Bloog Wirtualna Polska
S 1 263 903 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj si | za堯 bloga
Kana ATOM Kana RSS
Stare wied幟y musz odej嗆 ...

Sko鎍zmy ju mo瞠 t psychoanaliz i przejd幟y do psychosyntezy

鈔oda, 29 czerwca 2011 13:17

Oto dzisiejszy sen Magdaleny

 

Sen o w篹u przed oknem (191)

 

Nasze biuro mie軼i si na parterze. Kiedy wygl康am przez okno, widz moje podwórko z dzieci雟twa. Przez trawnik sunie wielki w捫 i znika w trawie. A mo瞠 tak mi si tylko wydawa這? Za jaki czas znów wygl康am przez okno i tym razem zamieram ze strachu. W捫 – wielki i gruba郾y – owin掖 si wokó ga喚zi drzewa rosn帷ego przed oknem. Okno jest uchylone, zaraz si w郵izgnie do pokoju! Wo豉m na pomoc kole瘸nk. Razem przytrzymujemy ram okna i zamykamy je szczelnie. Ale jak ostrzec ludzi na podwórku? Umawiamy si i na dany znak razem szybko uchylamy okno, krzyczymy do ludzi: ratunku, uwa瘸jcie, tu jest w捫, w捫! – i znów szybko zatrzaskujemy okno. Przez szyb obserwujemy s御iadów, którzy chwycili za oparte o mur grabie, wid造 i 這paty i zat逝kli w篹a. Mia ponad trzy metry d逝go軼i.

 

Informuj szefa o ca造m zaj軼iu. Zapewniam go, 瞠 zagro瞠nie zosta這 usuni皻e. I 瞠 ju wcze郾iej widzia豉m w篹a sun帷ego w trawie, ale nie informowa豉m o tym, bo by mi nie uwierzy. A teraz mam dowód, 瞠 to prawda, bo martwy w捫 le篡 na trawniku.

 

A oto mój komentarz:

 

Poniewa tematem dnia sta豉 si dzisiaj psychoanaliza i psychosynteza, wi璚 sen Magdaleny o w篹u pod oknem trzeba chyba zinterpretowa psychoanalitycznie.

 

Biuro z widokiem na podwórko oznacza wp造w dzieci雟twa (odleg貫j przesz這軼i, symbolizowanej przez podwórko) na obecn doros陰 tera幡iejszo嗆 Magdaleny (symbolizowan przez biuro). Sen jest zapowiedzi rych貫go rozprawienia si z jak捷 wypart traum z okresu dzieci雟twa, która ju kiedy zaczyna豉 si ods豉nia, ale na powrót si ukry豉 (w捫 znik w trawie). Teraz ods豉nia si ponownie, mamy j ju prawie na widelcu.

 

Je瞠li drzewo za oknem symbolizuje wzrost, rozwój duchowy (psychosyntez), to budz帷y strach w捫, który si wokó niego oplót, czyli jaki pot篹ny 豉dunek strachu ukryty w pod鈍iadomo軼i, jest najwidoczniej przeszkod w tym rozwoju. Ale w捫 na szcz窷cie zosta ju zat逝czony.

 

Znacz帷y jest w徠ek rozmowy z szefem, z której wynika, 瞠 sprawa traumy z okresu dzieci雟twa, jest bardzo trudnym tematem. Starsi (symbolizowani w tym wypadku przez szefa), którzy cz瘰to s – poniek康 bezwiednie – sprawcami tej traumy, b璠 raczej ze zrozumia造ch wzgl璠ów zaprzecza wszystkiemu, co podejrzewa Magdalena, kiedy zaczynaj wy豉nia si w niej z mroku niepami璚i jakie szcz徠kowe zapisy rzeczywistych zdarze.

 

Natura rzeczy jest tu jednak taka, 瞠 krzywda wyrz康zona Magdalenie przez kogo w dzieci雟twie, która mog豉 wyko郵awi i zrujnowa ca貫 jej 篡cie, nie podlega prostej ocenie w kategoriach winy i odpowiedzialno軼i, gdy mechanizmy psychiki ludzkiej s bardzo irracjonalne. Kiedy wychodzi w ko鎍u na jaw, co tak naprawd zaci捫y這 fatalnie na czyim 篡ciu, cz瘰to okazuje si, 瞠 jest to jaka totalna bzdura, po prostu 鄉iechu warta. Wa積e jest tu wi璚 po prostu tylko to, 瞠by sprawa z w篹em zosta豉 za豉twiona – i to tylko obchodzi szefa.       


