Bloog Wirtualna Polska
S 1 273 493 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj si | za堯 bloga
Kana ATOM Kana RSS
Stare wied幟y musz odej嗆 ...

Katolicyzm a problem prawdy

poniedzia貫k, 29 pa寮ziernika 2012 13:23


Wtr帷i貫m si troch na zasadzie „jak Pi豉t w credo” w dyskusj pod informacj ksi璠za profesora Aleksandra Posackiego o jego wyk豉dzie pt. „Magia – ca豉 prawda”. By豉 to dyskusja mi璠zy katolickim betonem (przyt豉czaj帷a wi瘯szo嗆 uczestników) a katolicyzmem otwartym, reprezentowanym przez pana Jarka Roberta Sikor. Widz帷, 瞠 jest on w mniejszo軼i, a do tego ma racj, postanowi貫m go wesprze. Na wszelki wypadek pu軼i貫m jednak delikatny sygna na temat w豉snego stanowiska:

 

„Mo積a oczywi軼ie dyskutowa, czego w豉軼iwie naucza Ko軼ió Katolicki. Ale przecie wa積iejsze jest, jak jest naprawd.”

 

Panu Sikorze natychmiast zapali豉 si czerwona lampka w g這wie i odpowiedzia:

„疾by by dobrze zrozumianym. Jestem chrze軼ijaninem-katolikiem i poszukuj prawdy na tej bazie.”

 

Niestety, nie przekona這 to nikogo po stronie „betonu”. Pan Aleksander Kaczmarski stwierdzi:

 

„@Jarek Sikora: Pan jest, niestety, typowym «ale-katolikiem». […] Prosz nam nie mydli oczu swoim katolicyzmem, poniewa katolicyzm w pierwszym rz璠zie oznacza pos逝sze雟two wobec Magisterium Ko軼io豉.”

 

Czyli, inaczej mówi帷, „katolicyzm otwarty” z samej zasady nie jest katolicyzmem. Pan Kaczmarski obszed si z panem Sikora i tak 豉godnie. Znacznie ostrzej potraktowa造 go „dwie damy”. Najpierw pani Alicja Kosiba:

 

„Panie Sikora, je郵i pan naprawd poszukuje prawdy, to musi pan mie cho troch xSKI, któr pan utraci, i trzeba koniecznie modli si 瘸rliwie do Pana Boga: PANIE, DAJ MI POZNA PRAWD, nie chc b陰dzi i wpada w ramiona szatana. Tylko Pan Bóg mo瞠 panu da pozna, co jest dobre, a co z貫, ale trzeba najpierw na kolanach prosi Pana Boga, bo chocia ks. profesor [Aleksander Posacki] by panu powiedzia i udowodni, np. 瞠 ta 軼iana jest pomalowana na bia造 kolor, co zreszt doskonale wida, to pan powie, 瞠 ona jest pomalowana na czarno. Ks. profesor jest narz璠ziem Pana Boga, który nam daje pozna, co pochodzi od Pana Boga, a co pochodzi od szatana, i w豉郾ie Pan Bóg wybra w豉郾ie ks. profesora i na Niego spojrza, aby g這si nam Prawd o dobrych Anio豉ch i pot瘼ionych anio豉ch, czyli o szatanie i demonach. Moje zako鎍zenie brzmi tak: czy to si panu podoba, czy nie, to taka Prawda jest! Mimo wszystko pozdrawiam i 篡cz upa嗆 na kolana przed Panem Bogiem i prosi o Dary Ducha 安i皻ego, 瞠by móg pan to wszystko zrozumie, póki Dobry Pan Bóg daje czas, bo nie chce pot瘼ienia wiecznego dla cz這wieka, ale to ju od naszej wolno軼i zale篡 nasze Zbawienie: NIEBO, SZCZ呇CIE WIECZNE, KTÓRE NIGDY SI NIE SKO哸ZY, czy piek這 w okrutnych m璚zarniach, które te si nigdy nie sko鎍zy!”

