Bloog Wirtualna Polska
S 1 243 252 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj si | za堯 bloga
Kana ATOM Kana RSS
Stare wied幟y musz odej嗆 ...

I 鄉ieszne, i straszne

鈔oda, 30 stycznia 2013 10:53

Obejrza貫m  wczoraj program Tomasza Sekielskiego „Po prostu” (TVP 1, godz. 20:20), zach璚ony zapowiedzi, 瞠 b璠zie on po鈍i璚ony diab逝, op皻aniom i egzorcyzmom, poniewa 郵edz nasilaj帷 si u nas od jakiego czasu kampani lobby proegzorcyzmowego. Ale na ten temat by豉 jedynie 鈔odkowa cz窷 ca貫go programu, sprawiaj帷a zreszt wra瞠nie „zapchajdziury”. By to materia adresowany albo do szerokiej rzeszy idiotów, albo do mniej licznych telewidzów ze sk這nno軼i do „czytania pomi璠zy wierszami”.

S造nny egzorcysta watyka雟ki, Gabriele Amorth, przedstawi krótko swoj prost jak konstrukcja cepa teori, 瞠 obecnie 鈍iat jest ju ca趾owicie we w豉dzy szatana, poniewa ludzie przestali si modli i oddaj si okultyzmowi, spirytyzmowi, astrologii i kartomancji. Na dowód swojej tezy pokaza kolekcj gwo寮zi zmaterializowanych przez diab豉 podczas egzorcyzmów.

 

 

Ponadto wyst徙i w programie prawos豉wny ksi康z profesor Henryk Paprocki i powiedzia ze dwa zdania, których tre嗆 mi umkn窸a, chyba o tym, 瞠 w Ko軼iele prawos豉wnym odprawia si tu i ówdzie egzorcyzmy, oraz prezes Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, który z kolei powiedzia, 瞠 jest pewna ró積ica mi璠zy chorob psychiczn a op皻aniem, ale nie zd捫y貫m si zorientowa, czy chodzi mu o oficjalny pogl康 psychiatrii, czy te Ko軼io豉, bo ledwie si pojawi, zaraz znikn掖 z wizji i zd捫y貫m zapami皻a tylko jego interesuj帷, wyra幡ie demoniczn twarz.

Wi璚ej mo積a si by這 dowiedzie z wyst徙ienia ksi璠za profesora Aleksandra Posackiego, który wskaza ró積ic mi璠zy chorob psychiczn a op皻aniem, polegaj帷 na tym, 瞠 w odró積ieniu od zwyk貫go chorego op皻any reaguje negatywnie na krucyfiks, ró瘸niec, wod 鈍i璚on itp., a pewnie i na ksi璠za. No có, zachowanie wariata zale篡 od tego, jakie ma zapisy w swoim nie鈍iadomym, reaktywnym umy郵e, a jest rzecz ca趾iem zrozumia陰, 瞠 w spo貫cze雟twie poddawanym indoktrynacji religijnej w ludzkich umys豉ch musi by pe軟o aberruj帷ych nagra z motywami religijnymi.

Nast瘼nie us造szeli鄉y, 瞠 liczba op皻a, a w konsekwencji egzorcyzmów lawinowo ro郾ie. Na przyk豉d w Polsce jeszcze do niedawana by這 tylko 4 egzorcystów, a obecnie jest ich ju 200 i potrzeba kolejnych, tyle maj roboty. Ale najciekawsza by豉 informacja, 瞠 najwi璚ej op皻a jest w Rzymie, czyli w bezpo鈔ednim s御iedztwie Watykanu. Dzia豉 tam a 300 egzorcystów. Dziwne. Taka koncentracja katolickiej 鈍i皻o軼i, sam Ojciec 安i皻y i rekordowa liczba ksi篹y, mnichów, zakonnic i egzorcystów przypadaj帷ych na kilometr kwadratowych, zamiast odstrasza diab豉, najwyra幡iej go przyci庵a.

I taki to by materia dla pó貪ówków na temat op皻a, rekomendowany przez Tomasza Sekielskiego jako godny zastanowienia.

Znacznie ciekawsza by豉 pierwsza cz窷 programu, w której przedstawiona by豉 historia uj璚ia przez ABW gro幡ego terrorysty w czasie, gdy zaczyna這 si Euro 2012. Chodzi這 o ch這pca z lekkimi zaburzeniami psychicznymi, zupe軟ie niegro幡ego dla otoczenia, który umie軼i w Internecie jakie dwa filmiki – zdaniem prokuratury gloryfikuj帷e terroryzm. I siedzi biedak ju ósmy miesi帷 w areszcie i posiedzi jeszcze d逝瞠j, bo gdyby go wypu軼i, trzeba by si by這 przyzna, 瞠 materia, jaki zosta na niego zebrany, jest kompletnie gówniany. Rzecznik Prokuratury Generalnej, Dariusz 奸epokura, przypominaj帷y do z逝dzenia wampira – z racji trupiej blado軼i oblicza i zaczerwienionych oczu – r積掖 g逝pa i wymienia triumfalnie jaki paragraf, sankcjonuj帷y ca陰 t absurdaln akcj organów 軼igania.

Natomiast trzecia cz窷 programu po鈍i璚ona by豉 znanemu kabareciarzowi Bohdanowi Smoleniowi i zawiera豉 – oprócz rozmowy z nim – sporo materiaów archiwalnych sprzed kilkudziesi璚iu lat, w tym równie skecz, w którym artysta wyst瘼owa w przebraniu diab豉.

W ten sposób materia o op皻aniach znalaz si w tym programie pomi璠zy prokuratorem a kabareciarzem, co w sumie jest i 鄉ieszne, i straszne. To, 瞠 ca豉 historia przedstawiona w pierwszej cz窷ci wygl康a豉 jak 篡wcem wzi皻a z kabaretu, ale jednak biedny ch這pak rzeczywi軼ie wci捫 siedzi w areszcie, nie wró篡 niczego dobrego nam, ezoterykom, astrologom, tarocistom, buddystom itd. Wystarczy prosta konstrukcja prawna, 瞠 s逝篡my szatanowi, a szatan jest terroryst, 瞠by鄉y wszyscy mieli procesy pod zarzutem, 瞠 propagujemy terroryzm. Czy to w豉郾ie chcia nam przekaza „pomi璠zy wierszami” pan redaktor Sekielski?


