazek z Wie膨 Babel) na ten temat:

 

„Jestem na jakim zgromadzeniu. Brataj si mo積i tego 鈍iata. W豉dcy pa雟tw, nawet Putin, cho sprawia wra瞠nie, jakby chcia si od tego wymiga. W鈔ód uczestników jest te Jamie Oliver . Centraln postaci, która ma dokona tego zjednoczenia – pokaza, przypiecz皻owa – jest Franciszko-Benedykt. Czyli dwóch papie篡 w jednym. T逝m jest bardzo entuzjastycznie nastawiony. Podkr璚a papie瘸, ten zaczyna si radowa i nawet odstawia jaki taniec braterski. Mo積i tego 鈍iata stoj na wysuni皻ym balkonie. Franciszko-Benedykt wspina si po utworzonej przez nich piramidzie. Niestety, jest troch niedo喚積y i ci庵le si potyka. Jednak wiwatuj帷e t逝my dodaj mu otuchy i energii. Jest bardzo szcz窷liwy. Dociera na szczyt piramidy wie篡, utworzonej ze splecionych ramion. Zrobili j troch za wysok i pod ci篹arem papie瘸 zaczyna si chwia. Ostatnim rzutem na ta鄉, 瞠 tak powiem, Franciszko-Benedykt dotyka bardzo wysoko zawieszonej lampy. Niestety, robi to nieporadnie i j zbija, przechyla. Wyp造wa z niej czerwony p造n, podobny do wosku, który podtrzymywa ogie. Pal帷a si substancja sp造wa ni瞠j. Obraz si zmienia i widz, 瞠 ta wie瘸 okaza豉 si porcelanowym s這dkim anio趾iem. Temperatura wosku sprawia, 瞠 rozpada si na kawa趾i. Na dole biega bia造 ko. Wydaje si by 篡wy, jednak kiedy i jego dotyka ogie z lampy, staje si taki jak porcelanowy anio貫k i porusza si na doczepionych kó趾ach. Potem staje si szklany – z przezroczystego szk豉 – i te si rozpada.”

 

Jak wiadomo, symbolem zepsucia Ko軼io豉 jest w Apokalipsie nierz康nica na bestii, któr przedstawia w Tarocie Apokalipsy Królowa Pucharów:

 

C:\fakepath\Królowa Pucharów.jpg

W rozdziale 17, 1-2 czytamy: „I przyszed jeden z siedmiu anioów, maj帷ych siedem czas, i tak si do mnie odezwa: «Chod, poka輳 ci s康 nad wielk nierz康nic, która rozsiad豉 si nad wielu wodami, z któr nierz康 uprawiali królowie ziemi, a winem jej nierz康u upijali si mieszka鎍y ziemi.». Mamy wi璚 w 郾ie Karoliny królów tej ziemi, 陰cznie z Putinem, i wiwatuj帷y entuzjastycznie, najwyra幡iej pijany, t逝m ludzi. Sen pokazuje, 瞠 pot璕a Ko軼io豉 opiera si na jego sojuszu z w豉dz 鈍ieck – papie Franciszko-Benedykt wspina si „do nieba” po piramidzie utworzonej z ramion w豉dców tego 鈍iata.

 

Przyczyn upadku wielkiej nierz康nicy by這 to, 瞠 zakóci豉 ona proces wymiany eucharystycznej mi璠zy ludzko軼i a Bogiem. S dwa symbole tego, co Bóg ma otrzymywa od ludzko軼i: wino i oliwa. Wymienia obie te substancje 陰cznie tajemniczy g這s mówi帷y do trzeciego je寮嬈a Apokalipsy, tego na karym koniu:  „Miarka pszenicy za denara i trzy miarki j璚zmienia za denara; a do oliwy i wina si nie wtr帷aj” (Apokalipsa 6, 6). Mia豉 wi璚 by rozdzielno嗆 porz康ku cesarskiego (denar z podobizn cesarza) i boskiego, ale zepsuty Ko軼ió nie stosuje si do tego. Ta pszenica i j璚zmie jest symbolem tego, co ludzie otrzymuj od Boga w ramach wymiany (zazwyczaj nazywa si to chlebem). Tym mo積a, jak czytamy, handlowa, zw豉szcza 瞠 ziemi, z której jest chleb, ludzie sami musz uprawia.