 

Szybko jednak Pani Alicja skorygowa豉 swoj diagnoz, uznaj帷 wpadni璚ie przez pana Jarka w
ramiona szatana ju chyba nie tylko za gro膨ce mu niebezpiecze雟two, ale tak jakby za fakt:

 

„Panie Sikora, ja ju panu wyra幡ie powiedzia豉m, co ma pan robi, aby pozna cho troch prawdy, a pan jak nienormalny si zachowuje, to jest s逝cha pan w豉郾ie szatana. Bo do inteligentnego cz這wieka, czy wierzy czy nie, dawno by dotar豉 moja rada: UPA汎 NA KOLANA PRZED PANEM BOGIEM W TRÓJCY JEDYNYM PRAWDZIWYM i tam b豉ga, a nie tak jak szatan, nudzi, kusi i zachowywa si jak op皻any – zero kultury.”

 

Tu dla odmiany w mojej g這wie zapali豉 si czerwona lampka, bo z tych sów wyziera roszczenie, by ka盥y, czy wierzy, czy nie wierzy, pada na kolana przed Bogiem w Trójcy Jedynym jako jedyn prawd.

 

Ale na szcz窷cie druga z wspomnianych dam, El瘺ieta Kirklewska, podesz豉 do zagadnienia bardziej relatywistycznie i chc帷 zbezcze軼i moj prawd, porównuj帷 j do pupy, przy okazji zrobi豉 to samo ze swoj:


„Racja jest jak pupa, ka盥y ma swoj, panie 安iatos豉wie. Je瞠li spirytyzm, czyli dobrowolne przywo造wanie duchów (akt grzeszny) kto stawia na równi z objawieniem, czyli 豉sk dan od samego Boga, to rzeczywi軼ie nie ma z kim rozmawia, i tyle..”

 

Odpowiedzia貫m jej: „Przecie w豉郾ie napisa貫m, 瞠 nie ma tu z kim rozmawia. Niech wi璚 siedzi sobie pani spokojnie na swojej pupie.” Na co ona: „Skoro nie ma, to czemu pan pisze? Bo ja nie mam w徠pliwo軼i po co.”

 

Tu trzeba doda, 瞠 ju poprzedniego dnia (niestety ta cz窷 dyskusji znik豉 z facebooka) zosta貫m rozszyfrowany przez pani Alicj Kosib, wi璚 rzeczywi軼ie ten brak w徠pliwo軼i jest zrozumia造:

 

„Pan Nowicki to wys豉nik diab豉, jedna Nowicka wys豉na do sejmu, to ta, która namawia i popiera morderstwa dzieci nienarodzonych i wiele innych diabelskich czynów, wi璚 ignorujmy tego wys豉nnika diabelskiego, . F. Nowickiego, i nie odpowiadajmy na jego szata雟kie zaczepki.”

 

Pan Jaros豉w odci掖 si zdecydowanie od obu pa:

 

„刎N – Ja nie bior pod uwag tych kulturalnych dam. Licz na opini szanownego gospodarza jak i innych inteligentnych ludzi. Dzi瘯uj za pa雟k.”

 

Wyrazi貫m swoj opini, 瞠 mo積a oczywi軼ie liczy na uprzejmo嗆 i kultur ksi璠za profesora Aleksandra Posackiego, ale nie na jego otwarto嗆 w poruszanych kwestiach, zaznaczaj帷 zarazem, 瞠 ksi篹a s po prostu funkcjonariuszami wiadomej instytucji, przez któr ich ewentualna otwarto嗆 jest 幢e widziana. Da貫m jednak przy okazji przyk豉d ksi璠za Adama Bonieckiego jako ksi璠za otwartego. Przeczyta貫m w odpowiedzi:

 

„Ten pseudo duchowny romansuj帷y z satanistami i komunistami? On faktycznie jest otwarty na si造 z豉. […] Oszcz璠幟y tu sobie zb璠nej dyskusji. Pan jest kompletnie z innego 鈔odowiska ni
ja. Ja jestem chrze軼ijaninem-katolikiem. Rozmyje to temat, którym tutaj z uporem si zajmuj. To nie polityka.”

 

A 瞠 potem w陰czy si jeszcze do dyskusji Cyprian Sajna i ujawnili鄉y w ca貫j okaza這軼i nasze szata雟kie oblicza, wi璚 ca造 nasz taktyczny sojusz w walce z katolickim betonem z miejsca si rozpad i osamotniony Jarek Sikora wzywa tylko nadaremnie ksi璠za profesora: „Ojcze Aleksandrze! Gdzie jeste?”

