Bloog Wirtualna Polska
S 1 263 903 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj si | za堯 bloga
Kana ATOM Kana RSS
Stare wied幟y musz odej嗆 ...

ζ鎍uch dyspozytor闚 mo瞠 by pouczaj帷y

sobota, 31 marca 2012 11:16


Opublikowany wczoraj krótki zarys ewolucyjnej astrologii Michai豉 Lewina wzbudzi zainteresowanie astrologów i piln potrzeb 獞icze w zakresie analizy 豉鎍ucha dyspozytorów. Dorzucam dzi dwa kolejne pouczaj帷e przyk豉dy. Hegla i Jezusa.  

 

W przypadku Hegla dzie (27.08.1770) i miejsce (Stuttgart) urodzin s znane, ale godzina nie. Oczywi軼ie mo積a w ciemno zak豉da, 瞠 reprezentuje on poziom ewolucyjny drugiego Merkurego. Zobaczmy jednak, jak sytuacja si u niego przedstawia z punktu widzenia 豉鎍ucha dyspozytorów.

 

Otó zale篡 to troch od tego, czy urodzi si przed 17:08 GMT, czy po tej godzinie, tzn. od tego, czy jego Ksi篹yc by jeszcze w Skorpionie, czy ju w Strzelcu. Krótki namys nad systemem filozoficznym Hegla sk豉nia do uznania, 瞠 jego Ksi篹yc jest w Strzelcu, bo pozwala to zachowa bardziej w豉軼iwe planetarne proporcje w ramach struktury odpowiadaj帷ej Heglowskiemu podzia這wi sfery ducha absolutnego na trzy dziedziny: sztuk, religi i filozofi.

 

1) Sztuka: Wenus w swoim znaku, mianowicie w Wadze, rz康zi Uranem w Byku.

 

2) Religia: Jowisz w swoim znaku, mianowicie w Strzelcu, rz康zi Ksi篹ycem w Strzelcu.

 

3) Filozofia: Merkury w swoim znaku, mianowicie w Pannie, rz康zi Neptunem w Pannie i S這鎍em w Pannie oraz Marsem w Bli幡i皻ach. Nast瘼nie S這鎍e rz康zi Saturnem w Lwie, Saturn za – Plutonem w Kozioro盧u.

 

Wida z tego, 瞠 rz康zi tu zdecydowanie filozofia.

 

Wida nast瘼nie, 瞠 filozoficznej parze Merkury-S這鎍e odpowiada religijna para Jowisz-Ksi篹yc i towarzyszy temu przeciwstawienie filozofii jako jasnego dnia (S這鎍e) 鈍iadomo軼i (my郵enie poj璚iowe) i religii jako zanurzonej w m皻nej wodzie uczucia i wiary oraz symbolicznych wyobra瞠 (Ksi篹yc).

 

Zrozumia貫 jest te astrologicznie, dlaczego Hegel uwa瘸, 瞠 filozofia jest bezosobow metodyczn nauk (Merkury i S這鎍e w Pannie), drog, któr mo瞠 pod捫a ka盥y, o ile tylko w這篡 w to odpowiedni ilo嗆 pracy (Saturn na terenie rz康zonego przez S這鎍e znaku Lwa), natomiast sztuka jest wytworem indywidualnego geniuszu (Uran na terenie rz康zonego przez Wenus znaku Byka).

 

Wida te dialektyk negatywn jako element metody filozoficznej (Mars w Bli幡i皻ach) w po陰czeniu ze spekulatywn syntez my郵enia pozytywnie rozumowego (Neptun w koniunkcji z Merkurym artyku這wany przez znak Panny).

 

I wida wreszcie, 瞠 praca my郵帷ej ja幡i symbolizowana przez Saturna w Lwie wytwarza struktury, które s nast瘼nie niszczone i zast瘼owane nowymi (Pluton w Kozioro盧u).

 

A wida to wszystko wy陰cznie na podstawie samej tylko analizy 豉鎍uchów dyspozytorów.

