Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 263 905 bloog闚 | losowy blog | inne blogi | zaloguj si | za堯 bloga
Kana ATOM Kana RSS
Stare wied幟y musz odej嗆 ...

安i皻a 疾雟ko嗆 jako forma do鈍iadczania bosko軼i

niedziela, 30 pa寮ziernika 2011 14:05

Dosta貫m niedawno sygna od ksi璠za Jarka Kubackiego, 瞠 planuje napisanie artyku逝 „Maria jako Bóg wcielony”, z zapytaniem, czy znalaz這by si dla niego miejsce w planowanym przez mnie w ramach Klubu Gnosis cyklu: „Przemiany kultu Maryjnego w Polsce 2012-2020”. Odnosz wra瞠nie, 瞠 zaczyna si kszta速owa kilkuosobowa grupa robocza zainteresowana „安i皻 疾雟ko軼i jako form do鈍iadczania bosko軼i”, jak si wyrazi Kacper Pilarski-Soko這wski.  

 

Ja móg豚ym wnie嗆 do takiego przedsi瞝zi璚ia: 1) Hegla, 2) astrologi, 3) Klub Gnosis, 4) 穎n Magdalen jako kana do sennych objawie Maryjnych i malark reprezentuj帷 kierunek nazwany surrealizmem religijnym.

 

Jak to wszystko ze sob mo瞠 si wi您a, poka輳 krótko poni瞠j. Otó w moim horoskopie Polski widoczne s pewne idee religijne o zabarwieniu specyficznie polskim. Chodzi przede wszystkim o Wenus (9°13’26” Raka) w IX domu jako Maryj Królowa Polski i Ksi篹yc (21°16’57” Strzelca) w II domu jako Polsk w roli Chrystusa Narodów.

 

疾by powi您a ze sob te dwa elementy, nale篡 po pierwsze zwróci uwag na to, 瞠 陰cz si one po鈔ednio poprzez odniesienie do punktu 30° Wagi = 0° Skorpiona:

 

0° Skorpiona – 360° x 4/13 = 9°13’50.77” Raka (≈ Wenus);

0° Skorpiona + 360° x 1/7 = 21°25’42.86” Strzelca (≈ Ksi篹yc).

 

30° Wagi = 0° Skorpiona to granica w豉dztwa Wenus i w豉dztwa Plutona, miejsce gdzie jak gdyby obie te planety si spotykaj, co od razu nasuwa skojarzenie z Wenus jako Persefon (Kor), ma鹵onk Plutona (Hadesa).

 

Nieprzypadkowo wi璚 nasza Maryja Królowa Polski ma persefoniczne oblicze Czarnej Madonny. Ale transformacyjny aspekt trzynastkowy 陰cz帷y polsk Wenus z tym punktem odsy豉 równie do misterium Persefony i Demeter, do ziarna, które z這穎ne do ziemi obumiera, by si na wiosn odrodzi, wykie趾owa, co si sk康in康 pokrywa z symbolik chrze軼ija雟kiego misterium 鄉ierci i zmartwychwstania Chrystusa.  

 

Nieprzypadkowo te w naszej mitologii narodowej „Chrystusowo嗆” Polski zwi您ana jest z obfit ofiar z krwi sk豉dan przez kolejne pokolenia Polaków. Aspekt siódemkowy wyra瘸 w tym wypadku sakralizacj dziejów Polskich, jaka dokona豉 si w 鈍iadomo軼i narodu.

 

Ale, po drugie, stosunek Wenus w Raku i Ksi篹yca w Strzelcu odpowiada korelacji linii Pana i Niewolnika, zgodnie z modelem zodiaku opisanym przeze mnie w artykule „Heglowski klucz do astrologii”. W tym celu nale篡 wyj嗆 od faktycznej pozycji polskiego Ksi篹yca, której idealizacj jest (sumaryczna) formu豉:

 

360° x (1/2 + 3/7 + 2/11 – 5/13) = 21°16’43.4” Strzelca (≈ Ksi篹yc).


Skorelowanym z t pozycj punktem, czyli jej symetrycznym odbiciem wzgl璠em punktu 0° Barana, jest punkt
8°43’16.6” Raka.  W tym punkcie jest w horoskopie Polski (w koniunkcji z Wenus) gwiazda Polluks jako symbol jednego z bli幡i徠 (drugim jest Kastor).