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Rambo, tw鏎ca psychosyntezy, i kalamurowy karambol

鈔oda, 29 czerwca 2011 12:13

Mój tata

(wiek: dziewi耩dziesi徠 dwa lata)

przys豉 mi wczoraj znów

opis swojego snu:

 

Rambo, twórca psychosyntezy,

i kalamburowy karambol              28.06.2011

 

Motto: Precz z Psychoanaliz! Niech 篡je Psychosynteza!

 

好i豉 mi si dzisiaj

doro磬a,

a w doro盧e

z Kozioro盧em

pogodna, 豉godna, dorodna,

ma豉

dziewczynka,

która z lewej strony wygl康a豉

jak W這szka,

a z prawej jak Chinka.

 

Kozioro瞠c

wygl康a jak bo瞠k

軼igany przez stado szalonych doro瞠k.

Grozi kalamburowy karambol.

Ale porz康ku pilnowa

m康ry pies kartagi雟kiej ksi篹niczki Salambo –

estetyk,

etyk

i psychosyntetyk

Rambo.

 

                       *

 

Rambo w karambolu kalamburów

 

Karmiony w komnatach Alhambry

ambrozj i woni ambry

przez ambitn Beat, Rambo

kocha swoj pani jak Flaubert Salambo,

córk Hamilkara, pana Kartaginy.”

 

A 瞠 niedobrze si czuj,

gdy czego nie skomentuj

i sensu nie ods這ni,

wi璚 wpisu to jeszcze nie koniec.  

 

Komentarz:

 

Ma豉 dziewczynka to Psyche, do której odnosi si postulat syntezy. Psyche ma dwie strony, dwa bieguny, odpowiednio do dwóch pó趾ul mózgowych, lewej, odpowiadaj帷ej Zachodowi w sensie duchowym, i prawej, reprezentuj帷ej Wschód. Dla Andrzeja Nowickiego Zachodem jest niew徠pliwie kultura w這ska, a Wschodem – kultura chi雟ka. Nieprzypadkowo wi璚 zajmowa si on najpierw zawodowo przez kilkadziesi徠 lat kultur w這sk (gównie w這sk filozofi renesansow), a Chiny objawi造 mu si pó幡iej, na pocz徠ku lat dziewi耩dziesi徠ych, w postaci kilkuset snów na tematy chi雟kie, opisanych w ksi捫ce „Las chi雟kich snów”.

 

Pani psa Rambo, ksi篹niczk Salambo, jest tak naprawd uczennica 好i帷ego, ambitna Beata, st康 jasne jest, 瞠 sam 好i帷y jest w tym uk豉dzie Flaubertem. Salambo (czyli w rzeczywisto軼i uczennica) wyst瘼uje jednak w wierszu jako mistrzyni duchowa 好i帷ego, cho jej istotne w豉軼iwo軼i zostaj przeniesione na psa Rambo. Beata jest kompozytork (st康 odniesienie do sztuki – „estetyk”), psycholo磬 („psychosyntetyk”) i filozofk. Jest wi璚 dla 好i帷ego wzorem osobowym – jako kto, kto 陰czy uprawianie sztuki z uprawianiem refleksji poj璚iowej.

 

Kalambury s wariacjami opartymi na temacie „amb”: Rambo, karambol, kalambur, Alhambra, ambrozja, ambra, ambitna, Salambo. Kluczem do zrozumienia tych wariacji jest 豉ci雟kie ambo – „obaj”. Dwie strony wyst瘼uj帷e w „ambo” prze鈍iecaj w kalamburze jako dwa ró積e znaczenia tego samego wyra瞠nia. Kiedy te dwie strony nie stanowi harmonijnej syntezy, dochodzi do karambolu. Ale ostatecznie chodzi o to, 瞠by powsta豉 z nich Alhambra (cud architektury), ambrozja (pokarm bogów), ambra (symbol upojnego zapachu) i inne wspania這軼i. Ale 瞠by tak si sta這, potrzebna jest ambicja. Gównym zadaniem etyki, do której nawi您anie znajdujemy w wierszu, jest w豉郾ie wezwanie cz這wieka do tego, 瞠by by ambitny, tzn. 瞠by chcia by twórc, a nie tylko biernym konsumentem.