 

Natomiast w przypadku Jezusa nic nie jest znane poza ewentualnie miejscem narodzin w Betlejem. Ale 瞠 od lat stosuj swój horoskop urodzinowy Jezusa, wi璚 zobaczmy, co z niego wynika z punktu widzenia analizy 豉鎍ucha
dyspozytorów.

 

Otó na jego szczycie jest p皻la: Uran w Rybach rz康zi Merkurym w Wodniku, który z kolei rz康zi Plutonem w Pannie, ten za Neptunem w Skorpionie, rz康z帷ym Uranem w Rybach – i ko這 si zamyka.

 

Merkury rz康zi ponadto Marsem w Pannie, który rz康zi Ksi篹ycem w Baranie.

 

Ale ca陰 reszt rz康zi Neptun: nie tylko Uranem w Rybach, ale te Jowiszem w Rybach, S這鎍em w Rybach, Saturnem w Rybach i Wenus w Rybach.

 

Wniosek: Jezus reprezentuje inkarnacyjny poziom Neptuna, ale Neptun ten dzia豉 w ramach czwórcy, w której domkni璚iem transsaturnowej triady (Pluton rz康zi Neptunem, a Neptun rz康zi Uranem) jest Merkury (rz康zony przez Urana i rz康z帷y Plutonem).

 

Mamy tu wi璚 ezoteryczne misterium teologiczne: czwórc, w której czwarty element (Merkury) jest ró積y od pozosta造ch, zgodnie z ustaleniami Junga. A niby czego innego mieliby鄉y si spodziewa?

 

Wydaje si, 瞠 badanie 豉鎍uchów dyspozytorów mo瞠 by bardzo pouczaj帷e.             


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Co dla astrolog闚: Michai Lewin o poziomach ewolucyjnych

pi徠ek, 30 marca 2012 11:22

Mój przedwczorajszy wpis na temat snu o Andrzeju Celi雟kim na spotkaniu wyborczym wzbudzi zainteresowanie astrologów ze wzgl璠u na odniesienie do astrologicznej teorii poziomów ewolucyjnych. Dla Pani 好i帷ej, czyli EW, taki polityczny sen by jednorazowym ekscesem, bo ju jej nast瘼ny sen (patrz mój wczorajszy wpis) by normalnym, w pe軟i ezoterycznym snem o czarno-ó速ym w篹u-禦ii.

 

Wychodz帷 za naprzeciw licznym pro軸om o rozwini璚ie w徠ku astrologicznego ze snu o Andrzeju Celi雟kim, przedstawiam dzi to, co wiem na ten temat, a wiem tyle, ile dowiedzia貫m si z dwóch wyk豉dów pod tytu貫m „Model astrologii ewolucyjnej Michai豉 Lewina”, które mia w ramach spotka Klubu Gnosis w Tarabuku na warszawskim Powi郵u (ul. Browarna 6) – w dniach 7 i 21 lutego 2012 – Waldemar Mojsiuszko (filozof, astrolog, kabalista itd., a tak瞠 terapeuta).

 

Na pierwszym wyk豉dzie na ten temat prelegent przedstawi z grubsza koncepcj Lewina a potem omawia z jej punktu widzenia mój przypadek. Na drugim wyk豉dzie omawianych by這 wi璚ej przyk豉dów: Whitney Houston, Michael Jackson, Karol Wojty豉, Jospeh Ratzinger, Janusz Palikot.  Na zako鎍zenie Waldek zanalizowa a vista pod
tym k徠em Monik Pachniewicz, która – b璠帷 w Warszawie – by豉 akurat na tym wyk豉dzie, a nawet zrobi豉 z niego zdj璚ie (jest na nim w szczególno軼i wyk豉dowca) i umie軼i豉 je na facebooku, opatruj帷 nast瘼uj帷ym wierszykiem:

 

Wczoraj na Browarnej, w Tarabuku,

mimo regularnego z kawiarek huku

Waldemar Mojsiuszko

wraz z Mistrzem 安iatos豉wem

przekazali maluczkim duchow straw.