 

Idea Matki Boskiej, która jest matk bli幡i徠, wy這ni豉 si ze snu Magdaleny, który komentowa貫m niedawno na
swoim blogu, interpretuj帷 te bli幡i皻a jako Lucyfera (Kastor) i Chrystusa (Polluks), zgodnie z charakterystyk, jak nadaje Lucyferowi i Chrystusowi Jakob Böhme.

 

Polluks-Chrystus przy Wenus jako Maryi Królowej Polski wchodzi zatem w relacj z Ksi篹ycem, czyli z Polsk jako
Chrystusem narodów, daj帷 si opisa na podstawie przedstawionego przeze mnie we wspomnianym artykule modelu rozwijaj帷ego Heglowsk dialektyk panowania i niewoli, w której Polluks nale篡 do linii Pana, a Ksi篹yc – do linii Niewolnika.

 

Sam Hegel w swojej Fenomenologii ducha da opis pewnej formy 鈍iadomo軼i religijnej, nazwanej przez niego „鈍iadomo軼i nieszcz窷liw”, w której zewn皻rzny pocz徠kowo stosunek Pana i Niewolnika, sta si nast瘼nie
wewn皻rzn sprzeczno軼i w jednej samowiedzy, która jednak swoj w豉sn drug stron uniezale積ia豉 od siebie, wyobra瘸j帷 j sobie jako Boga.

 

O co w tym wszystkim chodzi i jak to si ma do horoskopu Polski, wyja郾i w kolejnym wpisie na swoim blogu.        


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Co ma 安i皻o Zmar造ch do alchemii?

sobota, 29 pa寮ziernika 2011 11:58

Dzisiejszy sen Magdaleny wybiega ju ku zbli瘸j帷emu si 安i皻u Zmar造ch. Najpierw w tym 郾ie jaka dziewczyna podsuwa豉 jej uporczywie pod nos du膨 ó速o-z這t prostok徠n tablic, na której nie by這 瘸dnego wizerunku ani liter – ot, tabula rasa.  


Potem Magdalena ukucn窸a pod jakim murkiem, jakby przy 鄉ietniku, 瞠by si wysika. Nagle okazuje si, 瞠 nasika豉 na grób i wokó jest pe軟o grobów, bo nie wiadomo w jaki sposób znalaz豉 si na cmentarzu.


Interpretacja:

 

Jest to kolejna wariacja na temat trzypi皻rowej struktury rzeczywisto軼i i potrójno軼i Wielkiej Bogini, ukazanej tym razem w konwencji alchemicznej. ó速o-z這ta tablica to „duchowe z這to w ogniu wypróbowane”, a zarazem wskazanie na to, 瞠 篡cie ludzi na ziemi jest kontynuacj dzie豉 stworzenia – pusta tablica jest woln przestrzeni, która ma zosta wype軟iona wytworami ludzkiego ducha, tym, co trafiaj帷 do nieba staje si chwa陰 Bo膨. Te wytwory ludzkiego ducha s czym w rodzaju sublimacji, oczyszczania stworzenia, wyst瘼uj帷ego pocz徠kowo w nieduchownej, cielesnej formie. Dziewczyna z tablic to w sensie teologicznym Sofia, M康ro嗆 Bo瘸. Reprezentuje ona niebo.

 

Ale ubocznym produktem procesu oczyszczania s odpadki, nieczysto軼i i zu篡te obumar貫 formy symbolizowane w tym 郾ie przez 鄉ietnik, mocz i groby. To wszystko razem reprezentuje 鈍iat podziemny, nie maj帷y tym razem we 郾ie 瘸dnej personifikacji.

 

Sama Magdalena jest jak zwykle uosobieniem 鈍iata ziemskiego jako retorty, w której dokonuje si alchemiczny proces: produkt destylacji, czysty duch, unosi si w gór, zanieczyszczenia osadzaj si na dnie. Cmentarz jest Golgot ducha (jak si wyrazi Hegel w zako鎍zeniu swojej Fenomenologii ducha), miejscem zape軟ionym martwymi czaszkami opuszczonymi ju przez ducha.