Podziel się
oceń
9
6

komentarze (4) | dodaj komentarz

Jakob Boehme i rozmowa z gwiazdami

鈔oda, 16 stycznia 2013 18:18

Wczoraj, 15 stycznia 2013 o godzinie 15:26 w Warszawie podpisa貫m umow z PWN-em na prze這瞠nie na polski „Sze軼iu punktów teozoficznych” Jakoba Boehme. Przek豉d ma si ukaza 1 wrze郾ia 2013 w Bibliotece Klasyków Filozofii i b璠zie zawiera pó na pó tekstu Boehmego i mojego komentarza.

Kilka dni temu znalaz貫m w internecie informacj o dacie urodzenia Boehmego – 24 kwietnia 1575. Dotychczas s康zi貫m na podstawie przet逝maczonej na polski ksi捫eczki Gerarda Wehra, 瞠 „dnia i miesi帷a jego urodzin nie mo積a ju ustali.” No dobrze, pomy郵a貫m sobie, data jest albo te nie jest prawdziwa, ale w ka盥ym razie mo積a na ni postawi horoskop. I postawi貫m. Wyszed mi taki oto:

 

 

Stosunek 鈍iate, egzoterycznie siedmiostopniowa opozycja, czyli mniej wi璚ej pe軟ia Ksi篹yca, ezoterycznie okre郵ony jest przez aspekty do osi Ascendent-Descendent, mianowicie:

Ksi篹yc – 360° x 2/7 = 22°12’00” Raka (≈ Ascendent);

S這鎍e – 360° x 4/13 = 22°14’12” Kozioro盧a (≈ Descendent).

Dodatkowo aspektuj t o ma造mi aspektami w豉dcy 鈍iate:

Pluton – 360° x 2/11 = 22°22’22” Kozioro盧a (≈ Descendent);

Wenus + 360° x 2/13 = 22°19’50” Raka (≈ Ascendent).

Odnotowa te warto biseptyl Jowisza do Medium Coeli:

Jowisz – 360 x 2/7 = 24°13’49” Ryb (≈ Medium Coeli)

oraz aspekt jedenastkowy Ksi篹yca do Werteksu:

Ksi篹yc + 360° x 1/11 = 7°47’04” Strzelca (≈ Werteks).

I to ju wystarczy, 瞠by uzna, 瞠 horoskop ten ma znacz帷 struktur subteln.

Zauwa篡 te nale篡, 瞠 horoskop ten wchodzi w widoczny zwi您ek z moimi horoskopami Jezusa Chrystusa (patrz: Gnosis, nr 10, sierpie 1998, Horoskop Lucyfera).

Po pierwsze, Ksi篹yc (5°03’26” Skorpiona) jest na urodzeniowym Neptunie Jezusa (5°03’20” Skorpiona), centrum galaktyki (20°55’26” Strzelca) jest na urodzeniowym Ascendencie Jezusa (20°55’09” Strzelca), Medium Coeli (24°13’12” Ryb) na precesyjnym przesuni璚iu urodzeniowego Urana Jezusa (2°20’05” Ryb → 24°17’50” Ryb), a Jowisz (7°05’15” Raka) – na precesyjnym przesuni璚iu pocz璚iowego S這鎍a Jezusa (15°13’39” Bli幡i徠 → 7°12’05” Raka).

Znaczenia tych Chrystusowych nawi您a s bardzo wymowne. Za spraw centrum galaktyki na ascendencie Chrystusa chrze軼ija雟two nabiera w gnozie Boehmego wymiaru kosmicznego, opartego na wgl康zie w czarn dziur w centrum naszej galaktyki – zapewne w Centrum Naturae albo wr璚z w Ungrund, wyra瘸j帷 si j瞛ykiem 郵御kiego mistyka. Z kolei urodzeniowy Uran Jezusa ma znaczenie ezoterycznego, heretyckiego chrze軼ija雟twa – towarzysz帷ego zawsze chrze軼ija雟twu ortodoksyjnemu, ko軼ielnemu (Jowisz w koniunkcji z Uranem). Skoro jest on na Medium Coeli Boehmego, to znaczy, 瞠 Boehme mia to ezoteryczne chrze軼ija雟two zrealizowa swym dzie貫m (i zrealizowa). Swym Ksi篹ycem chwyta za Boehme tego samego ducha, który zap這dni Jezusa – bo do czego niby s逝篡 mistykom Ksi篹yc, je郵i nie do odbierania subtelnych impulsów Neptunicznych?

Ciekawe s tranzyty Plutona. W dniu 郵ubu Boehmego (10 maja 1599) Pluton jest w pozycji 22°24’ Barana, czyli w kwadraturze do osi Ascendent-Descendent. Opozycja do Ksi篹yca towarzyszy powstaniu pierwszego dzie豉 Boehmego – Aurory (stycze-czerwiec 1612) – i temu, co bezpo鈔ednio potem nast徙i這. Pan von Sercha kaza mianowicie skopiowa udost瘼niony mu przez autora orygina dzie豉, rych這 powsta造 kolejne odpisy i dzie這 zacz窸o kursowa w kr璕u osób zainteresowanych sprawami duchowymi. Kiedy dowiedzia si o tym miejscowy pastor Gregor Richter, konfiskuje dzie這, pi皻nuje publicznie autora (26 lipca 1613) i zakazuje mu dalszego pisania. Przestraszony Boehme jest przez kilka lat pos逝szny. Ale kiedy Pluton zaczyna dochodzi do S這鎍a, nie wytrzymuje i od 1619 roku a do 鄉ierci 17 listopada 1624 roku pisze jedno po drugim kolejne dzie豉.

W momencie 鄉ierci progresywne S這鎍e znalaz這 si na Neptunie. Boehme umiera na puchlin wodn i zaburzenia kr捫enia. Przed 鄉ierci „wezwa syna Tobiasa i spyta go, czy i on s造szy pi瘯n muzyk, a kiedy ten zaprzeczy, kaza otworzy drzwi, aby 酥iew mo積a by這 lepiej s造sze. Ze s這wami: «Oto odchodz do Raju!» 瞠gna si ze sw rodzin i spokojnie zasypia.” Oto i軼ie Neptuniczna 鄉ier!  