Z lekkim niedosytem

dzi瘯ujemy. Przy tem

prosimy o wi璚ej,

k豉niaj帷 si w podzi璚e.

Koncepcj Lewina ilustruje schemat podobny do ósemki. W 鈔odku jest Ksi篹yc (reprezentuj帷y astronomicznie Ziemi). Jest to pierwszy Ksi篹yc. Nast瘼nie idzie si w kierunku zewn皻rznym: pierwszy Mars, pierwszy Jowisz, Saturn, drugi Jowisz, drugi Mars, drugi Ksi篹yc. Potem w kierunku wewn皻rznym: pierwsza Wenus, pierwszy Merkury, S這鎍e, drugi Merkury, druga Wenus. Dalej s poziomy rzadkie i trudne do scharakteryzowania.


Poziom ewolucyjny okre郵a si za pomoc 豉鎍ucha dyspozytorów (np. u mnie na jego szczycie jest Merkury we wzajemnej recepcji z Uranem), mocy planety wynikaj帷ej z jej po這瞠nia na osiach i z innych rzeczy, oraz na podstawie przepytania osoby. Szczególnie wa積e jest to, co dana osoba robi豉 ok. 36 roku 篡cia, kiedy to powinna znale潭 si na swoim w豉軼iwym poziomie (wcze郾iej przechodzi w skrócie poprzednie do鈍iadczenia, wi璚 mo瞠 by trudne okre郵enie jej poziomu). Na przyk豉d ja ok. 36 roku wkroczy貫m na drog 篡ciow t逝macza, komentatora i propagatora Hegla, co odpowiada poziomowi drugiego Merkurego, cz這wiekowi idei.


Poziom si ustala, 瞠by wiedzie, na jakim poziomie nale篡 interpretowa czyj horoskop. Na przyk豉d o mnie mówi wyk豉dowca, 瞠 gdybym by na poziomie pierwszego a nie drugiego Merkurego, to z moj opozycj Urana i Wenus by豚ym dziwkarzem i klientem domów publicznych. Ale 瞠 jestem na poziomie drugiego Merkurego, wi璚 realizuje si to inaczej.

 

A oto krótka charakterystyka poszczególnych poziomów.

 

0) Pierwszy Ksi篹yc. W naszym kr璕u cywilizacyjnym nie wyst瘼uje. Reprezentowa go mog Aborygeni, Eskimosi itp. Totalna zale積o嗆 od okre郵onego 鈔odowiska, poza którym nie s tacy ludzie w stanie 篡. Przeniesieni gdzie indziej, umieraj.

 

1) Pierwszy Mars. Ludzie na tym poziomie nastawieni s na zaw豉szczanie, zrozumia豉 jest dla nich tylko si豉 fizyczna. S niereformowalni. „Karczki”.

 

2) Pierwszy Jowisz. Ludziom z tego poziomu 鈍iat jawi si jako co, co si im nale篡, wykorzystuj ka盥 trafiaj帷 si okazj, 瞠by zrobi sobie przyjemno嗆, bez jakiejkolwiek g喚bszej i szerszej refleksji.

 

3) Saturn. Ludzie z tego poziomu sp豉caj karm z poziomu poprzedniego. 安iat przynosi im z regu造 ograniczenia, trudno軼i, do鈍iadczaj z豉, które im si przytrafia tak jakby bez ich winy. Ten 鈍iat to dla nich surowe, niezale積e od ich woli prawa.

 

4) Drugi Jowisz. Dla ludzi z tego poziomu najwa積iejszym celem jest osi庵ni璚ie sukcesu w tym 鈍iecie.

 

5) Drugi Mars. Ludzie na tym poziomie to troch wariaci, którzy maj ambicj zrobienia czego, czego nikt dot康 nie zrobi. Pobi rekord, wej嗆 na szczyt, na który nikt dot康 nie zdo豉 si wspi望 itp.