 

Ca造 ten proces przedstawili鄉y w „Tarocie Apokalipsy” na wielkim arkanie XX S康 Ostateczny:

 

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nowe porz康ki na Wawelu

pi徠ek, 28 pa寮ziernika 2011 11:21

W dzisiejszym odcinku Matka Boska wprowadza si na Wawel. Magdalena mia豉 dzi taki oto sen:

 

Sen o pani na Wawelu (207)

 

Jestem gospodyni na Wawelu. Wracam na wzgórze zamkowe po zako鎍zeniu remontu naszych komnat. M捫 oprowadza mnie po 鈍ie穎 wyremontowanych salach, wielkich sypialniach, pokazuje co si zmieni這. A ja ci庵le pytam o kuchni, jestem bardzo ciekawa jak teraz wygl康a. W kuchni, która sk豉da si z kilku pomieszcze, wszystko jest nowe. Meble s z ciemnego d瑿u. Przypomina troch aptek. Wysoko pod sufitem wisz zio豉, na pó趾ach stoj buteleczki. Prosz kuchark, 瞠by poda豉 obiad. Kucharka znika za zas這n i gotuje, a ja czekam niecierpliwie. Po 40 minutach rozsuwa zas這n i podaje nam wykwintny obiad oraz 鈍ie穎 upieczony chleb. Potem oprowadza mnie po kuchni, demonstruj帷 co gdzie le篡 i jakie mamy zapasy. W ogromnej zamra瘸rce le膨 zapasy mi瘰iwa i ptactwa.


Po wyj軼iu z kuchni spotykam kole瘸nk z dzie熤i. To dwaj ch這pcy, bli幡iaki w wieku przedszkolnym. My郵a豉m, 瞠 przyszli do mnie z wizyt, ale okazuje si, 瞠 oni mieszkaj tu na zamku w s御iednich komnatach.


M捫 chce mi na koniec pokaza zbrojowni. Ale zbrojownia mnie nie interesuje, zagl康am krótko przez otwarte wrota, rzucam okiem na bro i wychodz.

 

A on mówi, 瞠 wkrótce b璠zie Maurice Chevalier i Kawaler ró篡.”


Interpretacja:

 

Wojna z poprzedniego snu zosta豉 najwidoczniej wygrana. Magdalena z dwiema pozosta造mi kobietami bierze w posiadanie Wawel. Kuchnia jest urz康zona dla niej jako dla Matki Boskiej Zielnej – wsz璠zie pod powa陰 wisz p瘯i suszonych zió i w ogóle jest to Hexenküche (kuchnia czarownic), w której przyrz康za si i wypieka ciasteczka z konopi. 40 minut oczekiwania na obiad jest aluzj do 40 dni postu Jezusa Chrystusa poprzedzaj帷ych jego wyst徙ienie publiczne.


Bli幡iaki kole瘸nki (jest ni Lidka, z poprzednich snów) to zapewne element, który wskazuje na zbie積o嗆 trzech ró積ych tradycji: odpowiednikiem greckich bli幡iaków Kastora i Polluksa s w mitologii s這wia雟kiej Lelum i Polelum, a w tradycji chrze軼ija雟kiej – Lucyfer i Chrystus. W zmodyfikowanym kulcie Maryjnym Matka Boska nie b璠zie matk jednego Syna Bo瞠go, lecz b璠zie matk bli幡iaków.

 

W teozofii Jakoba Böhme podwójno嗆 Syna Bo瞠go jest wywiedziona spekulatywnie: Lucyfer uosabia pierwsz faz synostwa i zasad indywidualizacji i bytu osobnego, który jest nie tyle upadkiem (Fall), co odpadni璚iem (Abfall), odej軼iem syna marnotrawnego z domu, a Chrystus – drug faz synostwa jako powrót do jedno軼i ze 廝ód貫m, powrót syna marnotrawnego do domu. W tym kontek軼ie Wawel nale篡 rozumie jako [D]wawel, czyli dwa-w-EL, gdzie EL oznacza, oczywi軼ie, istot bosk, w tym wypadku Syna Bo瞠go. Synem Bo篡m s wi璚 bli幡i皻a.


Jak to si ma do braci-bli幡iaków Kaczy雟kich, z których jeden, najwyra幡iej odpowiednik 鄉iertelnego Kastora, spocz掖 ju na Wawelu, historia poka瞠. Ale do Maryi Królowej Polski jako Wenus z mojego horoskopu Polski te bli幡i皻a maj si w sposób oczywisty – jej d逝go嗆 ekliptyczna (9°13’26” Raka) wypada w pobli簑 Polluksa (8°46’23” Raka, ale to tylko przybli瞠nie, bo przy obliczeniu uwzgl璠niona jest jedynie precesja z pomini璚iem ruchu w豉snego gwiazdy). Kastor  – tak samo liczony – mia wówczas pozycj 5°47’52” Raka, czyli jako „syn marnotrawny” troch si od niej oddali. Inaczej mówi帷 ten podwójny Syn Bo篡 ma w horoskopie Polski zwi您ek z Matk Bosk, a bynajmniej nie z Ojcem.   