Warto te wspomnie o jego najwi瘯szym prze篡ciu mistycznym w wieku 25 lat, w roku 1600. Którego razu ogarn窸o go boskie 鈍iat這 i poprzez niespodziewany widok mi貫go blasku cynowego naczynia wprowadzony zosta w najwi瘯sz g喚bie, czyli w centrum tajemnej natury. Nie dowierzaj帷 swej wizji wyszed z Goerlitz na 陰ki, ale im d逝瞠j prze篡wa ten obraz, tym prze篡wa go coraz silniej. W tym w豉郾ie czasie przesuwany po 逝ku S這necznym Neptun znalaz si w opozycji do Urana.

Je郵i chodzi o tego Urana, to jest to gówny punkt, który 陰czy mnie z Boehmem. Mianowicie jego precesyjne przesuni璚ie odpowiadaj帷e moim narodzinom (24°47’11” Kozioro盧a → 29°58’22” Kozioro盧a) wypada na moim Marsie (29°59’08” Kozioro盧a, IX dom, tu przy Medium Coeli). I rzeczywi軼ie, w momencie, kiedy podpisywa貫m umow, Descendent by 21°48’30” Kozioro盧a, Merkury – 23°50’48” Kozioro盧a, S這鎍e – 25°36’42” Kozioro盧a, czyli mniej wi璚ej tam, gdzie wypada Descendent Boehmego (22°16’23” Kozioro盧a), jego Uran (24°47’11” Kozioro盧a) i do tego gwiazda Altair (25°51’07” Kozioro盧a). Horoskop podpisania umowy ma zatem Ascendent zbli穎ny do Ascendentu Boehmego.

Podobny rezultat wychodzi z progresywnego S這鎍a Boehmego na moment podpisania tej umowy: 5.VII.1576, 0:43 GMT → 15.01.2013. Jest to pozycja 22°19’24” Raka. Je瞠li potraktowa to jako odpowied na pytanie, czy dobrze wyznaczy貫m Boehmemu Ascendent, to odpowied jest pozytywna.

Mog zatem spokojnie pracowa nad przek豉dem, bo maj帷 horoskop Boehmego, wiem, z kim mam do czynienia. Dodam jeszcze, 瞠 moja medium, za po鈔ednictwem której kontaktuj si z duchem Boehmego, ma swoje S這鎍e w punkcie 22°36’15” Kozioro盧a – na Descendencie Jakubka.


Podziel się
oceń
0
3

komentarze (1) | dodaj komentarz

Wielki synchronizm noworoczny

鈔oda, 02 stycznia 2013 16:52

1. Nad ranem 1 stycznia Magdalena mia豉 sen o aniele, który da jej list dwunastu snów,  ale przez ca造 dzie nic o nim nie mówi豉, poniewa by豉 zaj皻a wnuczk Jagod, w konfrontacji z któr sny, jak wida, przestaj mie znaczenie.

 

2. Ja z kolei, nic o tym 郾ie nie wiedz帷, zrobi貫m noworoczny wpis na blogu, w którym znalaz si mój dawniejszy tekst na temat dwunastu gwiazdozbiorów zodiakalnych  .

 

3. A pó幡ym wieczorem (film zacz掖 si o 22:20, a sko鎍zy grubo po pó軟ocy) obejrzeli鄉y na TVP Kultura film „Pachnid這: Historia mordercy”.

 

Kiedy dzi rano przy 郾iadaniu Magdalena opowiedzia豉 mi swój wczorajszy sen, od razu sta這 si jasne, 瞠 te wszystkie trzy sprawy 軼i郵e si ze sob wi捫, a nasz Akataleptos bardzo si uaktywni. Moja pierwsza uwaga na temat listy dwunasty snów by豉 taka, 瞠 to nie mo瞠 by takie proste, i瘺y sny oznacza造 tu po prostu sny, które Anio zes豉 albo ma zamiar zes豉 Magdalenie. A kiedy zacz瘭i鄉y wi您a tre嗆 snu z obejrzanym pó幡iej filmem, wszystko si szybko wyklarowa這, w szczególno軼i te to, o co tak naprawd chodzi w „Pachnidle”.

 

Otó stary w這ski perfumiarz, którego gra Dustin Hoffman, opowiada gównemu bohaterowi legend o znalezionym w egipskiej piramidzie flakoniku perfum, których aromat wywo造wa w ludziach taki stan, jakby nagle znale幢i si w niebie. Specjali軼i od zapachów zidentyfikowali 12 sk豉dników tych perfum, ale trzynasty, najwa積iejszy, pozosta tajemnic.

 

Bohaterowi „Pachnid豉” udaje si ostatecznie stworzy takie perfumy – przez zmieszanie ze sob ekstraktów zamkni皻ych w dwunastu flakonikach, z których ka盥y zawiera esencj zapachow jakiej m這dej dziewczyny. Niestety, on te dziewczyny zabija. Bo ju przy pierwszej, któr by豉 prostytutka, okaza這 si, 瞠 po dobroci nie da si od nich uzyska zapachu. Nawiasem mówi帷, z wielu filmów, jakie ogl康a貫m, wnika, 瞠 kiedy facet chce od prostytutki czego nietypowego, np. porozmawia, ta, rozw軼ieczona, zwraca pieni康ze, wymy郵aj帷 mu od zbocze鎍ów. Pozosta貫 ofiary m這dego perfumiarza by造 wprawdzie dziewicami, ale najwidoczniej postanowi on ju trzyma si swojej technologii, polegaj帷ej na zabiciu, posmarowaniu 這jem, zeskrobaniu po jakim czasie ze skóry 這ju wraz z wch這ni皻ym zapachem i wydestylowaniu na koniec tego zapachu z 這ju.

 

Oczywi軼ie, przy ezoterycznej interpretacji filmu wiadomo, dlaczego dziewczyny umiera造. Ka盥a z nich oznacza bowiem jedn inkarnacj, z której ekstrakt potrzebny jest do wytworzenia produktu finalnego, mianowicie cz這wieka przemienionego w istot anielsk. Zreszt nasz m這dy perfumiarz morderca sam si na koniec przemienia w anio豉 i znika z tego 鈍iata na oczach t逝mu os逝pia貫go i pogr捫onego w ekstazie pod wp造wem aromatu perfum. A rodzi si w najbardziej 鄉ierdz帷ym miejscu strasznie 鄉ierdz帷ego osiemnastowiecznego Pary瘸, na targu rybnym, i zaraz zreszt jest wyrzucony przez swoj matk na 鄉ietnik pe貫n gnij帷ych rybich szcz徠ków.

