Bloog Wirtualna Polska
S 1 243 252 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj si | za堯 bloga
Kana ATOM Kana RSS
Stare wied幟y musz odej嗆 ...

Szykuje si nowy potop z t璚z w tle

niedziela, 19 lutego 2012 12:36


Nasz Hermes zsy豉j帷y sny ostatnio znów si uaktywni, czego przyk豉dem jest ostatni sen Karoliny Porz康ny – ze wszech miar godny upowszechnienia i interpretacji. (http://smoczyca69.bloog.pl/?_ticrsn=3&ticaid=6df2d)


Podzieli貫m go na akapity, umieszczaj帷 po ka盥ym z nich swój komentarz.

 

„Na plac przed domem wje盥瘸 cysterna z gazem. Jestem zaskoczona, poniewa nikogo nie zamawia豉m. Okaza這 si, 瞠 to ojciec skorzysta z okazji, bo przeje盥瘸li niedaleko przedstawiciele firmy. By jednak problem z do豉dowaniem butli. Zawór nie chcia si otworzy i gaz ucieka na boki. By przy tym wszystkim ojciec, matka i kilka osób z rodziny oraz grono przyjació. Nie mam poj璚ia, sk康 si tam wzi瘭i. Matka powiedzia豉, 瞠 chyba w捫 doprowadzaj帷y gaz jest zatkany. Kierowca cysterny obruszy si na to, ale ona przynios豉 odkurzacz i pod陰czy豉 odwrotnie w捫 do odkurzacza. Okaza這 si, 瞠 w捫 by zapchany wiórami jarzynowymi, tak jakby kto u篡wa go wcze郾iej do szatkowania albo wyciskania soku. Przedstawiciel firmy zadzwoni do kogo i opieprzy go, 瞠 nie posprz徠a po sobie. Teraz mo積a by這 ju do豉dowa paliwo do butli. Ca豉 ta transakcja by豉 jednak szemrana i bez rachunku. A zyskiem dzieli si przedstawiciel firmy z kierowc.”

 

Firma to Ko軼ió Katolicki. Zapchany w捫 (symbol kanaów energetycznych wzd逝 kr璕os逝pa z systemem czakr) to niedro積o嗆 katolickiego systemu dystrybucji pokarmu duchowego (gaz = duch), spowodowany ko軼ielnym nastawieniem na dobra doczesne, symbolizowane przez jarzyny. Szemrana transakcja nie jest bynajmniej symbolem korupcji Ko軼io豉, ale raczej jakiej powsta貫j w jego ramach herezji, czyli czego nieoficjalnego. Rodzice – w odró積ieniu od przyjació – oznaczaj kultywowanie tradycji, która w obecnej formie jest ju prze篡tkiem, ale po „przepchaniu” mo積a j b璠zie najwyra幡iej kontynuowa.


„Po tym zdarzeniu wszyscy zacz瘭i鄉y schodzi w dó. Cysterna nas wymin窸a, cho z trudem, bo by這 郵isko i bardzo w御ko. Schodzenie zamieni這 si w p造ni璚ie rzek. Mia豉m prze鈍iadczenie, 瞠 niedawno p造n窸am w przeciwnym kierunku. Tylko woda by豉 wtedy spokojna i klarowna. Tym razem nurt by, niestety, wzburzony i niespokojny. Fale k喚bi造 si dooko豉. Zamkni皻a by豉m z jak捷 kole瘸nk w tobo趾u podobnym do takiego, w jakim bociany przynosz dzieci. Jednak wszystko mo積a by這 przez niego zobaczy. Dochodzi造 do mnie informacje, 瞠 ta rzeka to Nil, lecz wygl康a豉 ona jak Ganges. P造niemy w tej rzece pewnego rodzaju wytyczon jakby pod鈍iadomie tras, z której niezale積ie od burzliwo軼i wody nie mo積a by這 zboczy. Wzbieraj帷e fale sprawiaj, 瞠 co chwil spadamy w to. W pewnym momencie zanurzy造鄉y si do嗆 g喚boko. Mia豉m wra瞠nie, 瞠 nawet mo瞠my nie wyp造n望. Woda by豉 m皻na i p造wa造 w niej ryby wielko軼i karpia.”