 

Drugim – poza kuchni czarownic – wa積ym pomieszczeniem wawelskim jest zbrojownia. Magdalena jako Matka Boska brzydzi si wojn. Narz璠ziem walki toczonej w jej imieniu, jest jak wiadomo ró瘸niec. St康 jej rycerz kawaler, chevalier) jest kawalerem z ró膨 (z opery Ryszarda Straussa – „Strauss” po niemiecku znaczy bukiet, ale te walka). A w sensie ezoterycznym ona sama jest ró膨 mistyczn, a jej rycerz – ró穎krzy穎wcem.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nadci庵aj帷a wojna religijna jako wojna matriarchatu z patriarchatem

czwartek, 27 pa寮ziernika 2011 17:04

Nocna dzia豉lno嗆 Magdaleny nie ustaje. Oto kolejny odcinek serialu:

 

Sen o napadzie na biuro (206) 

 

Nasze biuro zosta這 napadni皻e przez agresywn grup. Zacz瘭i rzuca w nas kamieniami stoj帷 na szklanym dachu, a musieli鄉y chowa si pod biurkami. Podburza ich prowodyr, który wskoczy przez zbit szyb do biura i na chwil znikn掖 w gabinecie szefa (jakby si namawiali), a potem znów wskoczy na dach. Powiedzia豉m facetowi par niemi造ch sów w obronie pracowników.

Kilka dni pó幡iej wezwa mnie szef aby poinformowa, 瞠 obci捫y mnie i kilka innych osób kosztami st逝czonych szyb. Powód: by豉m nieuprzejma wobec pana Terkowskiego. Wie, 瞠 by這 to w obronie w豉snej, ale jako szef nie ma innego wyj軼ia.

Tego dnia nasze biuro jecha這 na zagraniczn wycieczk, wi璚 zaraz po rozmowie z szefem posz豉m na dworzec do poci庵u. By造 ze mn dwie kole瘸nki. By造鄉y na czas, ale poci庵 – a w nim ca貫 biuro – na naszych oczach odjecha z peronu, mimo 瞠 macha造鄉y i wo豉造鄉y z ca造ch si, 瞠by na nas poczekali. By豉m w軼iek豉 i roz瘸lona. Zosta造鄉y we trzy na peronie jak g逝pie. A oni wszyscy w biurze wiedzieli, musieli wiedzie, 瞠 poci庵 odjedzie wcze郾iej.

 

Interpretacja:

Wojna religijna ju si zacz窸a. Ju bojówka klerykalna pana Ter(li)kowskiego w imieniu Ojca z nieba (i dlatego od strony dachu) natar豉 na Matk Bosk w Trójcy jedyn, czyli Magdalen, Lidk i jej przyjació趾 Kasi (patrz: Sen o Lidce w czarnej dziurze, czyli nadci庵aj帷e przemiany kultu Maryjnego w Polsce). Establishment w osobie szefa biura tworzy wspólny front z bojówkarzami – wiadomo, faceci b璠 broni swojego zagro穎nego patriarchalnego systemu.


Szef hipokryta nie przyzna si jednak otwarcie do swoich prawdziwych motywów, b璠zie obstawa przy tym, 瞠 Magdalena obrazi豉 uczucia religijne agresorów, bo w tym 鈍iecie i w tym kraju ochronie podlegaj tylko s逝szne uczucia religijne, uczu heretyckich prawo nie broni, ba, ju samo g這szenie herezji – bo nowy kult Maryjny b璠zie zrazu w豉郾ie herezj – uwa瘸 si za obraz tych uczu, za któr nale篡 wymierzy kar pieni篹n.