 

Sk康in康 nasz m這dy perfumiarz-morderca przedstawiony jest w filmie na podobie雟two Jezusa Chrystusa. Nie chodzi tu tylko o jego wniebowst徙ienie w ciele chwalebnym, wyobra穎nym przez aromat perfum, ale te o szczegó造 鄉ierci, jak mu szykowano. Mia on bowiem by dwunastokrotnie walni皻y jakim strasznym narz璠ziem, w celu po豉mania mu wszystkich ko軼i, a nast瘼nie ukrzy穎wany z twarz wzniesion w gór. Nie jest to wprawdzie zgodne z tradycyjnym sposobem przedstawiania m瘯i i 鄉ierci Jezusa Chrystusa, ale mamy tu za to nawi您anie do zagadkowych sów wypowiedzianych przez Jezusa, kiedy mówi, 瞠 to nie Maryja jest jego matk, lecz jego uczniowie (Mateusz 12 46-50, Marek 3, 31-35, Lukasz 8, 19-21). W takim uk豉dzie ka盥y cios 豉mi帷y ko軼i jest 鄉ierci w ramach jednej z dwunastu inkarnacji (symbolizowanych przez dwunastu apostoów jako archetypow ca這嗆), z których sumy rodzi si dopiero na koniec ten trzynasty – cz這wiek-anio, Syn Bo篡. Do tego zapewne nawi您uje pomys, 瞠by ukrzy穎wa perfumiarza z twarz wzniesion w gór.

 

W takim kontek軼ie lista dwunastu snów, jak dostaje Magdalena od Anio豉, jest czym w rodzaju receptury anielskich perfum. Ka盥y sen to jedno 篡cie. Bo czym瞠 jest 篡cie, je郵i nie snem? Godne uwagi jest tu zró積icowanie receptur. Anio mówi, 瞠 mo積a je traktowa swobodnie, a wi璚 Magdalena mo瞠 sobie do pewnego stopnia sama dobra te sk豉dniki, czyli jakby 篡woty. A uwaga na temat kolorowych snów dotyczy zasadniczego ezoterycznego okre郵enia tego, czym jest 篡cie. Jest ono mianowicie jedyn w swoim rodzaju okazj do tego, 瞠by zabarwi swoj duchow istot ró積ymi barwami uczu, dozna, my郵i i marze. I barwy te s逝膨 stworzeniu doskona貫j harmonii barwej, która jest odpowiednikiem anielskich perfum z filmu „Pachnid這”.

 

Co si za tyczy zwi您ku filmu „Pachnid這” i snu Magdaleny z moim noworocznym tekstem o gwiazdozbiorach, to istotne tu jest takie ich uj璚ie, 瞠 punktem docelowym ca貫j sekwencji dwunastu gwiazdozbiorów jest kobieta-anio, czyli gwiazdozbiór Panny, a punktem wyj軼ia jest od jednej strony gwiazdozbiór Ryb jako symbol 篡cia p這dowego, a od drugiej – gwiazdozbiór Ryby Po逝dniowej jako symbol pocz徠ku ewolucji 篡cia na Ziemi, które, jak wiadomo, zacz窸o si w wodzie. I w豉郾ie bohater filmu „Widziad這” zaraz po urodzeniu l康uje na rybim 鄉ietniku, a na koniec przemienia si w anio豉.

 

Dodam jeszcze, 瞠 wizja zbawienia przedstawiona w niniejszym wpisie, jest zdecydowanie konkurencyjna w stosunku do tej, na której suchej nitki nie zostawia „raport na temat stanu polskiej s逝瘺y zdrowia” – patrz: Sen o doktorze Ambro篡m, który przy郾i si Magdalenie nazajutrz po przesileniu zimowym (czyli po ko鎍u 鈍iata wed逝g Kalendarza Majów).     


Podziel się
oceń
1
1

komentarze (0) | dodaj komentarz

Zacz窸a si Epoka Wodnika – ale w豉軼iwie na jakiej podstawie astronomicznej tak twierdzimy?

wtorek, 01 stycznia 2013 10:43

Ostatnio w zwi您ku z ko鎍em kalendarza Majów poruszany by cz瘰to problem ko鎍a starej epoki i pocz徠ku nowej. Astrologia nazywa t star epok Epok Ryb, a now – Epok Wodnika. Warto wiedzie, 瞠 tego rodzaju epoki astrologiczne zwi您ane s z gwiazdozbiorami, mianowicie z gwiazdozbiorami widzianymi z Ziemi w pasie ekliptyki. A to znaczy, 瞠 nie nale篡 zbyt pochopnie lub co gorsza ca趾owicie bezrefleksyjnie uto窺amia tych gwiazdozbiorów w sensie ich symbolicznej charakterystyki z tak zwanymi znakami zodiaku zwrotnikowego, tzn. z dwunastoma odcinkami ekliptyki (po 30° ka盥y), liczonymi od punktu wiosennego zrównania dnia z noc na pó趾uli pó軟ocnej. Podobnie zreszt, jak nie nale篡 uto窺amia do ko鎍a charakterystyk znaków zodiaku i domów astrologicznych.

 

S trzy gówne ruchy, którym podlega w sensie astronomicznym Ziemia i które maj znaczenie w astrologii. 1) Ruch Ziemi wokó w豉snej osi, w którym jednostk jest doba i z którym zwi您any jest podzia horoskopu na domy oraz metoda dyrekcji prymarnych. 2) Ruch Ziemi wokó S這鎍a, w którym jednostk jest rok liczony w astrologii od wiosennego zrównania dnia z noc i z którym zwi您any jest podzia ekliptyki na dwana軼ie znaków zodiaku oraz metoda prognozowania, polegaj帷a na dodawaniu 逝ku s這necznego do wszystkich elementów horoskopu (rodzaj progresji sekundarnych). 3) Precesja osi ziemskiej (precesja lunisolarna), w której jednostk jest Wielki Rok Plato雟ki (ok. 26 000 lat) i która powoduje, 瞠 znaki zodiaku zwrotnikowego przesuwaj si na tle gwiazdozbiorów oko這ekliptycznych i przez to nabieraj innego zabarwienia, co mo積a rozumie jako analogi do tego, 瞠 Ascendent (analogia do punktu 0° Barana) przemieszcza si w cyklu dobowym przez ró積e znaki zodiaku i przez to zmienia swoj szczegó這w charakterystyk, tzn. ca造 czas oznacza w豉sn to窺amo嗆 cz這wieka, ale raz jest to to窺amo嗆 Barania, innym razem Bycza itd.

