Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 905 bloog闚 | losowy blog | inne blogi | zaloguj si | za堯 bloga
Kana ATOM Kana RSS
Stare wied幟y musz odej嗆 ...

Znowu wanna sn闚?

niedziela, 31 lipca 2011 16:17

Magda ostatnio nie mia豉 瘸dnych snów, które uzna豉by za godne opisania, a i z dzisiejszego zapami皻a豉 tylko fragment, który bez ca貫j reszty te wyda jej si niewart tego, by zawraca nim sobie i innym g這w. Opisa貫m wi璚 go sam, bo wydaje mi si, 瞠 jest on kolejnym przyczynkiem do zrozumienia symbolu wanny:  

 

„好i豉 mi si wanna pe軟a wody, w której p造wa造 trzy pozostawione przez kogo bez opieki niemowl皻a. Widz, 瞠 jedno jako sobie radzi, przebiera nó磬ami i r帷zkami, oddychaj帷 ustami wynurzaj帷ymi si tu nad powierzchni wody. Ale drugie ju ma usta pod wod i nie mo瞠 z豉pa powietrza, zaraz si utopi. Wyci庵am je szybko z wody, ale widz, 瞠 ju i to pierwsze zaczyna si topi. Musz je zaraz wszystkie powyjmowa z wanny i po這篡 gdzie w bezpiecznym miejscu.” Wanna snów

 

Wanna z p造waj帷ymi niemowlakami kojarzy si z wodami, w których p造waj p這dy, zanim si narodz, a tak瞠 z wizerunkiem gwiazdozbioru Ryb, który mo瞠 uchodzi za symbol okresu p這dowego, zw豉szcza 瞠 te dwie ryby s uwi您ane do jakiej linki przypominaj帷ej p瘼owin. W aspekcie duchowym 篡cie p這dowe jest symbolem nie鈍iadomo軼i, z której wy豉nia si zwolna 鈍iadome siebie istnienie.

 

Ale tej nie鈍iadomo軼i odpowiadaj te okresy snu, przerywaj帷e 鈍iadome 篡cie na jawie. W czasie snu pojawiaj si co jaki czas sny, których tre嗆 – o ile si j zapami皻a – jest objawieniem tej strony rzeczywisto軼i, która jest w zasadzie ukryta przed „dzienn” 鈍iadomo軼i. Tak wi璚 wanna ze snu to „wanna snów”.

 

By豉 jaki czas temu mowa o zsy豉j帷ym sny Aniele, który mia w tym zsy豉niu jaki okre郵ony cel, a pracowa mia z grup trojga 郾i帷ych. I to si powtórzy這 po raz kolejny – w wannie p造wa造 trzy niemowl皻a. Ale kto pozostawi te male雟twa bez opieki? Co mi si zdaje, 瞠 Anio. Trzeba wi璚 odwo豉 na jaki czas ca陰 akcj – wyj望 niemowl皻a z wody, przynajmniej do czasu, kiedy Anio nie powróci na swoje miejsce.   


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

A ty co by zrobi na miejscu Hamleta?

niedziela, 31 lipca 2011 15:04

18 stycznia 2011 zamie軼i貫m na facebooku nast瘼uj帷 wiadomo嗆:

 

„Widzia貫m si dzisiaj z zaprzyja幡ion medium, by porozmawia o ró積ych sprawach. Wyzna豉 mi, jaka informacja przysz豉 do niej zaraz po og這szeniu raportu MAK-u. Ale najpierw mo瞠 cofnijmy si do pocz徠ku tej sprawy.

 

Pocz徠ek formularza

Dó formularza

W dniu katastrofy smole雟kiej przed za郾i璚iem otoczy moj medium t逝m zmar造ch, robi帷 przera幢iwy zgie趾. Wi瘯szo嗆 nie wiedzia豉, co si sta這, i chcia豉 si czegokolwiek dowiedzie. Ale prezydent wiedzia i nad ca造m tym zgie趾iem unosi si jego niepohamowany, radosny 鄉iech.

 

Co za ulga! Wcale nie chcia by prezydentem, a my郵 o ponownym kandydowaniu strasznie go do這wa豉. Dajcie mi wszyscy 鈍i皻y sposób, ja ju si w to dalej nie bawi, sami sobie ci庵nijcie ten wózek – taki komunikat wysy豉 swym 鄉iechem. Ubawi造 go czerwone trumny – na ich widok za鄉iewa si po prostu do 貫z.

 

Pani prezydentowa nie mia豉 nic przeciwko takiemu obrotowi spraw. Odej軼ie razem z Leszkiem uzna豉 za bardzo dobre rozwi您anie. Ksi康z Roman Indrzejczyk te by pogodzony z losem – od czasu pogrzebu Jacka Kuronia nie mia w Ko軼iele zbyt dobrych uk豉dów.