 

Symboliczne znaczenie doro磬i wyja郾ia wielki arkan tarota numer VII – Rydwan. Rydwan wzywa do tego, 瞠by by aktywnym, bra swoje sprawy we w豉sne r璚e i wyrusza na podbój 鈍iata. Podobne znaczenie ma zodiakalny Kozioro瞠c, symbol ambicji, 瞠by by kim, zdoby uznanie i s豉w, zostawi co po sobie, zobiektywizowa w dzie豉ch swoj indywidualno嗆. Zasad Kozioro盧a jest „per aspera ad astra”.

 

Nasz 鈍iat sta si jednak wy軼igiem szalonych doro瞠k, w którym dochodzi z konieczno軼i do karamboli. Nie ka盥y Kozioro瞠c p璠z帷y na z豉manie karku doro磬 jest jednak bo磬iem – jak Kozioro瞠c z wiersza, którym jest jego autor. 疾by by bo磬iem, czyli cz這wiekiem wyrastaj帷ym ponad zwyk陰 ludzk miar, trzeba dokona dzie豉 psychosyntezy, czyli w j瞛yku Junga – przej嗆 z powodzeniem proces indywiduacji. Has這: „psychosynteza zamiast psychoanalizy” jest wi璚 równie programem Junga, przeciwstawnym wobec psychoanalizy Freudowskiej.

 

Mistrzem psychosyntezy jest jednak w wierszu pies, co oznacza, 瞠 klucz do tego dzie豉 tkwi w nie鈍iadomo軼i i ukrytej w jej g喚bi wy窺zej m康ro軼i. Wi瘯szo嗆 ludzi – bior帷ych udzia w szalonym wy軼igu doro瞠k – kieruje si w tym jednak tylko swoim ma造m ziemskim rozumkiem, odci皻ym od sfery absolutnego ducha, przejawiaj帷ego si w sztuce i filozofii (religi pomijam, 瞠by nie obra瘸 uczu autora wiersza).         


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Entr嶪 hrabiny

poniedzia貫k, 27 czerwca 2011 17:12

Po dzisiejszej wizycie Klary na naszym tarasie zdecydowali鄉y wspólnie, 瞠 do mojej interpretacji snu Magdaleny o wchodzeniu na gór pod ostrza貫m karabinowym i nast瘼nie o hrabinie w autobusie, interesuj帷ej si jej certyfikatem, nale篡 wprowadzi pewne modyfikacje.

 

Otó sama, uwie鎍zona sukcesem, droga Magdaleny na gór to co, co si ju dokona這. 安iadectwem tego jest „Tarot Apokalipsy”, którego Magdalena jest wspó豉utork. To ta ksi捫ka jest certyfikatem, który mo瞠 ona pokaza 鈍iatu i który daje jej przepustk do dalszych, jeszcze ambitniejszych zada.

 

Natomiast ostrza jest elementem przysz這軼i i symbolizuje gniewne reakcje spo貫cze雟twa na to nasze dzie這. Nikt nas, oczywi軼ie, nie ustrzeli, bo jeste鄉y dobrze chronieni przez naszych mocodawców.

 

A hrabina to jakby Wielka Bogini, stwierdzi豉 Klara. Wiem, 瞠 Magdalenie taka interpretacja nie przypadnie do gustu, bo bogów i bogi, anioów i anielic, mamy pod dostatkiem, a nawet w nadmiarze, deficyty s za wyra幡ie po stronie mocy czysto doczesnych, które ch皻nie by鄉y zaprz璕li do pracy dla naszej sprawy.

 

Pod wp造wem moich zdecydowanych nacisków Klara doda豉 w ko鎍u, 瞠 Wielka Bogini (w stopniu hrabiny) ma swoje ziemskie agentki, a samo s這wo „hrabina” jest w naszym demokratycznym 鈍iecie symbolem murowanego sukcesu.

 

Ale na pytanie, kiedy konkretnie pojawi si ziemski wariant tej hrabiny, Klara odpowiedzia豉, 瞠 hrabina jak to hrabina – musi mie efektowne entrée, czyli b璠zie czeka豉 na odpowiedni moment.

 

Mam cich nadziej, 瞠 to jej entrée b璠zie prawdziwym wej軼iem smoka.  


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

W oczekiwaniu na hrabin

pi徠ek, 24 czerwca 2011 13:30

Dzi w nocy Magdalena mia豉 sen jasny jak w mord strzeli:

 

Sen o pa豉cu i hrabinie (188)

 

Jestem zaproszona na przyj璚ie do pa豉cu stoj帷ego na szczycie góry. Stoj u podnó瘸 góry z kilkoma innymi osobami, które te zamierzaj wspi望 si na szczyt. W pewnej chwili na zboczu góry zaczyna si strzelanina. Ze szczytu zbiega kilku m篹czyzn i strzela do osób, które wspi窸y si przed nami i znalaz造 si w po這wie drogi na gór. Obserwuj zaj軼ie z do逝 i widz, 瞠 robi si niebezpiecznie, 瞠 zaraz zaczn strzela i do nas. Rzucam si do ucieczki próbuj帷 bokiem omin望 strzelaj帷ych.