 

Pani El瘺ieta Kirklewska odebra豉 mu jednak nadziej na odpowied ksi璠za profesora:

 

„Pisanie na jego [ks. prof. Aleksandra Posackiego] tablicy, i to w dodatku w sprawie dylematów z przedszkola katolicyzmu, nie jest czym powa積ym. Nie s康z, aby kto takiej klasy zaprz徠a sobie tym g這w. Odpowiedzi na pana pytanie pad造 ju dawno i ja akurat nie mam 瘸dnych w徠pliwo軼i, 瞠 Ojciec Aleksander by si z nimi zgodzi [ja te – przyp. .F.N.]. Pana tupanie nó磬 i panoszenie si na jego tablicy raczej niczego nie zmieni... Zdecydowanie bardziej zasadne by這by teraz pytanie, w którym momencie swojego 篡cia pan Jarek uleg zwiedzeniu? Od razu te wida, jak przyci庵a do siebie «dziwne» ideologie...” – to ostatnie to o nas, tzn. o mnie i Cyprianie.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

Apokaliptyczny znak na niebie, jaki zobaczy Iks jako dodatek do swojej wizji Chrystusa

niedziela, 28 pa寮ziernika 2012 10:56

W dalszej cz窷ci korespondencji, któr dosta貫m od Iksa i której fragment interpretowa貫m we wczorajszym wpisie, czytamy:


„Co zadziwiaj帷e, kiedy po tej wizji wsta貫m z ó磬a i spojrza貫m za okno, moim oczom ukaza si dziwny uk豉d gwiazd/planet na niebie – wci捫 nie wiem, czy by這 to prawdziwe zjawisko astronomiczne, czy te jaki element wizji (zapewniam, 瞠 jestem cz這wiekiem o zdrowych zmys豉ch i nigdy nie mia貫m „halucynacji” na jawie, za w mojej rodzinie nie by這 przypadków ob喚du i choroby psychicznej) – Nad ksi篹ycem (prawdopodobnie nie by w pe軟i, ale sprawia takie wra瞠nie) znajdowa豉 si bardzo mocno 鈍iec帷a gwiazda, za z jej lewej oraz prawej strony – widzia貫m po jednej gwie寮zie o nieco mniejszym blasku. Wszystkie trzy znajdowa造 si w niemal jednej, idealnie prostej linii. Mia這 to miejsce oko這 pó軟ocy z 5 na 6 pa寮ziernika 2012 roku, Musz przyzna, 瞠 poczu貫m do嗆 apokaliptyczny nastrój.”


Powiedzmy, 瞠 by豉 to dok豉dnie pó軟oc. Co zobaczy na niebie Iks? Nad Ksi篹ycem (16°48’11” Bli幡i徠, -1°46’38” szer. ekl.) 鈍ieci Jowisz (16°22’42” Bli幡i徠, -0°49’27” szer.ekl.). Po prawej stronie – alfa Byka, Aldebaran (9°58'29" Bli幡i徠, szer.ekl. -5°28'25"), gwiazda pierwszej wielko軼i (0.87), jedna z czterech gwiazd królewskich. Po lewej stronie – beta Byka, Elnath (22°45'39" Bli幡i徠, szer. ekl. +5°22'43"), gwiazda drugiej wielko軼i (1.68). Warto zaznaczy, 瞠 bardzo blisko tego miejsca, w którym jest Jowisz i Ksi篹yc, mia這 miejsce 6 czerwca 2012 roku szeroko komentowane przej軼ie Wenus przez tarcz S這neczn (15°44'48" Bli幡i徠). Ca造 ten uk豉d przedstawia poni窺zy rysunek, na którym wszystkie cztery obiekty s pokazane na tle tradycyjnego wizerunku gwiazdozbioru Byka.


Ten znak na niebie – w dniu, w którym Saturn wszed w znak Skorpiona – wyobra瘸 cztery portale, za pomoc których pewna pot篹na istota duchowa organizuje sobie obecnie (czyli w czasach apokaliptycznych) system komunikacji z Ziemi. Nawiasem mówi帷, Magdalena na portrecie Janusza Palikota przedstawi豉 te cztery portale jako cztery zebry w ciemnym lesie.