 

Ale wiele osób by這 oburzonych, awanturowa這 si, uwa瘸這, 瞠 zasz這 koszmarne nieporozumienie, które trzeba szybko wyja郾i. Medium nie chcia豉 jednak nawi您ywa z nimi kontaktu. Ogania豉 si, jak umia豉. I nadal si ogania, bo ten t逝m ju zorientowa si w sytuacji, ale jest spragniony kontaktów z 篡wymi, w szczególno軼i z rodzin. I wci捫 wrzeszczy.

 

Jednak po og這szeniu raportu MAK-u dotar do mojej medium g這s genera豉 Andrzeja B豉sika, który da do zrozumienia, 瞠 w ró積ych spekulacjach bardzo przecenia si jego rol w doprowadzeniu do katastrofy. My te tak uwa瘸my. Prawdziwym sprawc by bowiem 鈍iat duchowy, nasza Czarna Madonna, pani Hadesu, która szczególnie upodoba豉 sobie Polsk. A je郵i naród si nie opami皻a, to b璠 kolejne katastrofy.”

 

Pod moim wpisem wywi您a豉 si burzliwa, pe軟a emocji dyskusja. Niektórzy nie kryli wr璚z swego oburzenia z powodu wypisywania takich bzdur, i to jeszcze z szyt grubymi ni熤i tez polityczn. Ale z og這szonego niedawno raportu komisji Millera wynika, 瞠 genera B豉sik mia jednak powody, by protestowa przeciwko obci捫aniu go istotn win za katastrof („pijany polski genera doprowadza do katastrofy lotniczej” – pisa豉 鈍iatowa prasa po og這szeniu raportu MAK-u), gdy po pierwsze nie stwierdzono 瘸dnych bezpo鈔ednich nacisków na pilotów, a po drugie w徠pliwa jest teza, 瞠 niekompetentny zwierzchnik wymusi niew豉軼iwe zachowania na w pe軟i profesjonalnych pilotach – w tej konkretnie sprawie okazuje si bowiem, 瞠 to jedynie genera B豉sik prawid這wo odczytywa wysoko嗆 samolotu, patrz帷 na w豉軼iwe przyrz康y.

 

A chodzi mi w tym wszystkim o to, 瞠by zastanowi si powa積ie nad dylematem Hamleta: co zrobi z wa積 informacj otrzyman od ducha zmar貫go?

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (4) | dodaj komentarz

Skrzydlata skrzynia SSS

鈔oda, 27 lipca 2011 13:55

 Dosta貫m dzi znowu maila od taty z opisem snu z 27 lipca 2011 (godz. 6 rano):

 

„Widz kilka metrów nad moj g這w  niezwykle pi瘯n skrzyni , arcydzie這 artystycznego rzemios豉. Wielko嗆 zwyk貫go mebla, drewniana ze z這tymi rze嬌ionymi okuciami. Osobliwo軼i tej skrzyni s wielkie skrzyd豉, dzi瘯i którym sama unosi si i przemieszcza w powietrzu. Na 軼ianie tej skrzyni s wielkie, czerwone, wykaligrafowane przeze mnie trzy litery: najbardziej przeze mnie kochana gotycka litera S, grecka Sigma i fantazyjne 豉ci雟ko-polskie S. 

 

Odczytuj je jako inicja造 nazwy wyja郾iaj帷ej, co to za skrzynia: Skrzydlata Skrzynia Skojarze (domy郵nie: ze s這wem POWROTY) […]”.

 

Dalszy ci庵 maila (z interpretacj zawartego w tym 郾ie przes豉nia od NAD名IADOMO列I) pomijam, gdy ja, oczywi軼ie, interpretuj t wizj inaczej. Zawarto軼i skrzydlatej skrzyni jest duchowy dorobek 篡cia jako to wszystko, co – opuszczaj帷 cia這 – zabiera si ze sob do 鈍iata duchowego, wyobra穎nego jako niebo, do którego si wzlatuje na skrzyd豉ch.

 

Wielka grecka litera SIGMA jest symbolem sumowania, a zatem kojarzy mi si przede wszystkim z takimi wyrazami na „s” jak SUMMA, SYNTHESIS, SAMMLUNG, SÄMTLICH, je瞠li mamy odwo造wa si do sów 豉ci雟kich, greckich i niemieckich.