 

Ale niepotrzebnie. Do mnie i paru innych osób nie strzelaj, wr璚z przeciwnie, zatrzymuj nas po to, 瞠by nas ochroni i prowadz do pa豉cu. A w pa豉cu s bardzo, bardzo wa積e osoby. Osoby, w szczególno軼i pewna kobieta, z najwy窺zych sfer, z najwy窺zych sfer, jakie mo積a sobie wyobrazi. Czuj si bardzo zaszczycona i wyró積iona. Otrzymuj pi瘯nie zdobione zaproszenie, jakby certyfikat, na którym wielkimi literami wypisane s cztery nazwiska, a pod nimi ma造mi literkami d逝ga lista innych nazwisk. Gdzie jest moje, nie wiem.

 

Nast瘼nego dnia jedziemy z mistrzem autobusem. Siedzimy przy oknie, mistrz ogl康a certyfikat s逝chaj帷 jednocze郾ie mojej relacji z przyj璚ia. Obok mnie usiad豉 hrabina. Hrabina widz帷 certyfikat w r瘯u mistrza przechyla si w jego stron. Chce przeczyta nazwiska. Mistrz nie jest 鈍iadom powagi sytuacji, nie wie, 瞠 jedziemy w towarzystwie tak wa積ej osoby. Ukradkiem daj mu znaki, 瞠by przechyli kartk w stron hrabiny. To bardzo, bardzo wa積e, 瞠by hrabina zobaczy豉 moje nazwisko na li軼ie i upewni豉 si, 瞠 to w豉郾ie ja by豉m na przyj璚iu.

 

A oto moja interpretacja:

 

Sen ten pojawi si chyba w odpowiedzi na moje (zasygnalizowane Magdalenie poprzedniego dnia przy 郾iadaniu) w徠pliwo軼i co do dalszych perspektyw pewnego grupowego przedsi瞝zi璚ia z naszym udzia貫m w sytuacji, gdy ten nasz udzia ma zale瞠 od spe軟ienia pewnych warunków w tzw. 篡ciu realnym.

 

Czegó wi璚 dowiadujemy si z tego snu? Po pierwsze, 瞠 w tym grupowym przedsi瞝zi璚iu kluczowe s cztery osoby. Skoro po raz nie wiem ju który powiedziane jest, 瞠 cztery, to ma by ich w豉郾ie cztery, a nie pi耩.

 

Po drugie, 瞠 kr璚 si wokó niego równie jakie osoby niepowo豉ne, które – z perspektywy „góry”, czyli jakby niebian, je郵i gór rozumie na podobie雟two Olimpu – przeznaczone s na odstrza.

 

Po trzecie, 瞠 Magdalena jest osob powo豉n, czyli jej udzia w s逝瘺ie anielskiej nie zako鎍zy si na „Tarocie Apokalipsy”.

 

Po czwarte, 瞠 w proces ziemskiej realizacji tego przedsi瞝zi璚ia zaanga穎wana jest spora grupa osób, skoro metafor tego procesu jest jazda autobusem, a nie na przyk豉d motocyklem (chocia mi si tej nocy przy郾i chyba motocykl z przyczep).

 

I wreszcie, po pi徠e, 瞠 ca陰 spraw w wymiarze ziemskim wesprze jaka tajemnicza hrabina, która sama si w pewnym momencie pojawi i si ni zainteresuje. Nie trzeba tylko ukrywa przed ni certyfikatu, który dosta豉 Magdalena.

 

Nie wiem, jak pozostali, ale ja czekam na objawienie si hrabiny, kimkolwiek ona jest. Nie ksi篹nej, nie baronowej, nie markizy, ale w豉郾ie hrabiny. Hrabino, czekamy!      


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Oficjalny komunikat na temat przysz這軼i Klubu Gnosis

鈔oda, 22 czerwca 2011 14:14

Wszystkie wielkie wydarzenia poprzedzone s proroczymi snami, które je zwiastuj. Oto jeden z takich snów, opisany dzi przez Magdalene, a poni瞠j jego interpretacja. 