 

Jest jednak pewna istotna ró積ica. Ascendent przemieszcza si po ekliptyce w tym samym kierunku, co S這鎍e w swym pozornym rocznym ruchu, a punkt wiosennego zrównania dnia z noc przemieszcza si na tle gwiazdozbiorów w kierunku odwrotnym – opuszczaj帷 gwiazdozbiór Barana wchodzi do gwiazdozbioru Ryb, nast瘼nie Wodnika itd. Ale przecie ruch jest wzgl璠ny. Wprawdzie w cyklu dobowym Ascendent przemieszcza si od Barana do Byka itd., ale S這鎍e, Ksi篹yc i planety, trzymaj帷 si mniej wi璚ej swoich pozycji na ekliptyce, zmieniaj swoje po這瞠nia w domach w taki sposób, 瞠 wschodz帷 przechodz z I domu do XII, nast瘼nie znajd si w domu XI itd. I to samo mo積a powiedzie o cyklu precesyjnym. Wprawdzie zwrotnikowe 0° Barana przechodzi z gwiazdozbioru Barana do gwiazdozbioru Ryb, a nast瘼nie Wodnika, czyli jakby z I domu do XII, a nast瘼nie XI domu, ale za to przeci璚ie równika galaktyki z ekliptyk, przesz這 w豉郾ie ze zwrotnikowego znaku Bli幡i徠 do znaku Raka, a d逝go嗆 ekliptyczna po逝dniowego bieguna galaktyki – ze znaku Ryb do znaku Barana. W takim uj璚iu analogi do Ascendentu nie jest wi璚 punkt 0° Barana, ale d逝go嗆 ekliptyczna po逝dniowego bieguna galaktyki.

 

Poniewa jednak domy, znaki i gwiazdozbiory maj nie tylko realno嗆 astronomiczn, ale – dla astrologa – tak瞠 symboliczna, duchow, wi璚 mo積a zapyta, w którym kierunku, zgodnie z logik symboliczn, rozwija si sekwencja znaków, domów i gwiazdozbiorów. Na podstawie w豉snych analiz doszed貫m do wniosku, 瞠 wyst瘼uje w tym wzgl璠zie wiele wariantów, a w szczególno軼i sekwencja gwiazdozbiorów podlega logice dwukierunkowej. Opisa貫m to w artykule „Modele Zodiaku”, napisanym w dniach 20-23 lutego 2012 roku, który ukaza si w 5 numerze czasopisma „Pistis”, kwiecie 2012, s. 39-48. A dzi, z okazji Nowego Roku 2013, zamieszczam a swoim blogu wst瘼 i cz窷 I (z pi璚iu cz窷ci) tego artyku逝:           

 

«Tradycyjny kanon astrologii jest, jak s康z, zbyt stary, by mo積a by這 si nim zadowala. Skoro astrologia oparta jest na zasadzie odpowiednio軼i wzajemnej mikrokosmosu (cz這wieka) i makrokosmosu (wszech鈍iata), to zauwa篡 wypada, 瞠 przynajmniej na temat makrokosmosu wiemy dzi znacznie wi璚ej ni w staro篡tno軼i, przynajmniej tej historycznie udokumentowanej. Z uwagi na szczególny zwi您ek astrologii z astronomi chodzi tu gównie o rozwój astronomicznej wiedzy na temat makrokosmosu. Ale nie wygl康a na to, 瞠by astrologia by豉 w jaki widoczny sposób nastawiona na przyswajanie sobie tej poszerzonej wiedzy.

 

Owszem, wesz造 do u篡tku odkryte dopiero w czasach nowo篡tnych, niewidoczne go造m okiem planety transsaturniczne: Uran, Neptun, Pluton, ale w zakresie podstawowej struktury astrologicznej, jak jest zodiak, nic si w istotnym sensie nie zmieni這. Kwestia istnienia dwóch zodiaków, zwrotnikowego i gwiazdowego, jest raczej powodem konfuzji ni inspiracj do strukturalnego wzbogacenia modelu astrologii. Jest punktem, w którym rozchodzi si astrologia europejska z hindusk, poniewa ta pierwsza uznaje za „prawdziwy” zodiak zwrotnikowy, a ta druga – zodiak gwiazdowy. Wspó販ze郾ie rodz帷y si ludzie maj w astrologii europejskiej elementy swojego horoskopu przewa積ie przesuni皻e o jeden znak do przodu w porównaniu z astrologi hindusk (np. kto, kto z punktu widzenia astrologii europejskiej jest Wodnikiem, w astrologii hinduskiej b璠zie Kozioro盧em), a przecie charakterystyki poszczególnych znaków s w obu tych systemach zasadniczo zbie積e. Ponadto, o ile struktura zodiaku zwrotnikowego jest jednoznacznie okre郵ona (jego punkt pocz徠kowy wyznacza pozycja S這鎍a w momencie wiosennego zrównania dnia z noc na pó趾uli pó軟ocnej), o tyle punkt pocz徠kowy zodiaku gwiazdowego podawany jest w sposób rozmaity i w zasadzie arbitralny.