 

6) Drugi Ksi篹yc. Ludziom na tym poziomie powodzi si dobrze, bo rodz si w bogatych rodzinach, traktowani s od urodzenia jak królewicze i królewny – i to bez 瘸dnej w豉snej szczególnej zas逝gi. Zawsze znajd si ludzie, którzy za nich wszystko zrobi, 瞠by sami nie musieli si m璚zy. Wystarczy im w tym celu tylko kiwn望 palcem, u鄉iechn望 si, skokietowa (nawet bezwiednie).

 

7) Pierwsza Wenus. Ludzie na tym poziomie ju nie uwa瘸ni s przez samych siebie i przez innych za p瘼ek 鈍iata, ale maj potrzeb bycia w zwi您ku z jakim jednym idealnym partnerem na ca貫 篡cie, najlepiej poznanym ju w piaskownicy. Chc si w nim przegl康a jak w zwierciadle i tylko to jedno zwierciad這 jest im potrzebne i ca趾owicie im do szcz窷cia  wystarcza.

 

8) Pierwszy Merkury. Ludzie z tego poziomu nastawieni s na wielo嗆 ró積orodnych do鈍iadcze, chc sprawdza samych siebie w najprzeró積iejszych rolach i sytuacjach, chc przegl康a si w tysi帷u ró積ych zwierciade. Osi庵n患szy ju jaki cel, s t sytuacj znudzeni i znajduj sobie od razu co innego. W ich przypadku jeden partner na ca貫 篡cie nie wchodzi w gr. Przej軼ie z poprzedniego poziomu na ten jest do嗆 trudne, zw豉szcza dla kobiet, bo w obecnych czasach wymaga to od nich uniezale積ienia si ekonomicznego. Komu pisane s do鈍iadczenia usamodzielniania si w relacji do zewn皻rznego 鈍iata, b璠zie za spraw ró積ych zrz康ze losu traci partnerów, o ile traktuje ich jako swoje 篡ciowe oparcie.

 

9) S這鎍e. Ludzie z tego poziomu nie musz sprawdza si na ró積ych polach, jak ci z poziomu pierwszego Merkurego. Oni od razu wiedz, kim s, i równie dla ludzi jest oczywiste, 瞠 s to jednostki, które autentycznie sob co reprezentuj. 安iec oni królewskim blaskiem, jak S這鎍e. I jest to ich w豉sne 鈍iat這, a nie tak, jak w przypadku królewiczów z poziomu drugiego Ksi篹yca, 鈍iat這 odbite. Ludzie z tego poziomu to oparte na sobie samych indywidualno軼i, które znajduj si w centrum i narzucaj w豉sne regu造. Przej軼ie do tej fazy z poprzedniej jest trudne, wymaga uwierzenia w siebie.


10) Drugi Merkury. Ludzie z tego poziomu ju nie traktuj w豉snej osoby jako centrum, ale reprezentuj jak捷 ide, któr uwa瘸j za wa積iejsz od siebie. Ludzie na tym poziomie maj cz瘰to mentalno嗆 fanatycznych inkwizytorów, dla których idea jest wa積iejsza od ludzi.

 

11) Druga Wenus. Na tym poziomie perspektywa si zmienia – ludzie staj si wa積iejsi, chodzi o to, 瞠by zrobi co dla nich, trafi do nich, by w鈔ódnich, a nie w zaciszu w豉snego gabinetu. Na tym poziomie cz瘰to przedk豉da si sztuk nad teori – tak jakby z racji tego, 瞠 sztuka mo瞠 trafi do szerszego grona ludzi.     

 

A o jeszcze wy窺zych poziomach nie b璠ziemy tu wspomina, bo sami niewiele o nich wiemy.