 

Rzeka to bieg naszych dziejów, których zasadniczy sens jest duchowy. Okazuje si, 瞠 przez ostatnie wieki p造n瘭i鄉y w niew豉軼iw stron, co oznacza這 regres, a w ka盥ym razie zastój duchowy. Ale nadchodz burzliwe czasy wielkich przemian religijnych i zst瘼owania w g陰b – ryby, czyli 篡we symbole prawd duchowych, znajduj si g喚boko, w m皻nej wodzie nie鈍iadomo軼i. Ta poprzednia spokojna i klarowana woda to duchowo嗆 na poziomie katechizmu dla dzieci. Wyznaczona trasa w rzece to symbol dzia豉nia w naszych dziejach 鈍iata duchowego. Nil, Ganges – jako 鈍i皻e rzeki – mówi wyra幡ie o religijnym charakterze czekaj帷ych nas przemian, nawi您uj帷ych zapewne do jakich elementów tradycji hermetycznej i hinduistycznej. Tobo貫k skojarzony z becikiem dla niemowl徠 jest symbolem ponownych narodzin jako odnowy czy te przemiany duchowej.

 

„Po tym zanurzeniu wyp造n窸y鄉y od鈍ie穎ne i za鈍ieci這 pi瘯nie s這鎍e. W dole zobaczy豉m miasto. Skojarzy mi si ten widok z tym 鈍i皻ym miejscem Hindusów, gdzie przychodz pielgrzymi, by si obmywa w Gangesie. Podobne schody schodz帷e do rzeki. Równolegle do tych schodów mnisi w wodzie uk豉dali z czego t璚z. Wraz z grup przyjació, która by豉 w moim domu i która razem z nami przyp造n窸a (rodziny nie by這 ju w鈔ód p造n帷ych), udaje si nam dotrze do tego miasta, gdzie wszyscy zbieramy si w jakiej hali. Jedna z kobiet mówi, 瞠 wysoko mieszkam i 瞠 gdyby nie to zdarzenie, to pewnie nie by這by szans na nasze spotkanie, bo 篡jemy, czy te istniejemy w innych rewirach. Bardzo cieszy si z poznania mnie i ma nadzieje, 瞠 cz窷ciej si b璠ziemy spotyka. Mocno mnie wy軼iska豉 i znikn窸a.”


T璚za jest aluzj do znaku przymierza zawartego po potopie mi璠zy Bogiem a Noem (Ks. Rodzaju 9, 17). Wzburzona rzeka by豉 wi璚 tak瞠 nawi您aniem do biblijnego potopu. Miasto w dole jest aluzj do Nowego Jeruzalem z „Apokalipsy”, zst瘼uj帷ego z nieba od Boga (Apokalipsa 21, 2). Mnisi uk豉daj帷y t璚z i skojarzenie z Hindusami jest zapowiedzi ekumenizmu i syntezy ró積ych tradycji religijnych. Przyjaciele to ludzie nowych czasów – w odró積ieniu od rodziców i rodziny jako symbolu przesz這軼i odchodz帷ej w przesz這嗆. A Karolina Porz康ny okazuje si liderk w grupie nowej ludzko軼i, mieszka w wy窺zych rejonach ni owa kobieta i jej bezpo鈔ednie otoczenie.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Czy b璠zie w ko鎍u ten koniec 鈍iata w 2012 roku?

poniedzia貫k, 06 lutego 2012 10:10



Wczoraj w sali Malwa hotelu Gromada przy Placu Powsta鎍ów Warszawy odby豉 si zorganizowana przez El瘺iet Nowalsk konferencja, b璠帷a podsumowaniem 19 lat jej wspó逍racy z Za鈍iatowymi My郵icielami oraz serii przekazów od nich, pod wspólnym kryptonimem „My郵 Warszawska”, opublikowanych w kilkunastu jak dot康 ksi捫kach. Na sali by這 tak na oko ze 100 osób.

 

Do przerwy obiadowej tematem by造 dawne dzieje. Na powitanie El瘺ieta udzieli豉 (swojego) g這su najwy窺zej rang istocie duchowej z ca貫go grona Za鈍iatowych My郵icieli i z ust jej pop造n掖 ogólnie buduj帷y, troch poetycki okoliczno軼iowy przekaz. Potem by這 troch wspominków z co ciekawszych wydarze zwi您anych z t Spraw, ilustrowanych zdj璚iami.