 

Sen o Klubie Gnosis (187)

 

Mam przesy趾 do Klubu Gnosis, która kszta速em przypomina roz這穎n tali kart lub wachlarz. Szukam konkretnej osoby, której mam j przekaza. Cz這nkowie klubu zgromadzili si w du篡m lokalu klubowym. Wokó stoj wygodne kanapy, stoliki, kr璚i si du穎 ludzi. Przy stolikach podaj torcik ró瘸ny i herbatk z ró篡. Znalaz豉m odbiorc przesy趾i. Mówi, 瞠 mam nadziej, 瞠 nie jest to jednorazowa impreza, bo Klub Gnosis powinien mie taki lokal klubowy na sta貫, podobnie jak ma krakowski oddzia klubu. Cz這nkowie klubu przytakuj mówi帷, 瞠 staraj si o ten lokal. A lokal jest naprawd du篡, pi瘯nie urz康zony. Cz這nków klubu te najwyra幡iej przyby這, bo pe軟o ich w tym lokalu.

 

Podchodzi do mnie kobieta i podaje mi niemowl. Prosi, 瞠bym je potrzyma豉 w ramionach i przytula豉. Przytulam dziecko do piersi, ale niemowl uporczywie szuka mojej brodawki, chce mleka. Ale ja nie chc go karmi, chc je tylko przytuli. Jednak niemowl z豉pa這 豉pczywie moj pier i ssie zapami皻ale.

 

Interpretacja:

 

Przesy趾a w formie roz這穎nej talii kart ka瞠 zastosowa do interpretacji snu klucz karciany, czyli konkretnie – Tarota Apokalipsy. Nale篡 wi璚 numer snu – 187 – sprowadzi do zakodowanych w nim numerów wielkich arkanów tarota. Zrobimy to na dwa sposoby:

 

A: 187 = 1 + 8 + 7 = 16

B: 187 = 17 x 11.

 

Numer 16 oznacza wielki arkan Wie瘸. Wynika z tego, 瞠 ko鎍zy nam si siedziba w Tarabuku. Dotychczasowy nasz uk豉d runie jak ta wie瘸 ra穎na gromem z nieba, upadnie jak nierz康nica Wielki Babilon.

 

Ale numer 17, czyli wielki arkan Gwiazda, zwiastuje odnow, oczywi軼ie w lepszej postaci, poniewa stare formy ulegaj destrukcji w tym celu, by na ich miejsce powsta造 nowe, doskonalsze. Motto Tarabuka: „Morze to nie rzeka…” ka瞠 wi璚 interpretowa szykuj帷a si zmian lokalu jako zamian rzeki na morze. Przy okazji te nazwa ulicy, przy której znajduje si Tarabuk – Browarna – kojarz帷a si z piwem, powinna by zmieniona na nazw kojarz帷 si z czym mocniejszym. Inaczej mówi帷 zamiast rzeki piwa najwy窺za pora na morze wina.

 

Alkohol we wspomnianych napojach to, oczywi軼ie, symbol Ducha 安i皻ego jako Ducha O鈍iecaj帷ego. Sugeruje to numer 11, który jako numer wielkiego arkanu oznacza Moc, czyli w naszej talii – O鈍iecenie. Ko鎍z帷y sen epizod z niemowl璚iem doskonale pasuje do naszej karty Moc, na której pokazane s narodziny Syna Bo瞠go. Jest on tam niemowl璚iem. Odnowie w sensie zmiany lokalu towarzyszy wi璚 nowy, m這dy duch, który wst徙i do naszego Klubu, nios帷 ze sob wielki potencja rozwojowy. Niech no tylko to dzieci troch podro郾ie, a 鈍iat zobaczy, jak z Klubu Gnosis wyjdzie nowy Zbawiciel 鈍iata.

 

I taka w豉郾ie jest oficjalna wyk豉dnia snu Magdaleny o nowej siedzibie Klubu Gnosis.

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

wtorek, 22 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  183 906  

O moim bloogu

Pozdrawiam

Tarot Apokalipsy

Statystyki

Odwiedziny: 183906

O mnie

M闚i o mnie, 瞠 jestem mistrzem.
A ja nie zaprzeczam.

Czy rzeczywi軼ie 安iatos豉w to umys這wo嗆 tak wzniosla? Sk康瞠, on tylko biegle 穎ngluje starym Heglem, bo 篡je z tego rzemios豉.
Tarot Apokalipsy

Kalendarz

« czerwiec »
pn wt cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Wyszukaj

Wpisz szukan fraz i kliknij Szukaj:

Lubi to