 

Astrologowie nie wyci庵n瘭i wi璚 wniosków z tego, 瞠 w sensie astronomicznym zodiak gwiazdowy jest obiektywnie podzielony na cztery 獞iartki, a podzia ten jest okre郵ony przez punkty przeci璚ia równika galaktyki (biegn帷ego 鈔odkiem Drogi Mlecznej) z ekliptyk oraz przez d逝go軼i ekliptyczne po逝dniowego i pó軟ocnego bieguna galaktyki. Powodem tego stanu rzeczy wydaje si inercja umys這wa, niemo磧iwo嗆 przyj璚ia do wiadomo軼i, 瞠 istotna struktura zodiaku gwiazdowego jest ró積a od struktury zodiaku zwrotnikowego, tzn. oba te zodiaki maj swoje punkty kardynalne w innych miejscach: równik galaktyki po jednej stronie ekliptyki oddziela bowiem gwiazdozbiór Byka od gwiazdozbioru Bli幡i徠, a po drugiej – gwiazdozbiór Skorpiona od gwiazdozbioru Strzelca, podczas gdy pozycje S這鎍a na zwrotnikach i na równiku ziemskim wyznaczaj punkty graniczne mi璠zy 1) Bli幡i皻ami a Rakiem, 2) Strzelcem a Kozioro盧em oraz 3) mi璠zy Rybami a Baranem b康 4) Pann a Wag. Wynika wi璚 z tego odmienna interpretacja obu zodiaków. Zreszt, jak si oka瞠, uj耩 zodiaku mo瞠 by wi璚ej i w szczególno軼i wszystkie punkty graniczne mi璠zy znakami mog pe軟i w jakim modelu rol punktów kardynalnych.

 

I. Zodiak gwiazdowy

 

Za punkt pocz徠kowy zodiaku gwiazdowego nale篡 uzna d逝go嗆 ekliptyczn po逝dniowego bieguna galaktyki, oddzielaj帷 umownie gwiazdozbiór Ryb od gwiazdozbioru Wodnika. Symbolika tradycyjnych wizerunków gwiazdozbiorów oko這-ekliptycznych sk這ni豉 mnie do dwutorowego i dwukierunkowego rozumienia ich sekwencji. Pierwsza z nich prowadzi od Ryb poprzez Barana do Byka, druga za od Wodnika poprzez Kozioro盧a do Strzelca – je瞠li ograniczymy si na razie do dwóch 獞iartek wyznaczonych przez okre郵one powy瞠j punkty kardynalne zodiaku gwiazdowego.

 

Otó pierwsza z tych 獞iartek opisuje biologiczny proces reprodukcji gatunku obejmuj帷y: 1) 篡cie p這dowe w 這nie matki (Ryby), 2) samodzielne 篡cie osobnicze w zewn皻rznym 鈔odowisku (Baran), 3) p這dzenie potomstwa w wyniku zaspokajania pop璠u p販iowego (Byk). Najciekawszy wizerunkowo jest tu gwiazdozbiór Ryb, wyobra瘸j帷y dwie ryby po陰czone czym w rodzaju p瘼owiny z wizerunkiem potwora morskiego (gwiazdozbiór Wieloryba), symbolizuj帷ego matczyne 這no. Taka interpretacja trzech kolejnych gwiazdozbiorów w naturalny sposób t逝maczy 1) zawart w charakterystyce Ryb nie鈍iadomo嗆, 2) agresywn aktywno嗆 Barana jako sposób odnoszenia si 篡wego osobnika do 鈔odowiska, który utrzymuje si przy 篡ciu jego kosztem, konsumuj帷 je w stosownym zakresie, 3) pop璠ow natur Byka jako form zaprogramowania osobnika zwierz璚ego przez rodzaj biologiczny.

 

W takim kontek軼ie nie dziwi, 瞠 bezpo鈔edni kontynuacj tej sekwencji gwiazdozbiorów s Bli幡i皻a, w których zawarty implicite w rozrodczej charakterystyce Byka stosunek wzajemny dwojga osobników (ale jedynie jako stosunek samca i samicy), przedstawiony zostaje ju explicite jako stosunek dwóch jednostek, ale stosunek specyficznie ludzki, oderwany od jednostronnej determinacji przez p販iowo嗆. Równik galaktyki stanowi tu cezur oddzielaj帷 poziom biologiczny od ludzkiego, ukonstytuowanego przez stosunek mi璠zy bli幡imi, a wi璚 przez stosunek spo貫czny, cho熲y nawet wyst瘼owa on w ramach rodziny, np. jako stosunek mi璠zy rodze雟twem, tzn. stosunek wolny od funkcji prokreacyjnej.

 

Zaczynaj帷a si od Wodnika sekwencja gwiazdozbiorów zmierzaj帷a w odwrotnym kierunku wprowadza jako軼iowo ró積 perspektyw na 篡cie na Ziemi, mianowicie perspektyw ewolucyjn. W tym celu nale篡 jednak gwiazdozbiór Wodnika potraktowa 陰cznie z gwiazdozbiorem nazwanym Ryb Po逝dniow. Sam Wodnik to najwyra幡iej jaka istota nadludzka, boska, która przyby豉 na Ziemi w celu pokierowania ewolucj rozwijaj帷ego si na niej 篡cia. Gwiazdki w wodzie wylewanej przez Wodnika z dzbanka symbolizuj impulsy ewolucyjne. Najwa積iejsz z nich jest gwiazda pierwszej wielko軼i, Fomalhaut, któr po造ka Ryba Po逝dniowa, przyjmuj帷 tym samym wspomniany impuls.

 

Ponowne pojawienie si, ale w innym kontek軼ie, symbolu ryby budzi skojarzenie z prawem biogenetycznym, zgodnie z którym rozwój osobniczy przechodzi przez te same stadia, co ewolucja gatunku. W tym uk豉dzie zrozumia貫 si te staje, dlaczego teraz mamy ryb, a przedtem by造 ryby. Po prostu jeden gatunek, którego ewolucj rozpatrujemy, istnieje w postaci licznych rodz帷ych si i umieraj帷ych osobników. A to, 瞠 na pocz徠ku jest ryba, jest metafor twierdzenia, 瞠 篡cie pojawi這 si najpierw w wodzie.

 

Kolejny gwiazdozbiór, Kozioro瞠c, jest w sensie tradycyjnego wizerunku kozio-ryb, koz貫m z rybim ogonem, symbolem stadium ewolucyjnego, w którym 篡cie wychodzi z wody na l康. Ta hybryda pokazuje zarazem, 瞠 ca豉 przesz這嗆 ewolucyjna ci庵nie si za gatunkiem niby ogon. I w ko鎍u kozio-ryba mo瞠 by kojarzona z par gwiazdozbiorów Ryby – Baran, zwa篡wszy, 瞠 w przedstawionej interpretacji Baran to samodzielnie st徙aj帷y po ziemi osobnik, który jednak przed narodzinami by p這dem w 這nie matki, symbolizowanym przez ryb.