Czy瘺y by to znak, 瞠 system jest ju gotowy? Warto doda, 瞠 nasza wizjonerka, Karolina Porz康ny, w takim mniej wi璚ej uk豉dzie widzi te cztery portale – trzy w jednej linii, a czwarty (w tym wypadku Ksi篹yc) jak gdyby na wierzcho趾u trójk徠a, którego podstaw jest wspomniana linia wyznaczona przez trzy pozosta貫 portale.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (8) | dodaj komentarz

Kosmiczne Jajo, czyli Chrystus jest Kobiet

sobota, 27 pa寮ziernika 2012 11:30

Dosta貫m wczoraj arcyciekawy materia na temat tego, jak wspó販ze郾ie do鈍iadczaj Chrystusa ludzie nastawieni na indywidualny rozwój duchowy. Nie b璠 ujawnia, od kogo on pochodzi, bo takie by這 篡czenie mojego korespondenta – nazwijmy go Iksem. Wiadomo mi sk康in康, 瞠 w naszych czasach coraz cz瘰tsze s wizje Chrystusa w postaci centaura. Ale bywa, 瞠 objawia si On tak瞠 w innych, równie wy豉muj帷ych si z oficjalnej tradycji postaciach.

 

Ogólnie bior帷 Chrystus nie jest dla Iksa Bogiem takim, jakiego znamy z ortodoksyjnej wyk豉dni ko軼ielnej – jest to umi這wana przez niego 鈍ietlna istota s這neczna, z這ta, kobieca i niezwykle seksualna jako libidalna energia zwi您ana z 篡ciem, tworzeniem, ekstaz, która na pewnym poziomie to窺ama jest z Wiecznym Logosem, czy te z Nous – Praumys貫m.

 

好i豉 mu si ona w ró積y sposób, na przyk豉d jako kozio, którego rogi by造 niczym ci庵n帷e si w niesko鎍zono嗆 fraktaliczne tunele, zwijaj帷e si i b造szcz帷e wieloma barwami. Potem okaza這 si, 瞠 mia on tuów zebry i skrzyd豉 or豉 i 瞠 wzbija si w gór w kierunku 鈍iat這軼i. Towarzyszy這 temu przekonanie, 瞠 gównym i w豉軼iwie jedynym warunkiem o鈍iecenia jest mi這嗆 – 瞠 najwi瘯szym arcanum jest bezwarunkowa mi這嗆.


W dalszym ci庵u tej sennej wizji 好i帷y wlatywa w kul wraz z innymi „eterycznymi lud幟i” i byli oni wszyscy niczym plemniki zmierzaj帷e w kierunku komórki jajowej, a t kul by這 S這鎍e.

 

Celowo pomin掖em w swym opisie wiele innych w徠ków i szczegóów tej sennej wizji, 瞠by mój czytelnik si w nich nie zapl徠a. Oczywi軼ie 豉two rozpozna w niej elementy charakterystyczne dla gnozy spod znaku Bafometa:


Ale symbol przedstawiaj帷y rozwój duchowy jako mnogo嗆 ludzi-plemników d捫帷ych do jaja-S這鎍a jest tak trafny, no郾y i nowatorski, 瞠 na nim wypada przede wszystkim si skupi i upowszechnia go, na ile si da. Jest to bowiem symboliczny model urzeczywistniaj帷ego si Absolutu.

 

Zgodnie z naturaln symbolik jajo jest 瞠雟kie a plemnik m瘰ki. Jajo przyjmuje w siebie, a plemnik wnika, penetruje. Ale porównuj帷 jedno z drugim, stwierdzamy, 瞠 jajo jest wielkie, plemniki za s malutkie – podobnie jak w atomie j康ro i elektron. Skoro tym jajem jest S這鎍e, to S這鎍e jest 瞠雟kie (i przyk豉dowo w j瞛yku niemieckim s這鎍e, die Sonne, jest rodzaju 瞠雟kiego). Skoro Chrystus jest, symbolicznie bior帷, S這鎍em, to Chrystus jest istot 瞠雟k. Powinien wi璚 raczej w metaforyce religijnej wyst瘼owa jako Oblubienica, a nie jako Oblubieniec. I, odwrotnie ni w tradycji, Oblubienica jest jedna, niczym jedno jajo, a bytem zbiorowym jest Oblubieniec – mnogo嗆 plemników.