 

Potem ja wyg這si貫m pogaw璠k pod tytu貫m „Moja przygoda z Za鈍iatowymi My郵icielami El瘺iety Nowalskiej”, opowiadaj帷 o tym, jak dosz這 do naszego spotkania w 1994 roku, jakie mam osobiste zas逝gi w ca造m przedsi瞝zi璚iu, a zw豉szcza – jakie ja sam odnios貫m korzy軼i z tego kontaktu. Na zako鎍zenie dokona貫m krótkiej analizy astrologicznej swojego dotychczasowego 篡cia, w celu bardziej obiektywnego uchwycenia rangi i charakteru owego etapu w moim 篡ciu, kiedy wspó逍racowa貫m do嗆 intensywnie z El瘺iet. Wysz這 na to, 瞠 by這 to w samym 鈔odku prze這mowej fazy w procesie mojego przeobra瘸nia si z my郵iciela ziemskiego (akademickiego) w za鈍iatowego (ezoterycznego).

 

Z kolei zabra g這s Andrzej ze Szczecina, m這dy absolwent wydzia逝 teologii z tamtejszej uczelni, przedstawiaj帷 ogólne tezy swojej pracy magisterskiej na temat przekazów El瘺iety Nowalskiej i stawiaj帷 pytania, czy „My郵 Warszawska” jest doktryn religijn, czy stanowi spójn ca這嗆 i czy u jej podstaw le篡 jaka jedna podstawowa my郵.

 

Po obiedzie El瘺ieta przyst徙i豉 do zagadnie aktualnych w kontek軼ie roku 2012, oczekiwanego od dawna przez ludzi 膨dnych sensacji i spektakularnego ko鎍a 鈍iata. Stwierdzi豉, 瞠 – wbrew apokaliptycznym scenariuszom odbieranym przez licznych wizjonerów – ko鎍a 鈍iata nie b璠zie, bo przemiany energetyczne, dokonuj帷e si ostatnio na naszej planecie w przyspieszonym tempie, stworzy造 ca趾iem now sytuacj, w której 瘸dne kataklizmy nie s potrzebne. Oko jasnowidza dostrzega pojawienie si na Ziemi w ostatnich latach energii wspó赧stnienia, widocznej ju w aurze wielu ludzi. Jest to znak przechodzenia do nowej epoki – Epoki Wodnika.


Zabra貫m g這s w dyskusji, komentuj帷 t diagnoz z punktu widzenia swojej wiedzy filozoficzno-ezoterycznej i astronomiczno-astrologicznej. Filozoficznie bior帷, w dynamicznym modelu Absolutu ujmuje si jego proces w ten sposób, 瞠 najpierw jest on w sobie, potem wychodzi poza siebie, a nast瘼nie powraca do siebie. Tak to rozumia wielki neoplatonik staro篡tny Proklos, podobnie te widzia spraw wielki 郵御ki mistyk, Jakob Böhme. U Böhmego wychodzenie Boga poza siebie ma zwi您ek z tym, 瞠 rodzi on, jako swego Syna, Lucyfera, który reprezentuje zasad ujednostkowienia, indywidualizacji i bytu osobnego. Natomiast powrót Boga do siebie wi捫e si z drugim jego Synem, Chrystusem, a prze豉mywaniem barier tworz帷ych byt osobny jest mi這嗆 – w obr瑿ie Trójcy 安i皻ej wyra穎na symbolicznie jako mi這嗆 Syna do Ojca i Ojca do Syna. W tym kontek軼ie pojawienie si na Ziemi energii wspó赧stnienia, jeszcze kilkana軼ie lat temu niezauwa瘸lnej, oznacza, 瞠 mamy równie w dziejach Ziemi punkt zwrotny, czyli po okresie wychodzenia Absolutu poza siebie i coraz wi瘯szym wyosobnianiu si poszczególnych istnie, nast瘼uje obecnie zwrot i zaczyna si powrót do 廝ód豉, do jedno軼i z ca這軼i i z innymi istnieniami, prze豉mywanie barier odgradzaj帷ych je od siebie. St康 w豉郾ie pojawienie si w aurze wielu ludzi energii wspó赧stnienia.