 

Ale przedmiotem podsumowania, syntezy 篡cia jest to, co ma SENS (SINN). Sposób istnienia tego, co wzlatuje w skrzyni w przestrze duchow, okre郵ony jest przez s這wo SPIRITUS. A jest to przede wszystkim SAPIENTIA, SOPHIA. Zw豉szcza SOPHIA –  jako personifikowana przez ATEN i jako cz窷 sk豉dowa s這wa PHILOSOPHIA.

 

Filozofia  europejska wspiera si dwóch filarach, jakimi s filozofia grecka i niemiecka, symbolizowane we 郾ie przez greck sigm i gotyckie „S”. Fantazyjna 豉ci雟ko-polska litera „S” reprezentuje ca陰 reszt europejskiej filozofii:  filozofi w這sk, francusk, angielsk itp. oraz polsk  – 陰cznie z w豉sn filozofi 郾i帷ego, wpisuj帷 si kaligraficznie w przestrze, w której wyra幡ie zaznaczaj swoj obecno嗆 Grecy (Platon, Heraklit i inni), Niemcy (Leibniz, Herbart, Feuerbach, Nietzsche i inni) oraz W這si z Brunem i Vaninim na czele.

 

Fakt, 瞠 litery na skrzyni wykaligrafowane s w豉sn r瘯 郾i帷ego, oznacza, oczywi軼ie, 瞠 ca豉 zawarto嗆 skrzyni jest jego w豉snym dzie貫m.    


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Margaryna a kultura filozoficzna

wtorek, 26 lipca 2011 13:17

Z zadowoleniem zauwa瘸m, 瞠 pan ㄆkasz Kozak (m這dy cz這wiek po studiach filozoficznych na Uniwersytecie Jagiello雟kim) przy okazji zawierania ze mn znajomo軼i facebookowej trafi w samo sedno wa積ego dla niektórych zagadnienia, o co w豉軼iwie chodzi w filozofii.

 

Otó chodzi w niej o kultur filozoficzn. Nie jest a tak wa積e, co taki Hegel w豉軼iwie twierdzi, jakie mia pogl康y na taki czy inny temat i czy mia racj. Istot rzeczy jest to, na jaki poziom kultury filozoficznej zdo豉 si wznie嗆 i na ile zag喚bianie si w jego filozofi mo瞠 ukszta速owa nasz w豉sn kultur filozoficzn, a tym samym w ogóle kultur my郵enia o sprawach najistotniejszych dla cz這wieka.

 

Moim zdaniem nie ma lepszej szko造 my郵enia filozoficznego ni Heglowska. O ile wiem, obecnie na studiach filozoficznych przechodzi si obowi您kowo gównie przez szko喚 my郵enia niefilozoficznego w duchu tzw. „filozofii analitycznej”.

 

Filozofia analityczna skojarzy豉 mi si w豉郾ie z margaryn, której nie cierpi i nigdy nie da貫m si przekona, 瞠 trzeba j je嗆, bo jest zdrowsza od mas豉, co oczywi軼ie jest nieprawd. Margaryna to utwardzony wodorem olej ro郵inny, co, co nie wyst瘼uje w przyrodzie i z czym nasz organizm nie wie w豉軼iwie, co ma zrobi.   

 

Ju stary Hegel pojmowa my郵enie filozoficzne jako czynienie zakrzep造ch my郵i p造nnymi. A Atena – M康ro嗆 Bo瘸 – da豉 w darze filozoficznemu narodowi Greków oliwk do wyrobu oliwy. Tymczasem filozofia analityczna jako szko豉 my郵enia zmierza najwyra幡iej do tego, 瞠by鄉y zamiast oleju mieli w g這wie margaryn.

 

Tak wi璚 po wielu latach odkry貫m wreszcie, dlaczego tak nie cierpi margaryny.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Nowinka astrologiczna

pi徠ek, 22 lipca 2011 16:12

Popad貫m ostatnio w paradygmat intelektualny „Gry szklanych paciorków”, co pchn窸o mnie – za spraw Karoliny Eleganczyk – do rozwa瞠nia kwestii, do jakiej pory roku odnosi si plutoniczny nastrój wiersza Sylwii Plath „Ksi篹yc i cis”. Zgodnie z zasadami „gry szklanych paciorków” opar貫m si na strukturach harmonicznych wykrytych w naszym Uk豉dzie S這necznym. Za podstaw oblicze przyj掖em 鈔edni odleg這嗆 Ksi篹yca od Ziemi = 0.384402 mln km, której ju dawno temu, mniejsza z tym dlaczego, przyporz康kowa貫m d德i瘯 „d”. W zale積o軼i od tego, w jakim kontek軼ie harmonicznym si to „ksi篹ycowe d” rozpatruje, b璠zie mia這 on inne okre郵enie na gruncie harmonii funkcyjnej dur/moll i wspó豚rzmia這 na przyk豉d ze 鈔edni odleg這軼i Neptuna od S這鎍a (4498.2529 mln km) jako kwinta zmniejszona charakterystyczna dla dominanty septymowej, albo te stanowi這 centrum tonalne, na które si rozwi您uje 鈔ednia odleg這嗆 Plutona od S這鎍a (5900.9029 mln km) jako dominantowy d德i瘯 prowadz帷y.