 

Strzelec, znajduj帷y si (przy tym kierunku poruszania si) po Kozioro盧u, jest w istotnym sensie centaurem, cz這wieko-koniem, co kojarzy si z klasyczn definicj cz這wieka: zwierz rozumne. Zwierz jako ogólniejszy rodzaj, podstawa, wyobra穎na jako ko雟ka, i rozumno嗆 jako ró積ica gatunkowa, której odpowiada górna, ludzka cz窷 centaura. Mo積a powiedzie: z przyrody wy這ni si duch w ludzkiej postaci, co przedstawione jest jednak w sposób akcentuj帷y dualizm ducha (cz窷 ludzka) i materii (cz窷 ko雟ka), dualizm nieprzezwyci篹ony, poniewa w centaurze jedno z drugim 陰czy si w sposób zewn皻rzny, niezadowalaj帷y. Duch, który wy這ni si z przyrody, jest punktem zwrotnym, od którego zaczyna si w dynamicznym modelu Absolutu powrót stworzenia do 廝ód豉. Wizerunek Strzelca zaznacza to symbolicznie poprzez strza喚 wycelowan w dal, co te podkre郵a dualizm, w tym wypadku „tego 鈍iata” i jakiego odleg貫go „tamtego 鈍iata”, w który wymierzona jest strza豉. W tym kontek軼ie definicj cz這wieka by這by wi璚 raczej „zwierz religijne”.   

 

Przy interpretacji gwiazdozbioru Strzelca wyeksponowa貫m w徠ek dualizmu w tym celu, 瞠by bardziej zrozumia貫 sta這 si przej軼ie do gwiazdozbiorów po drugiej stronie równika galaktyki. Otó przy kolejnym ogniwie tej sekwencji gwiazdozbiorów nale篡 potraktowa 陰cznie gwiazdozbiory W篹ownika, W篹a i Skorpiona, przyznaj帷 w tej kombinacji gówn rol W篹ownikowi. Elementy zwierz璚e, czyli w捫 i skorpion, s tu od陰czone anatomicznie od ludzkiej postaci, ale symbolizuj one pewne energie ukryte w cz這wieku, nad którymi nale篡 popracowa. W篹ownik wykonuje dwojakiego rodzaju prac – depcze skorpiona i trzyma w d這niach ogromnego w篹a. Narzuca si tu wi璚 interpretacja Skorpiona jako pot篹nej, ale niebezpiecznej energii, któr nale篡 zdepta w jej negatywnym aspekcie, ale której pozytywne wykorzystanie symbolizuje w捫 poddany przez w篹ownika „r璚znej kontroli”. Jest to, oczywi軼ie, energia ognia w篹owego, kundalini, która – pobudzona – prowadzi do transformacji duchowej cz這wieka. Rozpatrywany „pakiet” gwiazdozbiorów wyra瘸 ide, 瞠 rozwój duchowy cz這wieka wymaga skierowania si w g陰b siebie, zamiast d捫enia do czego umieszczonego gdzie daleko, po „tamtej stronie”, jak to czyni Strzelec.

 

Skoro jednak jako kolejne ogniwo tej sekwencji gwiazdozbiorów pojawia si Waga, której wizerunkiem jest w豉郾ie waga (maj帷a dwie szale), to nasuwa si interpretacja tej wagi w kontek軼ie dwóch poprzednich faz, które powinny zosta zrównowa穎ne. Zgodnie z tak interpretacj Strzelec symbolizowa豚y ruch wst瘼owania (do nieba) a Skorpion (wraz z W篹ownikiem i W篹em) – ruch zst瘼owania (do 鈍iata podziemnego). Tym podwójnym ruchem rz康zi豉by za zasada: „瞠by wst徙i, trzeba pierwej zst徙i”, równie w wersji: „tym wy瞠j mo積a wst徙i, im ni瞠j si zst徙i”, co mo積a sobie wyobra瘸 jako naprzemienny ruch jednej szalki w dó, a drugiej w gór, ruch o coraz wi瘯szej amplitudzie.

 

Po Wadze jako symbolu przedstawionego wy瞠j zrównowa瞠nia sekwencja gwiazdozbiorów dochodzi do ko鎍a, którym jest gwiazdozbiór Panny. Wizerunkiem Panny jest kobieta ze skrzyd豉mi i z k這sem w d這ni. K這s jest symbolem 積iwa czyli punktu docelowego ewolucji 篡cia na Ziemi, którym jest cz這wiek przemieniony w anio豉. Skoro czysto嗆, dziewiczo嗆 zawarta w nazwie gwiazdozbioru (Virgo) ma dotyczy punktu docelowego ewolucji stworzenia, to narzuca si interpretacja tej ewolucji jako procesu oczyszczania, który w religijnej terminologii chrze軼ija雟twa by豚y przemian stworzonego materialnego 鈍iata w chwa喚 Bo膨, tzn. w odciele郾ion posta 鈍ietlist.

 

Poniewa jednak z drugiej strony dziewiczo嗆 jest wyobra穎na raczej jako stan pierwotny, czyli jako co, co si ewentualnie traci, wi璚 gwiazdozbiór Panny mo積a interpretowa tak瞠 jako czyst Bosk Ide przed stworzeniem 鈍iata, której odpowiada wyobra瞠nie Sofii, M康ro軼i Bo瞠j, przedstawianej na ikonach prawos豉wnych w postaci uskrzydlonej kobiety. Idea ta, której wcieleniem jest 鈍iat, b璠帷 sama w sobie czysta, w ziemskim 鈍iecie jest jednak nieczysta, zm帷ona, zagubiona. Trzeba wi璚 tak pokierowa ewolucj ziemskiego 鈍iata, 瞠by wy這ni豉 si ona z niego na powrót w swej czystej postaci. I tu w豉郾ie wkracza do akcji Wodnik, od którego rozpocz瘭i鄉y rozwa瘸n sekwencj gwiazdozbiorów.