 

Idea Epoki Wodnika jest ide astrologiczn. Czy z astronomiczno-astrologicznego punktu widzenia mo積a mówi, 瞠 przej軼ie od Epoki Ryb do Epoki Wodnika ma charakter prze這mowy? Mo積a. Struktura zodiaku gwiazdowego jest bowiem inna ni zodiaku zwrotnikowego. Okre郵aj j punkty przeci璚ia równika galaktyki (id帷ego przez 鈔odek Drogi Mlecznej) z ekliptyk, oddzielaj帷e po jednej stronie gwiazdozbiór Byka od gwiazdozbioru Bli幡i徠, a po drugiej – gwiazdozbiór Skorpiona wraz z W篹ownikiem od gwiazdozbioru Strzelca. Natomiast rzut biegunów galaktyki na ekliptyk wypada po jednej stronie pomi璠zy Rybami a Wodnikiem, a po drugiej – pomi璠zy Lwem a Pann (cho zw豉szcza w tym drugim przypadku tradycyjne wizerunki gwiazdozbiorów raczej ma這 dok豉dnie odpowiadaj temu geometrycznemu podzia這wi). Przedstawiony punkt widzenia na zodiak gwiazdowy pozwala jednoznacznie stwierdzi, 瞠 astronomicznie bior帷 Epoka Wodnika zacz窸a si wiosn 1998 roku, bo w豉郾ie wtedy 0° Barana zodiaku zwrotnikowego (godz. 0 rektascensji) wypad這 na d逝go軼i ekliptycznej p軟. bieguna galaktyki (i odpowiednio 0° Raka, czyli godz. 6 rektascensji, na przeci璚iu ekliptyki z równikiem galaktyki od strony gwiazdozbiorów Byka i Bli幡i徠 – itd.).

 

Symbolicznie bior帷, te jest wyra幡a cezura mi璠zy gwiazdozbiorem Wodnika a gwiazdozbiorem Ryb. Ten ostatni nale篡 do grupy trzech gwiazdozbiorów (Ryby, Baran, Byk) przedstawiaj帷ych proces rodzaju biologicznego, przebiegaj帷y przez trzy fazy – 篡cie p這dowe (Ryby – po陰czone s one jakby p瘼owin z gwiazdozbiorem Wieloryba symbolizuj帷ym 這no), 篡cie osobnicze (Baran), rozmna瘸nie si poprzez 篡cie p販iowe (Byk). Jest to niezmienny, powtarzaj帷y si ko這wrót przyrody. Natomiast znak Wodnika symbolizuje ewolucj 篡cia na Ziemi. Wodnik to przybysz z gwiazd, który daje impuls do rozwoju, symbolicznie w postaci wody z gwiazdkami wylewanej z dzbanka. Gwiazd Fomalhaut po造ka Ryba Po逝dniowa, od której dalsza ewolucja prowadzi przez Kozioryb (gwiazdozbiór Kozioro盧a), Koniocz這wieka (gwiazdozbiór Strzelca) itd., a ca造 proces ko鎍zy si Cz這wiekoanio貫m gwiazdozbiór Panny). W takim kontek軼ie przej軼ie od Ryb do Wodnika jest przej軼iem od jednostkowego punktu widzenia rodz帷ej si, 篡j帷ej i reprodukuj帷ej jednostki) do punktu widzenia ogólnego, planetarnego. Chodzi o zmian wibracji Ziemi jako takiej. Symbolem impulsu do tej zmiany jest gwiazda Fomalhaut, która logicznie bior帷 powinna nale瞠 do gwiazdozbioru Wodnika.    


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (3) | dodaj komentarz

O przej瞛yczeniu pani wicemarsza趾ini w zwi您ku z Wis豉w Szymborsk

czwartek, 02 lutego 2012 14:37

Limeryk

 

Ma wymiar rodzinny to szerszy

i zdarza si nie po raz pierwszy,

gdy siostra jej by豉 tak mi豉,

瞠 kiedy przej瞛yczy豉

na perski Wis豉wy zbiór wierszy.

 

Wszystko to prawda, siostra Wandy Nowickiej, Ivonna Nowicka (wodniczka z 1 lutego), w celu wspólnego t逝maczenia naszej noblistki na perski wysz豉 nawet za m捫 za ira雟kiego poet, potomka cesarskiego rodu.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

pi徠ek, 26 maja 2017

Licznik odwiedzin:  181 246  

O moim bloogu

Pozdrawiam

Tarot Apokalipsy

Statystyki

Odwiedziny: 181246

O mnie

M闚i o mnie, 瞠 jestem mistrzem.
A ja nie zaprzeczam.

Czy rzeczywi軼ie 安iatos豉w to umys這wo嗆 tak wzniosla? Sk康瞠, on tylko biegle 穎ngluje starym Heglem, bo 篡je z tego rzemios豉.
Tarot Apokalipsy

Kalendarz

« luty »
pn wt cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
272829    

Wyszukaj

Wpisz szukan fraz i kliknij Szukaj:

Lubi to