 

Za郵ubiny Oblubienicy z Oblubie鎍em to zap這dnienie jaja przez plemnik, w wyniku którego 陰czy si ich materia genetyczny. Je瞠li jajo jest bóstwem a plemnik cz這wiekiem, to bez cz這wieka bóstwo pozostaje niezap這dnione. A co si staje z plemnikiem, który przenika do jaja i je zap豉dnia? Traci swój odr瑿ny byt i rozp造wa si w swej jedno軼i z jajem, któremu jednak przekazuje swój unikalny kod genetyczny i w ten sposób zachowuje si w nim.

 

Do pe軟i szcz窷cia potrzebna jest tylko mo磧iwo嗆, 瞠by jedno Jajo-S這鎍e-Chrystus mog這 by zap豉dniane przez wielu Ludzi-Plemników i by這 docelowo miliardami S這鎍 w jednym S這鎍u jako spluralizowanym, policentrycznym Absolucie, w którym ka盥y cz這wiek osi庵aj帷y o鈍iecenie ma swoje miejsce i zarazem wzbogaca sob ca這嗆. Ale w豉郾ie w wizji sennej Iksa przenika on do wn皻rza s這necznego jaja wraz z innymi lud幟i. 


I taki w豉snie model Absolutu zosta objawiony Iksowi w jego sennej wizji – wraz z nieuchronn konsekwencj, 瞠 Chrystus jest Kobiet. Pytanie tylko, czy w tej sytuacji mamy nadal trzyma si imienia Chrystus, czy te nazwa nasz 鈍ietlist kul pe軟 mi這軼i jakim innym imieniem.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (6) | dodaj komentarz

Krystyna Janda czyli o tym, 瞠 ka盥y powinien by sob

czwartek, 25 pa寮ziernika 2012 15:03

Magdalena po raz trzeci z rz璠u mia豉 dzi znacz帷y sen:

„Jestem w ogromnej pracowni malarskiej nale膨cej do wielkiego mistrza. Mo瞠 to Rembrandt albo Da Vinci. Nale輳 do grona jego uczniów. Na zlecenie mistrza przygotowujemy do wysy趾i obrazy trzech znanych wspó販zesnych malarzy. Jednym z nich jest Siudmak. Obrazy, a s to w豉軼iwie gównie rysunki, s wymieszane ze sob i niepodpisane. Mistrz prosi, 瞠by je posegregowa i od這篡 rysunki ka盥ego malarza na osobn stert. Problem w tym, 瞠 du瘸 cz窷 obrazów jest w strz瘼ach, jakby by造 poci皻e na kawa趾i. Jak teraz pozna, do którego obrazu nale篡 dany kawa貫k, jak z這篡 je w ca這嗆? Tym bardziej, 瞠 poci皻e fragmenty nie przedstawiaj 瘸dnych charakterystycznych cz窷ci obiektów, lecz zawieraj jedynie fragmenty t豉, niejasne, abstrakcyjne plamy. Mistrz mówi, 瞠by鄉y sami posk豉dali te 豉two rozpoznawalne fragmenty, a przy trudniejszych on nam pomo瞠.


Segregowanie idzie mi sprawnie, bez trudno軼i rozpoznaj charakterystyczne plamy i kreski ka盥ego z trzech malarzy, a Siudmak to w ogóle 豉twizna. Jego kreski s niepowtarzalne. Id do mistrza i pokazuj mu fragment t豉 wymieniaj帷 nazwisko malarza. Jestem dumna, 瞠 tak 豉two rozpoznaj, 瞠 si znam. Mistrz jest ze mnie zadowolony. Ja te jestem zadowolna. Jednak równocze郾ie my郵 o w豉snym malarstwie. Obcowanie z mistrzami malarskimi u鈍iadamia mi, 瞠 moje w豉sne obrazy nie maj rozpoznawalnego stylu a moja to窺amo嗆 malarska jest kompletnie nieokre郵ona. I w ogóle – gdzie mi do nich. Dlatego nie rozmawiam z mistrzem na ten temat”.

 

Malarstwo jest tym 郾ie – poza malarstwem – tak瞠 metafor autokreacji duchowej, a w takim razie mistrz ma w nim znaczenie mistrza duchowego. Ma on ca貫 grono uczniów, co zdaje si sugerowa, 瞠 nie jest on po prostu wy窺zym Ja Magdaleny.