 

Przy opisie wielkiej nierz康nicy Jan z Patmos wykorzystuje symbol wina i krwi. Ko軼ió nierz康nica sam wypija wino, które mia這 si sta krwi Boga. Wino to wytwarzaj za 鈍i璚i i 鈍iadkowie – ci, którzy daj 鈍iadectwo prawdzie, bo maj w sobie ducha prawdy: „I widzia貫m t kobiet pijan krwi  鈍i皻ych i krwi 鈍iadków Jezusa” (Apokalipsa 17, 6). Sen natomiast odwo逝je si do symbolu oliwy – jako paliwa lampy, której p這mie oznacza rozbudzon 鈍iadomo嗆 Boga. Symbol ten wyst瘼uje w Ksi璠ze Zachariasza (rozdzia 4) i zosta przeniesiony 篡wcem do Apokalipsy (11, 4). Na to, 瞠 chodzi o oliw, wskazuje jasno nazwisko jednej z postaci z tego snu – Jamie Oliver – i, oczywi軼ie, ta zawieszona wysoko lampa, z której wyla si czerwony p造n podobny do wosku. Wosk, bo w polskiej tradycji nie pal si na o速arzu lampki oliwne tylko woskowe 鈍iece, czerwony, bo ma to by nawi您anie do eucharystyczne j przemiany w krew.

 

Wylewanie si tego czerwonego p造nu z lampy to wyra幡a aluzja do siedmiu czasz z siedmioma plagami, o których mowa jest w Apokalipsie (15, 7 – 16, 21). Sen pokazuje, o co tak naprawd chodzi. Otó dzia豉nie plagi polega na przemianie w 鈍iadomo軼i ludzi: ko軼ielna droga do nieba okazuje si „porcelanowym s這dkim anio趾iem”, fikcj. Ten sam los spotyka bia貫go konia, którego mamy w tarocie Apokalipsy na wielkim arkanie XIX S這鎍e:

 

C:\fakepath\The Sun.jpg

 

Ten bia造 ko pojawia si w Apokalipsie najpierw jako wierzchowiec pierwszego je寮嬈a Apokalipsy (6, 2), którym de facto jest Chrystus, a potem, po upadku wielkiej nierz康nicy i przygotowaniu si do za郵ubin nowej Oblubienicy w miejsce starej, która si skurwi豉 – ju wyra幡ie jako Chrystus: „I widzia貫m niebo otwarte, a oto bia造 ko, a Ten, który na nim siedzia […] przyodziany by w szat zmoczon we krwi, imi za jego brzmi: S這wo Bo瞠” (Apokalipsa 19, 11-13).

 

 

 W 郾ie Karoliny nikt nie dosiada konia, bo Chrystusa ju, mili Pa雟two, nie ma. Idea 37 ju si prze篡豉. Zosta po niej tylko bia造 ko bez je寮嬈a. Ale to ju nie potrwa d逝go. I ko zamieni si w martw figurk, a potem rozsypie si w py.

 

Bia造 ko = ho hippos leukos = 1235 = (19 x 5) x 13, co oznacza, 瞠 chrze軼ija雟two jako kombinacja Chrystusowego je寮嬈a na bia造m koniu (arkan XIX  S這鎍e w Tarocie Apokalipsy) z papiestwem (wielki arkan V Papie) czeka transformacja g喚boka niczym 鄉ier (wielki arkan XIII – 妃ier):

 

C:\fakepath\Death.jpg

 