 

Ale jeszcze bardziej dotkliwy jest bojkot 鈔odowiskowy, izolowanie heretyczek. Zostaj one z這郵iwie odsuni皻e od udzia逝 w wycieczce zagranicznej. Spotyka je taki sam ostracyzm, jaki sta si udzia貫m Ruchu Palikota w Sejmie. A jed嬈ie sobie w choler na t wycieczk, wy m瘰kie szowinistyczne 鈍inie klerykalne! Tym razem nie wygracie ju z kobietami. B璠zie to wasz bój ostatni.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

Moja pogadanka na temat astrologii w szkole podstawowej

czwartek, 27 pa寮ziernika 2011 14:48

Tak, tak. Taki fakt mia miejsce – dzi rano (27 pa寮ziernika) w godzinach 9:50 – 11:20 w jednej z warszawskich szkó podstawowych. W dniu, w którym Empik zdejmuje z pó貫k dla m這dzie篡 „Du膨 ksi捫k o aborcji” Kazimiery Szczuki i mojej synowej Kasi Bratkowskiej (Du瘸 ksi捫ka o aborcji), a Palikot sk豉da na r璚e marsza趾a Schetyny wniosek o usuni璚ie krzy瘸 z Sali Plenarnej Sejmu. Przy ostrych uk豉dach astrologicznych w postaci koniunkcji S這鎍a z Ksi篹ycem w Skorpionie oraz pó趾rzy瘸 w znakach sta造ch  (koniunkcja Merkurego z Wenus w Skorpionie, w XII domu, tworzy kwadratur z Marsem w Lwie w IX domu, a le膨cy blisko tej koniunkcji Ascendent w Skorpionie jest  w kwadraturze do Neptuna w Wodniku w III domu).

 

Jak dosz這 do takiej pogadanki? Ca趾owicie na zasadzie inicjatywy oddolnej. Syn znajomej Magdy, towarzysz帷y jej podczas wizyty u nas i przys逝chuj帷y si z zaciekawieniem naszej rozmowie o „nawiedzonych sprawach”, nast瘼nie,  w ramach zadanego wypracowania, przeprowadzi wymy郵ony przez siebie wywiad ze mn, który spodoba si bardzo ca貫j klasie. Po upewnieniu si, 瞠 nie jestem postaci fikcyjn, pani nauczycielka zaprosi豉 mnie do szko造 na pogadank o astrologii i innych tajemnych naukach, a ja zaproszenie przyj掖em.

 

M這dzie okaza豉 si bardzo zorientowana w temacie. Jedna z uczennic pochwali豉 si, 瞠 ma prorocze sny, które si sprawdzaj. Mamusia drugiej stawia tarota i obja郾i豉 ju nawet kiedy córce znaczenia kart. Trzecia pouczy豉 wszystkich, 瞠 nikt inny nie powinien dotyka kart tarota, którymi wró篡 wró磬a. Czwarta by豉 bardzo dumna z siebie, 瞠 do鈍iadczy豉 ju tylu ko鎍ów 鈍iata, a 篡je. Pi徠a poruszy豉 spraw déjà vu. Szósta zapyta豉 o koniec 鈍iata w roku 2012. Siódm zainteresowa這, czy astrolog mo瞠 przewidzie dat 鄉ierci. Ósma o鈍iadczy豉 zdecydowanie, 瞠 Boga nie ma, powo逝j帷 si na dinozaury i Darwina. Nikt nie uj掖 si za Panem Bogiem. Wi瘯szo嗆 klasy zna豉 swój znak zodiaku. I w豉郾ie zorientowa貫m si, czytaj帷 to, co napisa貫m, 瞠 znacznie bardziej aktywne i zainteresowane tematem by造 dziewczynki. To one wi璚 b璠 sol tej ziemi.

 

Po sko鎍zonej pogadance zamieni貫m kilka sów z pani nauczycielk, pytaj帷, czy nie b璠zie mia豉 nieprzyjemno軼i od rodziców lub dyrekcji z powodu takiego satanistycznego ekscesu w katolickim w ko鎍u kraju, i wyra瘸j帷 zadowolenie z powodu nadspodziewanie du瞠j wiedzy dzieciaków o sprawach tajemnych. Pani nauczycielka stwierdzi豉 tonem osoby, która wie, co mówi, 瞠 religijno嗆 w鈔ód m這dzie篡 szkolnej z roku na rok s豉bnie.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (1) | dodaj komentarz

wtorek, 22 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  183 930  

O moim bloogu

Pozdrawiam

Tarot Apokalipsy

Statystyki

Odwiedziny: 183930

O mnie

M闚i o mnie, 瞠 jestem mistrzem.
A ja nie zaprzeczam.

Czy rzeczywi軼ie 安iatos豉w to umys這wo嗆 tak wzniosla? Sk康瞠, on tylko biegle 穎ngluje starym Heglem, bo 篡je z tego rzemios豉.
Tarot Apokalipsy

Kalendarz

« pa寮ziernik »
pn wt cz pt sb nd
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Wyszukaj

Wpisz szukan fraz i kliknij Szukaj:

Lubi to