Podziel się
oceń
4
0

komentarze (3) | dodaj komentarz

Nocna klasyka: sen o w篹u

czwartek, 29 marca 2012 18:43

I znowu dosta貫m sen od EW:

 

„好i這 mi si dzisiaj, 瞠 razem z moj przyjació趾 ze szkolnych lat sz造鄉y poln drog do lasu. Droga nie by豉 豉twa do przej軼ia, bo musia造鄉y uwa瘸, 瞠by nie nadepn望 jaki ma造ch zwierz徠 oraz w篹y. W trakcie drogi zwraca豉m uwag na pole ze 軼ierniskiem po skoszonym zbo簑, my郵帷, 瞠 mog tam si wygrzewa na s這鎍u w篹e.

 

Nagle ze 軼ierniska wy這ni si du篡 ó速o-czarny w捫-禦ija, który zacz掖 mnie goni. Uciek造鄉y w ko鎍u, spotykaj帷 po drodze starsze ma鹵e雟two. Zatrzyma造鄉y si u Nich w ogrodzie, ogl康aj帷 i sprawdzaj帷 kostki nóg, czy nie ma 郵adów po uk御zeniu.

Ju si troch uspokoi豉m, 瞠 nie ma 郵adów po uk御zeniu na moich nogach, gdy nagle zobaczy豉m pionowy 郵ad w okolicach gard豉. Patrz帷 na ten 郵ad, zastanawia豉m si, czy jest 鄉iertelny, czy prze篡j, ale by豉m spokojna.”

 

Interpretacja

 

Zak豉daj帷, 瞠 po krótkiej przerwie na sen o Andrzeju Celi雟kim EK szybko powróci豉 do gównego w徠ku swoich nocnych w璠rówek, interpretuj 軼iernisko przy drodze jako sum poprzednich 篡wotów, których 積iwo zosta這 ju zebrane. Okazuje si, 瞠 kryj si tam rzeczy, które mog by zagro瞠niem dla pomy郵nego realizowania planów na kolejne 篡woty.

 

Te zagro瞠nia, symbolizowane przez w篹e, s jednak widoczne, poniewa zbo瞠 jest z輳te i w篹e wygrzewaj si na s這鎍u, w 鈍ietle dnia. 圭iernisko oznacza wi璚 te przesz貫 篡woty, które si ju ods這ni造. Droga prowadzi za do lasu jako obszaru pozostaj帷ego nadal w g喚bokiej nie鈍iadomo軼i. Okoliczno嗆, 瞠 郾i帷a idzie drog wraz z przyjació趾 z lat szkolnych, podkre郵a zbiorowy charakter jej szerszej to窺amo軼i, jako obejmuj帷ej liczne 篡woty.


Spotkanie z w篹em ma jednak nie tylko sens zagro瞠nia, ale tak瞠 oznacza konfrontacj z jakim elementem przesz這軼i, bez której nie b璠zie mo磧iwe dalsze cofanie si po 軼ie盧e reinkarnacyjnej. Konfrontacja ta ma wi璚 równie znaczenie inicjacyjne, uk御zenie przez w篹a mo瞠 by równoznaczne ze zdj璚iem zas這ny z rzeczy dot康 przed 好i帷 ukrytych.

 

Spotkanie ze starszym ma鹵e雟twem i zatrzymanie si w ich ogrodzie wydaje si mie znaczenie osi庵ni璚ia celu tego wyra幡ego u niej zainteresowania wcze郾iejszymi wcieleniami. Wraz z tym spotkaniem odzyskuje ona swoj w豉軼iw, pierwotn to窺amo嗆, która powinna by na jakim g喚bokim poziomie zawsze obecna (jako prawdziwe Ja), towarzysz帷 wszystkim przej軼iowym to窺amo軼iom, rozci庵aj帷ym si wy陰cznie na jedno konkretne wcielenie. Spowodowany jak捷 traum jej brak w kilku wcieleniach zosta skomentowany w jednym z poprzednich snów s這wami: „fa連zywe Ja”.