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (4) | dodaj komentarz

Tarot Apokalipsy ju jest, a teraz b璠zie Tarot Gwiazdowy

poniedzia貫k, 16 wrze郾ia 2013 18:04

„Tarot Apokalipsy” jako talia kart jest ju wydany. „Sze嗆 punktów teozoficznych” Jakoba Böhme – w moim przek豉dzie, z komentarzami i z przedmow obszerniejsz od samego przek豉du – uka瞠 si w pa寮zierniku w Bibliotece Klasyków Filozofii PWN-u. A ja obecnie ko鎍z porz康kowanie nieba gwia寮zistego, usuwaj帷 z niego wszystkie bezsensowne gwiazdozbiory pododawane przez nowo篡tnych w miejscach niezagospodarowanych przez Greków, albo dlatego, 瞠 nie by這 tam jasnych gwiazd, albo te dlatego, 瞠 by造 one na niebie po逝dniowym, niewidocznym dla Greków.

 

Porz康kuj je za pomoc trzech ró積ych uk豉dów wspó逗z璠nych astronomicznych: ekliptycznych, galaktycznych i nadgalaktycznych, pos逝guj帷 si w tym celu kalkulatorem:  http://ned.ipac.caltech.edu/forms/calculator.html

 

Stosowany przez astronomów uk豉d wspó逗z璠nych równikowych jest w odniesieniu do gwiazdozbiorów bez sensu, poniewa wskutek precesji lunisolarnej przemieszcza si on nieustannie w stosunku do gwiazd.

 

W豉軼iwie moje 禦udne prace w tym zakresie zbli瘸j si powoli do ko鎍a, przynajmniej je瞠li chodzi o cz窷 koncepcyjn i rysowanie szkiców gwiazdozbiorów – po cz窷ci nowych, a po cz窷ci te tradycyjnych. Ostatecznie postanowi貫m zastosowa do tych gwiazdozbiorów klucz tarotowy, niekiedy tworz帷 wizerunki gwiazdozbiorów ca趾iem wiernie odpowiadaj帷e ikonograficznemu kanonowi tarota, a niekiedy kreuj帷 nowe. Przyk豉dem tych pierwszych s nowe gwiazdozbiory Papie (wielki arkan V) i Pustelnik (wielki arkan IX), utworzone z gwiazd gwiazdozbiorów Norma (W璕ielnica), Ara (O速arz), Circinus (Cyrkiel), Triangulum Australe (Trójk徠 Po逝dniowy), Telescopium (Teleskop), Pavo (Paw), Octans (Oktans), Apus (Rajski Ptak), Chamaeleon (Kameleon), Musca (Mucha), na wzór talii Rider-Waite’a:

 

C:\fakepath\Papie i Pustelnik.jpg

 

Przyk豉dem tych drugich jest narysowany dzisiaj gwiazdozbiór Posejdon, znajduj帷y si nad g這w Pustelnika i wype軟iaj帷y centraln cz窷 po逝dniowego ko豉 podbiegunowego ekliptyki, a utworzony z gwiazd gwiazdozbiorów Mensa (Góra Sto這wa), Chamaeleon (Kameleon), Volans (Ryba Lataj帷a), Dorado (Z這ta Ryba), Pictor (Malarz), Carina (Kil), Puppis (Rufa), Caelum (Rylec):

 

 C:\fakepath\Posejdon.jpg

 

Gwiazdozbiór ten ma reprezentowa wielki arkan XVIII Ksi篹yc. Zwi您ek Posejdona z Ksi篹ycem staje si zrozumia造, je郵i nadamy mu znaczenie odpowiadaj帷e planecie Neptun, której subtelne wibracje odbierane s przez cz這wieka w豉郾ie za po鈔ednictwem Ksi篹yca (nie鈍iadomo軼i). Zwi您ek wielkiego arkanu Ksi篹yc z Neptunem wyra瘸 si równie w tym, 瞠 powszechnie przypisuje si mu znak Ryb, których w豉dca jest obecnie (tzn. po odkryciu tej planety w XIX wieku) Neptun. Równie w „Tarocie Apokalipsy” zauwa篡 mo積a obecno嗆 Posejdona, cho熲y w postaci trójz瑿u:

 

C:\fakepath\The Moon.jpg

 

Poza znacz帷ym usytuowanie na po逝dniowym biegunie ekliptyki ten nowy gwiazdozbiór mo瞠 si jeszcze poszczyci drug pod wzgl璠em jasno軼i gwiazd na ca造m niebie, jakim jest Kanopus (alfa Carinae) – Posejdon ma go w okolicy gard豉 – oraz Wielkim Ob這kiem Magellana, tzn. nieregularn galaktyk, która jest satelit naszej galaktyki, czyli Drogi Mlecznej (na rysunku w pobli簑 stawu biodrowego Posejdona).

 

W celu okre郵enia znaczenia tak jasnej gwiazdy dla tego wodnego i pogr捫onego w odm皻ach nie鈍iadomo軼i gwiazdozbioru pos逝輳 si cytatem z Hegla: „Decyzja filozofowania to rzucenie si w czyste my郵enie (– my郵enie u siebie samego jest samotne), rzucenie si jakby w bezbrze積y ocean. Ca豉 pstrokacizna barw, wszelkie punkty oparcia znik造, wszystkie inne przyjazne 鈍iat豉 zgas造. 安ieci tylko jedna gwiazda, wewn皻rzna gwiazda ducha. Jest ona gwiazd polarn. Ale jest rzecz naturaln, 瞠 duch, który znalaz si sam na sam ze sob, popada jakby w przera瞠nie. Nie wiemy jeszcze , gdzie chcieliby鄉y si zatrzyma, dok康 przychodzimy; w鈔ód tego, co znik這, znajduje si wiele takich rzeczy, których za 瘸dne skarby 鈍iata nie chcieliby鄉y porzuci, ale nie odtworzy造 si one jeszcze w tej samotno軼i i nie jeste鄉y pewni, czy si odnajd, czy b璠 przywrócone.” (Przemówienie inauguracyjne, które Hegel wyg這si do s逝chaczy swoich wyk豉dów w Berlinie 22 pa寮ziernika 1818 r. W: Georg Wilhelm Friedrich Hegel, Encyklopedia nauk filozoficznych , prze這篡 安iatos豉w Florian Nowicki, PWN Warszawa 1990, na stronie  57).

 

Ta wewn皻rzna gwiazda ducha, której symbolem w gwiazdozbiorze Posejdon jest Kanopus, widoczna jest na karcie Gwiazda „Tarota Apokalipsy” na Posejdonowym trójz瑿ie. Jest ona ju zapowiedzi s御iedniego wielkiego arkanu XVII Gwiazda. Bo te w tej cz窷ci sekwencji wielkich arkanów kolejno嗆 jest odwrotna, mianowicie: S這鎍e (XIX) – Ksi篹yc (XVIII) – Gwiazda (XVII). Kto chce si rozwija duchowo musi porzuci dzienn, egzoteryczn 鈍iadomo嗆 S這neczn i pogr捫y si w Ksi篹ycow noc nie鈍iadomo軼i, by z niej dopiero rozb造s豉 mu jego Gwiazda. Wyja郾iam to szczegó這wo, jak równie wszystkie inne rzeczy, w broszurze na temat talii „Tarot Apokalipsy”, któr niebawem udost瘼nimy w formie e-booka.   


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (8) | dodaj komentarz

sobota, 25 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  187 690  

O moim bloogu

Pozdrawiam

Tarot Apokalipsy

Statystyki

Odwiedziny: 187690

O mnie

M闚i o mnie, 瞠 jestem mistrzem.
A ja nie zaprzeczam.

Czy rzeczywi軼ie 安iatos豉w to umys這wo嗆 tak wzniosla? Sk康瞠, on tylko biegle 穎ngluje starym Heglem, bo 篡je z tego rzemios豉.
Tarot Apokalipsy

Kalendarz

« listopad »
pn wt cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Wyszukaj

Wpisz szukan fraz i kliknij Szukaj:

Lubi to