 

Zreszt symbolem wy窺zego Ja Magdaleny jest w jej snach, wedle najnowszych ustale, Krystyna Janda. W takim uk豉dzie znacz帷e jest to „Ja” w nazwisku Janda. Jak równie skojarzenie oparte na gramatyce 豉ci雟kiej, w której „-nda” jest charakterystycznym sk豉dnikiem gerundivum, czyli imies這wu strony biernej czasu przysz貫go, który wyra瘸 powinno嗆, np. od amare = kocha imiesów „amanda” oznacza co rodzaju 瞠雟kiego, co powinno by kochane. Od zaimka rzecz jasna nie tworzy si imies這wu, ale gdyby pój嗆 za tak fikcyjn i w dodatku odniesion do polskiego zaimka „Ja” gramatyk 豉ci雟k, jak zasugerowa貫m, „Janda” oznacza豉by „Ja, które powinno by urzeczywistnione”, a wi璚 w豉郾ie wy窺ze Ja, bo to ni窺ze (niekoniecznie autentyczne) przecie ju jest, wi璚 nale篡 je nie tyle urzeczywistni, co raczej przekroczy.

 

Id帷 dalej tym tropem, mo積a równie z這瞠nie „Krystyna Ja…” rozszyfrowa jako „Krzy = Ty na Ja”, czyli jako opis sytuacji, w której Ja zosta這 ukrzy穎wane przez to, 瞠 zaw豉dn窸o nim, przes這ni這 je jakie inne, cudze Ja, jakie Ty. „Krystyna Janda” ma wi璚 znaczenie has豉: „nie daj nikomu narzuca sobie, kim masz by, b康 sob”.

 

Malarstwo jako symbol autokreacji duchowej nawi您uje do idei, 瞠 篡jemy w ziemskich cia豉ch po te, 瞠by si zabarwia ró積ymi barwami uczu i my郵i, bo by mo瞠 jako czyste duchy jeste鄉y zrazu tylko jak捷 blad, bezbarwn abstrakcj. I s dwie szko造 duchowe, z których jedna chcia豉by wszystkich ukszta速owa i zabarwi w ten sam sposób, daj帷 jaki jeden jedyny wzór do na郵adowania, np. Jezusa Chrystusa, i zapewniaj帷, 瞠 tylko przez Niego prowadzi droga do zbawienia.


Ale mistrz, u którego terminuje Magdalena, reprezentuje zdecydowanie inn szko喚. I wcale nie jest tak, 瞠 wszyscy z jego pracowni maluj tak samo, gdy wówczas nie uda這by si podzieli ich obrazów na trzy kupki na podstawie indywidualnego, niepowtarzalnego stylu. Nauka u niego nie polega na tym, 瞠by zapomnie o sobie i malowa jak mistrz, ale przeciwnie, na tym, 瞠by nauczy si by sob, zgodnie z zasad: „styl to cz這wiek”.    


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

Czemu s逝篡 nauka chodzenia

鈔oda, 24 pa寮ziernika 2012 16:24

Niekiedy jest tak, 瞠 wyja郾iamy pewne elementy danego snu w kontek軼ie innych snów – ju znanych – snów tego samego 郾i帷ego lub innych osób. Ale bywa te, 瞠 wyja郾ienie czego, co si przy郾i這, daje dopiero jaki sen pó幡iejszy. I w豉郾ie dzisiejszy sen Magdaleny przyniós wyja郾ienie w徠ku, który pomin掖em w komentarzu do jej wczorajszego snu. W豉軼iwie mo積a si by這 tego spodziewa, bo przecie Karolowi si przy郾i這, 瞠 Magdalena mia豉 trzy sny, które mia貫m skomentowa.

 

Oto wi璚 fragment opisu wczorajszego snu Magdaleny, który skomentuj dopiero dzisiaj:

 

„Janda pokazuje mi japo雟k metod nauki chodzenia dla osób choruj帷ych na nogi. Jest to kilka wysokich drzew, a ka盥e drzewo wyznacza osobn lini. Trzeba chodzi dok豉dnie po liniach w kierunku drzew i w ten sposób cz這wiek pozbywa si dolegliwo軼i nóg.”