 

Spotkanie ze starszym ma鹵e雟twem w ogrodzie jest wi璚 spotkaniem 好i帷ej z jej prawdziw to窺amo軼i, po którym zainteresowanie poprzednimi wcieleniami by mo瞠 przestanie ju by potrzebne. Godne uwagi jest tu to, 瞠 ta to窺amo嗆 jest m瘰ko-damska, 陰czy w sobie oba podstawowe warianty cz這wiecze雟twa.

 

Pionowy 郵ad na gardle oznacza spowodowane tym spotkaniem z Sam Sob zdj璚ie blokady zaburzaj帷ej prawdziw to窺amo嗆. To w豉郾ie przez gard這 wyra瘸 si ona zewn徠rz w postaci s這wa „Ja”.     


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Andrzej Celi雟ki na spotkaniu wyborczym, czyli polityka z ludzk twarz

鈔oda, 28 marca 2012 10:43

Znowu dosta貫m sen od EK:

 

«Chcia豉bym podzieli si snem, który przy郾i mi si dzisiaj (27 marca) nad ranem.

 

Akcja snu mia豉 miejsce w du瞠j sali, w której mia這 si odby spotkanie wyborcze nowej formacji „Solidarna Polska Zbigniewa Ziobry”. Sala by豉 kwadratowa i w ka盥ym k帷ie by stó z pocz瘰tunkiem dla go軼i, gównie ciasto – ró積ego rodzaju, ale i kanapki. By豉 te scena, a na 鈔odku sali zbierali si ludzie czekaj帷y na przybycie polityków i gównego z nich.

 

Nagle kto – s造sza豉m tylko g這s – zacz掖 zaprasza na scen ludzi z sali, równie dzieci, w tym dwoje moich. Za chwil przywieziono na sal ogromny kwadratowy stó z ogromnymi nogami – wielko軼i 1/3 sali – który zosta na這穎ny na mini scen (niski podest) na przeciwko gównej sceny, na której by jeden z pocz瘰tunków dla przyby造ch na spotkanie ludzi.

 

Zamiast Zbigniewa Ziobry przyszed jednak Andrzej Celi雟ki, który zacz掖 odpowiada na pytania ludzi – ale nie na scenie, tylko na 鈔odku sali, po鈔ód ludzi. By豉 to szczera rozmowa, zupe軟ie nie przypominaj帷a obecnych wieców wyborczych.

 

W tym czasie hu鈣a豉m obok du瞠go sto逝, na hu鈣awce dla dzieci swojego najm這dszego synka.»

 

Interpretacja

 

Znowu kwadratowy stó, ale tym razem darujmy sobie ezoteryk i potraktujmy ten sen w kategoriach czysto politycznych (no, mo瞠 troch astrologiczno-politycznych).

 

Andrzej Celi雟ki, polityk, od 21.01.2012 przewodnicz帷y Partii Demokratycznej, urodzi si 26.02.1950 w Warszawie. S這鎍e ma wprawdzie w Rybach, ale Merkurego, Wenus i Jowisza – w Wodniku. Jest to istotne z uwagi na okoliczno嗆, 瞠 w swym obecnym wcieleniu Andrzej Celi雟ki jest na poziomie ewolucyjnym pomi璠zy drugim Merkurym a drug Wenus (wedle koncepcji Michai豉 Lewina). Jest to bardzo wysoki poziom, zarówno w ogóle, jak zw豉szcza w przypadku polityka. Cz這wiek na poziomie drugiego Merkurego s逝篡 jakiej idei. Cz這wiek na poziomie drugiej Wenus ma 鈍iadomo嗆, 瞠 to nie ludzie s dla idei, lecz idea dla ludzi. Je瞠li nawet ma jak捷 ide, to jest to idea z ludzk twarz.