 

Licz帷 za po鈔ednictwem stosunków harmonicznych od 鈔edniej odleg這軼i Ksi篹yca od Ziemi jako najbardziej tu godnej zaufania warto軼i liczbowej, otrzymujemy:

 

UWAGA: w obliczeniach s pot璕i (mniejszymi cyferkami, które przy wprowadzaniu do sieci uleg造 jednak obni瞠niu) 

 

Neptun = 0.384402 mln km (d) x 5/7 x 214 =  4498.6017 mln km (gis)

Pluton = 0.384402 mln km (d) x 3 x 5 x 210 =  5904.4147 mln km (cis).

 

Zgodnie z zasadami „gry szklanych paciorków” cisem z wiersza plutonicznej Sylwii Plath jest Pluton. Plutonem jest równie ch這pak, który przy郾i si Karolinie Porz康ny i powiedzia, 瞠 nazywa si Cis.

 

Jak to jednak odnie嗆 do pory roku? Otó w obu podanych wy瞠j kontekstach harmonicznych odleg這嗆 Ziemi od S這鎍a (peryhelium 147.2 mln km – 鈔ednia odleg這嗆 od S這鎍a 149.59787 mln km – aphelium 152.1 mln km) okre郵ona jest inaczej:

 

w kontek軼ie Neptuna (gis) jako 0.384402 mln km (d) x 3-1 x 7-1 x 213 =  149.95339 mln km (a);

w kontek軼ie Plutona (cis) jako 0.384402 mln km (d) x 3 x 27 =  147.61037 mln km (a).

 

Kiedy Ziemia znajduje si w odleg這軼i wspó貪raj帷ej z Ksi篹ycem jako centrum tonalnym i z Plutonem jako d德i瘯iem prowadz帷ym do niego? W roku 2011 ok. 9 lutego i ok. 28 listopada.

 

Kiedy Ziemia znajduje si w odleg這軼i wspó貪raj帷ej z Neptunem jako d德i瘯iem prowadz帷ym do niej jako do centrum tonalnego? W roku 2011 ok.10 kwietnia  i ok. 28/29 wrze郾ia.

 

I co z tego? Wiemy ju przynajmniej, 瞠 podczas katastrofy smole雟kiej (l康owanie we mgle) odleg這嗆 Ziemi od S這鎍a wspó豚rzmia豉 czysto z orbit Neptuna, a podczas konferencji Ja速a雟kiej 1945 roku (i na pocz徠ku obrad okr庵貫go sto逝 1989) – z orbit Plutona.

 

Ale elementy orbity Ziemi – peryhelium, 鈔ednia odleg這嗆 od s這鎍a i aphelium – zmieniaj ca造 czas swoje po這瞠nie w stosunku do zodiaku zwrotnikowego. Zapytajmy wi璚, kiedy Ziemia w (Neptunicznej) odleg這軼i 149.95339 mln km po wyj軼iu z peryhelium by豉 jeszcze w Rybach, a kiedy ju w Baranie? Wychodzi mi, 瞠 ta zmiana nast徙i豉 mi璠zy 809 a 810 rokiem, czyli za czasów Karola Wielkiego. To wydaje si sensownym pocz徠kiem naszej obecnej Europy. A kiedy Ziemia zacznie by w tym po這瞠niu w znaku Byka? Wychodzi, 瞠 w 2542 roku. Czyli przesuni璚ie o jeden znak nast瘼uje w ci庵u 1732 lat.  

 

Czy nie nale瘸這by aby zbada astrologicznego dzia豉nia przesuwania si elementów orbity Ziemi po zodiaku zwrotnikowym?

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

wtorek, 22 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  183 957  

O moim bloogu

Pozdrawiam

Tarot Apokalipsy

Statystyki

Odwiedziny: 183957

O mnie

M闚i o mnie, 瞠 jestem mistrzem.
A ja nie zaprzeczam.

Czy rzeczywi軼ie 安iatos豉w to umys這wo嗆 tak wzniosla? Sk康瞠, on tylko biegle 穎ngluje starym Heglem, bo 篡je z tego rzemios豉.
Tarot Apokalipsy

Kalendarz

« lipiec »
pn wt cz pt sb nd
    010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Wyszukaj

Wpisz szukan fraz i kliknij Szukaj:

Lubi to