 

A teraz jej dzisiejszy sen:


„Wraz z grup wspó逍asa瞠rów wysiad豉m z samolotu i idziemy do miasta. Uliczka jest bardzo w御ka. Trawniki wzd逝 chodnika s poro郾i皻e g瘰tymi krzewami tworz帷ymi wysok, zwart 軼ian. Nie wiemy jak i któr璠y i嗆. Ca豉 grupa jest zdezorientowana, nie wiemy co robi. Schylamy si, rozgarniamy ga喚zie i w鈔ód ga喚zi wypatrujemy furtki lub 軼ie磬i, 瞠by przebi si dalej. Gdzie zaczyna si trawnik a gdzie ko鎍zy? Jak zobaczy numer domu gdy ga喚zie zas豉niaj tabliczki z numerami?


Nie wiem jak inni, ale ja szukam pewnej kamienicy, która stoi przy ulicy – nie pami皻am – Filtrowej lub Radarowej. Udaje mi si znale潭 軼ie磬 w鈔ód krzewów. Pochylam si, rozgarniam ga喚zie i przechodz. Cz窷 osób idzie za mn, cz窷 si rozproszy豉 i szuka na w豉sn r瘯. Moja 軼ie磬a prowadzi do furteczki, a potem ju prosto na osiedle. Przechodz przez wielkie podwórka. Przy drzwiach do klatek schodowych stoj jacy m篹czy幡i i obserwuj mnie w milczeniu.

 

Znalaz豉m dom, którego szuka豉m. Ale nie ma w nim pi皻er ani parteru. Jest tylko piwnica. Do tej piwnicy prowadz mnie dwie dziewczyny. W piwnicy jest du瞠 mieszkanie, do którego prowadz dwa osobne wej軼ia. Dziewczyny oprowadzaj mnie po mieszkaniu-piwnicy bardzo niezadowolone z tego lokum. Przykro im, 瞠 jest do dyspozycji tylko takie pomieszczenie.

 

Ogl康am piwnic i co widz: czysto, szafki kuchenne i sprz皻 zamontowane, kafelki na 軼ianie po這穎ne, glazura i wyk豉dzina na pod這dze jest. Jedyny mankament to dwa osobne wej軼ia wielkie jak drzwi do gara簑, otwarte szeroko wprost na ulic, ale to drobiazg. O co chodzi? Mówi gospodyniom, 瞠 to pi瘯ne mieszkanie, niejedno ma鹵e雟two by這by szcz窷liwe mog帷 tak mieszka. Dlaczego wi璚 narzekaj i s niezadowolone??”

 

Ca造 ten sen jest metafor 篡cia na ziemi. Przybywamy tu jako czyste duchy ca造mi grupami samolotem z nieba, a nast瘼nie 篡jemy w cia豉ch i szukamy na o郵ep naszego „miejsca na ziemi”, czyli mieszkania. Chodzi ogólnie bior帷 o sens i cel 篡cia – dla ka盥ego inny. Ale wszystkie tabliczki informacyjne s niewidoczne, zas這ni皻e wysokimi g瘰tymi krzakami i ga喚ziami drzew. Taka ro郵inna g瘰twina jest, jak wiadomo, symbolem nie鈍iadomo軼i – to w niej w豉郾ie s pewne tajemne wdruki dotycz帷e naszego przeznaczenia, o którym 鈍iadomo嗆 nic w豉軼iwie nie wie.  

 

W tym kontek軼ie te pojedyncze wyra幡ie widoczne drzewa z poprzedniego snu, drzewa, do których prowadz linie, wzd逝 których nale篡 i嗆, to metafora znaków orientacyjnych, pozwalaj帷ych nam wej嗆 na w豉軼iw 軼ie磬 – na 軼ie磬 naszego przeznaczenia. Nauka chodzenia jest wi璚 nauk chodzenia we w豉軼iw stron, a choroby nóg s symbolicznym somatycznym przejawem b陰dzenia w 篡ciu, zbaczania z w豉軼iwej drogi. Wynika wi璚 z tego, 瞠 sposób inkarnowania si symbolizowany przez przepraw na drug stron Wis造 samochodem Krystyny Jandy charakteryzuje si tym, 瞠 po wcieleniu zachowujemy 鈍iadomo嗆 celu naszego 篡cia i tego, jakie konkretnie znaki pozwol nam pewnie do niego zmierza. Standardowa inkarnacja pozbawiona jest takich u豉twie.