 

W horoskopie Andrzeja Celi雟kiego w ramach 豉鎍ucha dyspozytorów Wenus podlegaj bezpo鈔ednio Mars i Neptun w Wadze, Neptunowi z kolei S這鎍e w Rybach, a S這鎍u – Pluton w Lwie. Natomiast Merkuremu podlegaj bezpo鈔ednio Saturn w Pannie i Ksi篹yc w Bli幡i皻ach, któremu z kolei podlega Uran w Raku – w豉dca Jowisza, Wenus i Merkurego. Merkury wydaje si w tym uk豉dzie co najmniej równie silny jak Wenus, która jednak dopiero co ruszy豉 do przodu po wyj軼iu z retrogradacji, wi璚 jako bliska stacjonarno軼i ma dodatkow moc.

 

Ale zachowanie zaprezentowane przez Andrzeja Celi雟kiego w komentowanym 郾ie – wychodzi do ludzi, by ws逝cha si w ich g這s lub te przekona ich w szczerej rozmowie do w豉snych pomysów politycznych – odpowiada charakterystyce drugiej Wenus, co wskazuje na to, 瞠 uda這 mu si ju w tym wcieleniu dokona wspomnianego przej軼ia. Dokona go w kontek軼ie rozpoczynaj帷ej si w naszych czasach Epoki Wodnika, a uczyni to w dziedzinie polityczno-spo貫cznej, bo trzeci obok Merkurego i Wenus planet w Wodniku jest u niego Jowisz.

 

Zapraszanie na scen dzieci wskazuje na przysz這軼iowy, perspektywiczny, rozwojowy charakter tej sennej wizji. A okoliczno嗆, 瞠 karierowicz Ziobro przedstawiony zosta jako kto, kto znikn掖 ze sceny, napawa nadziej. Hu鈣anie trzeciego dziecka przywodzi jednak na my郵 mechanizm demokracji sprawiaj帷y, 瞠 preferencje wyborców naprzemiennie przechylaj si to w jedn, to w drug stron, to w stron prawicy, to w stron lewicy. W tym wypadku przeciwie雟two mi璠zy jednym a drugim politykiem wygl康a jednak raczej na przeciwie雟two mi璠zy cynicznym karierowiczem a szlachetnym  idealist, co ka瞠 interpretowa ca造 ten sen jako zapowied odnowy moralnej naszej klasy politycznej, której „klasa” wywo逝je od dawna u co bardziej wybrednych obserwatorów odruch wymiotny.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Astrologia jako „kamie z Rosetty” dla gnozy XXI wieku

wtorek, 27 marca 2012 10:28


W sobot 24 marca, w dniu koniunkcji S這鎍a i Urana, trwa豉 o篡wiona dyskusja na facebooku, z której przytocz króciutki fragment:

 

安iatos豉w Florian Nowicki: Ja bym raczej – u篡waj帷 terminu „gnoza” w najszerszym znaczeniu – pyta, co stanie si gnoz XXI wieku w tym sensie, w jakim niektórzy mówili o jungizmie jako gnozie XX wieku. (24marca 2012 18:51)

[…]

24 marca 2012 19:18: koniunkcja S這鎍a i Urana w punkcie 4°30’39” Barana.

[…]

Tomasz Stasiak: Je郵i chodzi o „gnoz XXI wieku”, je郵i to okre郵enie w ogóle mo瞠 by jeszcze adekwatne, to dla mnie najbardziej obiecuj帷e s nurty rozwijane przez Richarda Tarnasa, zwi您ane z psychologi archetypow Jamesa Hillmana, badaniami nad nie鈍iadomo軼i Grofa, uwzgl璠nieniem szeroko rozumianej zachodniej tradycji filozoficznej oraz przede wszystkim rzetelnym i rygorystycznym stosowaniem astrologii. Grof okre郵i astrologi „kamieniem z Rosetty” dla powstania ewentualnej syntezy poszczególnych ga喚zi ludzkiego poznania i do鈍iadczenia. Równie i dla mnie to w豉郾ie astrologia mo瞠 sta si takim kluczem, i by jak pier軼ie z trylogii Tolkiena: „Jeden, by wszystkimi rz康zi, Jeden, by wszystkie odnale潭, Jeden, by wszystkie zgromadzi i w ciemno軼i zwi您a.” (24marca 2012 19:55)