 

Poniewa jednak nie doprowadzi貫m jeszcze do ko鎍a pierwszej sekwencji, zaczynaj帷ej si od Ryb jako symbolu 篡cia p這dowego, wi璚 warto w tym miejscu zaj望 si ko鎍z帷ym j, z drugiej za strony granicz帷ym z Pann gwiazdozbiorem Lwa. Warto嗆 przedstawionej powy瞠j interpretacji gwiazdozbiorów oko這-ekliptycznych zale篡 w znacznej mierze od tego, czy Lew z Pann stanowi sensown par, b璠帷 wspólnym zwie鎍zeniem obu rozwa瘸nych sekwencji. Otó klucz do jej zrozumienia mo積a znale潭 w doktrynie Jakoba Böhmego, który traktowa Pann (Jungfrau) Sofi jako byt wirtualny, potrzebuj帷y do 篡cia rzeczywistej ludzkiej ja幡i, i ujmowa t Sofi jako Oblubienic a ja潯 – jako Oblubie鎍a. Chodzi這 przy tym rzecz jasna o za郵ubiny Oblubienicy z Oblubie鎍em, b璠帷e dla ja幡i synonimem o鈍iecenia. Symbolem ludzkiej ja幡i jest gwiazdozbiór Lwa, a o鈍iecony, „zwyci瞛ca”, którym w Apokalipsie jest pojawiaj帷y si w niebie Jezus Chrystus jako siedmiooki i siedmiorogi Baranek, jest w niej okre郵ony jako „Lew z pokolenia Judy”.

 

We wspomnianej scenie Apokalipsy dziewicz Oblubienic jest jak gdyby zapiecz皻owana siedmioma piecz璚iami ksi璕a. Wynika z tego, 瞠 aktem za郵ubin jest zrywanie po kolei przez Oblubie鎍a (Lwa) siedmiu piecz璚i z ksi璕i (Oblubienicy, Panny), której poprzednio nikt (ani w niebie, ani na ziemi, ani pod ziemi) nie by w stanie przeczyta, co by這 poniek康 tak sytuacj, jakby jej w ogóle nie by這, jakby istnia豉 tylko wirtualnie. 疾by zaistnia豉 rzeczywi軼ie, potrzebna jest jej 篡wa ja潯 cz這wieka, który musi si najpierw pocz望, narodzi itd., a na koniec – o鈍ieci i wst徙i do nieba. Ten rozwój – ontogenez – przedstawia sekwencja gwiazdozbiorów zaczynaj帷a si od Ryb. I musi on si dokonywa wielokrotnie, nieustannie, gdy cz這wiek, jak wiadomo, rodzi si, 篡je i umiera, ale przedtem jeszcze rozmna瘸 si, 瞠by ca造 ten ko這wrót kr璚i si dalej i pojawia造 si wci捫 nowe cia豉, w które mo瞠 wciela si duch.

 

Skoro Lew w kombinacji z Pann jako symbol o鈍ieconej ja幡i jest zwie鎍zeniem ca貫go rozwoju 鈍iata, wi璚 na poprzednim etapie ta ja潯 musi wyst瘼owa jako nieo鈍iecona, tzn. jako b璠帷a w trakcie pracy nad o鈍ieceniem. W takim uj璚iu b璠zie j symbolizowa gwiazdozbiór Lwa w kombinacji z gwiazdozbiorem Raka. Zwi您ek obu tych gwiazdozbiorów pokazuj ich wizerunki: lew jest zwrócony paszcz w stron g這wy raka, tak jakby dokonywa豉 si pomi璠zy nimi konfrontacja – kto kogo zwyci篹y. Lew jest symbolem ja幡i jako reprezentuj帷ej tera幡iejszo嗆 鈍iadomo軼i siebie, stanowi帷 pole jej wolno軼i, podczas gdy Rak jest symbolem przesz這軼i, cofania si wstecz, uwarunkowania przez wcze郾iejsze do鈍iadczenia, których pami璚iowe zapisy zgromadzone s w nie鈍iadomym w znacznej mierze umy郵e, wp造waj帷ym na tera幡iejszo嗆 w sposób nie poddaj帷y si w pe軟i 鈍iadomej kontroli.

 

W tym nie鈍iadomym umy郵e zwarta jest w szczególno軼i pami耩 o do鈍iadczeniach z wszystkich poprzednich wciele i o ró積ych postaciach ludzkiego 鈍iata, do鈍iadczanego w ich trakcie. Interpretuj gwiazdozbiór Raka jako pami耩 o historii ludzkiego 鈍iata dlatego, 瞠 poprzedza go gwiazdozbiór Bli幡i徠, którego znaczeniem jest ludzki, spo貫czny – a nie biologiczny, jak w przypadku poprzedzaj帷ego je Byka – wymiar 鈍iata. Dzi瘯i dokonuj帷ej si w nie鈍iadomym umy郵e kumulacji do鈍iadcze ka盥a nowa inkarnacja, zaczynaj帷 si niby od pocz徠ku, od niemowl璚twa, startuje z wy窺zego pu豉pu, bo ma w sobie bogatsz baz danych. Dzi瘯i temu mo磧iwy jest post瘼 w indywidualnym rozwoju, który ostatecznie – po wielu inkarnacjach – ma doprowadzi do o鈍iecenia.

 

Warto doda na zako鎍zenie tych rozwa瘸 o zodiaku gwiazdowym, 瞠 z zastosowanej do jego uj璚ia zasady podzia逝 ekliptyki wynika, 瞠 Epoka Wodnika zacz窸a si w sensie astronomiczno-rachunkowym wiosn 1998 roku, poniewa wtedy w豉郾ie punkt wiosennego zrównania dnia z noc (0° Barana) pokry si z d逝go軼i ekliptyczn po逝dniowego bieguna galaktyki i odpowiednio do tego punkty 0° Raka i 0° Kozioro盧a znalaz造 si na przeci璚iu ekliptyki z równikiem galaktyki biegn帷ym przez Drog Mleczn.»


Podziel się
oceń
1
0

komentarze (2) | dodaj komentarz

pi徠ek, 26 maja 2017

Licznik odwiedzin:  181 271  

O moim bloogu

Pozdrawiam

Tarot Apokalipsy

Statystyki

Odwiedziny: 181271

O mnie

M闚i o mnie, 瞠 jestem mistrzem.
A ja nie zaprzeczam.

Czy rzeczywi軼ie 安iatos豉w to umys這wo嗆 tak wzniosla? Sk康瞠, on tylko biegle 穎ngluje starym Heglem, bo 篡je z tego rzemios豉.
Tarot Apokalipsy

Kalendarz

« stycze »
pn wt cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Wyszukaj

Wpisz szukan fraz i kliknij Szukaj:

Lubi to