 

W dzisiejszych 郾ie Magdalena przerabia jednak standard. Pokazane jest w nim, 瞠 i tak nie jest najgorzej, bo wcielone duchy kierowane s na do嗆 w御k drog, a mieszkania, do których maj trafi, s przy tej drodze, lub jakiej innej, która od niej odchodzi, tylko nie wida tabliczek informacyjnych. Wzd逝 drogi stoj tu i ówdzie jakie tajemnicze postacie. Stoj i patrz. W zasadzie si nie wtr帷aj. Chyba 瞠 zajdzie stan wy窺zej konieczno軼i. S to zapewne anielscy tajniacy.  

 

Znacz帷a jest informacja zawarta w nazwie ulicy, przy której stoi dom szukany przez Magdalen. Radarowa lub Filtrowa. Radar jest metafor wra磧iwo軼i na subtelne impulsy. Dzia豉 on na zasadzie takiej jak nietoperz, który orientuje si w przestrzeni na podstawie odbioru odbi fal, które emituje. Uzdolnienia Klary Wojant zosta造 kiedy okre郵one przez 鈍iat duchowy za pomoc takiego w豉郾ie symbolu. Z kolei filtr to urz康zenie zatrzymuj帷e zanieczyszczenia, a w szczególno軼i tzw. szum informacyjny. Mo積a powiedzie, 瞠 informacje zawarte w snach mog by wy豉wiane dzi瘯i przepuszczeniu tych snów przez jaki filtr, który oczy軼i je z nieistotnego szumu. Inaczej mówi帷, w poszukiwaniu celu 篡cia mamy dwa narz璠zia, które mo積a okre郵i symbolicznie jako radar lub filtr.


Dla Magdaleny zalecany jest zw豉szcza filtr. Mieszkanie w piwnicy oznacza, 瞠 ma w swoim 篡ciu pracowa z w豉sn pod鈍iadomo軼i, a tre軼i z niej pochodz帷e wymagaj rzecz jasna przefiltrowania.

 

Ale to tylko cz窷 prawdy. Bo ca造 dom – w wersji archetypowej – jest trójpoziomowy, poza cz窷ci gówn ma jeszcze piwnic i poddasze. Skoro wi璚 jej mieszkanie w ca這軼i znajduje si w piwnicy, to pozosta貫 dwa poziomy s zapewne gdzie indziej, lecz wszysto razem nie stanowi jeszcze jednej spójnej ca這軼i. W rezultacie to窺amo嗆 Magdaleny wyst瘼uje w tym 郾ie jako rozdzielona pomi璠zy trzy osoby: poza ni sam s to jeszcze te dwie dziewczyny, które oprowadzaj j po mieszkaniu w piwnicy. Wszystko to jest do嗆 czytelne, poniewa kilka dni temu E.W. mia豉 sen, w którym mieszka豉 kolejno w trzech ró積ych domach, a ka盥y z nich by na innym poziomie. Te trzy domy, lub trzy kondygnacje jednego domu, to, oczywi軼ie, pod鈍iadomo嗆, 鈍iadomo嗆 i nad鈍iadomo嗆. Zasada jest prosta i jednoznaczna: 瞠by wst徙i, trzeba zst徙i. Magdalena ju zst徙i豉. Dwoje drzwi w tym piwnicznym mieszkaniu to drzwi prowadz帷e 1) na poziom 鈍iadomo軼i (przez nie Magdalena zst徙i豉) i 2) na poziom nad鈍iadomo軼i (przez nie Magdalena wst徙i). Dobrze 瞠 s to drzwi szerokie, a nie 瘸dne ucho igielne.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

sobota, 25 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  187 674  

O moim bloogu

Pozdrawiam

Tarot Apokalipsy

Statystyki

Odwiedziny: 187674

O mnie

M闚i o mnie, 瞠 jestem mistrzem.
A ja nie zaprzeczam.

Czy rzeczywi軼ie 安iatos豉w to umys這wo嗆 tak wzniosla? Sk康瞠, on tylko biegle 穎ngluje starym Heglem, bo 篡je z tego rzemios豉.
Tarot Apokalipsy

Kalendarz

« pa寮ziernik »
pn wt cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Wyszukaj

Wpisz szukan fraz i kliknij Szukaj:

Lubi to