 

Na wszelki wypadek podaj link wyja郾iaj帷y, co to jest „kamie z Rosetty”:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kamie%C5%84_z_Rosetty


A teraz, dla szerszego na鈍ietlenia kwestii, zanurzam si w magiczny paradygmat i stwierdzam, co nast瘼uje:

 

1) 25 marca, tak jakby bez przyczynowego zwi您ku z tez sformu這wan przez Tomka, powstaje dwunastoosobowa grupa astrologiczna.

 

2) Problematyka kamienia jako klucza pojawi豉 si we 郾ie Moniki Pachniewicz. Chodzi這 o klucz do mojego sejfu, którym by ó速y kamie w kszta販ie jaja. W tym sejfie by這 co przeznaczonego dla Moniki, ale pocz徠kowo nie wiadomo by這, co to jest. http://arnion.bloog.pl/id,330927894,title,Co-sie-kryje-w-sejfie-zaslonietym-przez-ikone-Czarnej-Madonny,index.html

 

3) Kolejny sen Moniki przyniós wyja郾ienie. Dosta豉 to ona w kopercie zawieraj帷ej ksi捫k z w這穎n w 鈔odek jej fotografi. http://arnion.bloog.pl/id,330954827,title,Tarot-Apokalipsy-czyli-pieniadze-leza-na-ulicy,index.html

 

4) Trop egipski („kamie z Rosetty” pos逝篡 do odszyfrowania egipskich hieroglifów) sygnalizowany by uporczywie w snach EW. http://arnion.bloog.pl/id,330934635,title,Arcykaplanka-czyli-przywrocmy-Polsce-jej-demony,index.html

 

Zarysowuje si tu ju interesuj帷a sugestia co do odpowiedzi na pytanie, dlaczego to w豉郾ie astrologia ma sta si gnoz XXI wieku. Kluczem jest zdj璚ie Moniki. No tak! Przecie astrologia zajmuje si konkretnym cz這wiekiem, jednostk ludzk jako jedyn w swoim rodzaju niepowtarzaln indywidualno軼i. A tymczasem sejf z tym zdj璚iem zakryty by rycin przedstawiaj帷 Matk Bosk. Usu闓y j, bo przez nabo積y do niej stosunek zapominamy o swojej w豉snej indywidualno軼i, o sobie jako o czym, co powinno by przecie dla nas gównym, ba, absolutnym przedmiotem zainteresowania.



Politeistyczna natura astrologii ma umo磧iwia niezliczone kombinacje, dzi瘯i którym ka盥y z nas jest kim innym. Do嗆 ju systemów duchowych, które chcia造by wcisn望 jednostki we wspólne, takie same dla wszystkich ramy. Nadchodzi Epoka Wodnika – epoka indywidualizmu. Nie wystarczaj ju odwieczne archetypy nie鈍iadomo軼i zbiorowej, którymi zajmowa豉 si gnoza Jungowska. Wspó販zesnym kap豉nem nie powinien ju by psychoanalityk, powinien nim by astrolog. Ale najpierw astrologia musi dorosn望 do tego zadania.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (4) | dodaj komentarz

wtorek, 22 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  183 908  

O moim bloogu

Pozdrawiam

Tarot Apokalipsy

Statystyki

Odwiedziny: 183908

O mnie

M闚i o mnie, 瞠 jestem mistrzem.
A ja nie zaprzeczam.

Czy rzeczywi軼ie 安iatos豉w to umys這wo嗆 tak wzniosla? Sk康瞠, on tylko biegle 穎ngluje starym Heglem, bo 篡je z tego rzemios豉.
Tarot Apokalipsy

Kalendarz

« marzec »
pn wt cz pt sb nd
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Wyszukaj

Wpisz szukan fraz i kliknij Szukaj:

Lubi to